המשטרה מפרסמת את ההחמרה בעבירות התנועה שדינן מעצר

אולי קראתם על זה בוואטספ או בפייסבוק, אבל כעת זה וודאי, משטרת ישראל החליטה להחמיר בענישה, כל הפרטים בכתבה המלאה...

בתקופה האחרונה רצו להן שמועות על החמרה בענישה של המשטרה בדרכים, אך כעת זה רשמי – על רקע העלייה במספר ההרוגים השנה, בחר ניצב דורון ידיד, ראש אגף התנועה החדש, בהחמרת מדיניות האכיפה. לראשונה נקבע באופן מסודר אילו עבירות ישלחו נהגים למעצר, ובאילו מקרים אף תבקש התביעה המשטרתית מעצר עד תום ההליכים.

כך למשל, נהג שנתפס נוהג בשכרות, ויש לו כבר שתי הרשעות באותה עבירה בעבר יישלח למעצר ללא קשר לכמות האלכוהול שנמצאה בבדיקה. המשטרה גם תבקש

מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מי שייתפס בידי מכשיר הינשוף המשטרתי עם כמות אלכוהול גדולה פי 2.5 מהמותר ויותר, יישלח גם הוא למעצר, גם אם מעולם לא הורשע בנהיגה בשכרות.

מי שמעולם לא הוציא רישיון וייתפס נוהג, עבירה שמבצעים בני נוער רבים, יישלח למעצר, אם כי הגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים תחויב רק מהפעם השנייה שבה ייתפס. גם מי שמחזיק ברישיון נהיגה אך לא לרכב שבו נתפס נוהג ייעצר, והמשטרה תבקש מעצר עד תום ההליכים. זאת במקרה של מחזיק ברישיון לרכב פרטי ונוהג ברכב ציבורי, מסחרי או משאית וגם במקרה של מי שמחזיק ברישיון לרכב דו גלגלי וייתפס נוהג במכונית.
 
גם נהיגה במהירות גבוהה משמעותית מהמותר תטופל בחומרה. מי שייתפס במהירות של 180 קמ"ש ומעלה בדרך בין עירונית, או במהירות של 70 קמ"ש מעל למותר בדרך עירונית, יטופל באותו אופן. עבירות נוספות שיובילו למעצר נהגים: עקיפה מסוכנת בנסיבות מחמירות, נהיגה במשאית עם מטען שחורג ביותר מ-30 אחוזים, נהיגה ברמזור אדום למי שכבר הורשע בכך בעבר, ונהיגה בזמן פסילה ביודעין. ברוב העבירות המוזכרות גם תדרוש התביעה המשטרתית פסילת רישיון עד לתום ההליכים.
 
עוד החליט ניצב ידיד, לבטל את רישום דו"חות האזהרה. השוטרים בשטח יצטרכו לבחור בין רישום דו"ח אמת לבין שחרור הנהג לדרכו ללא דו"ח, בהתאם לשיקול דעתם. במשטרה גם מבטיחים להגביר את השימוש ברכבים סמויים, כולל דו גלגליים.

צילום תמונה: משה שיאף פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך