איך אפשר שלא להתאהב בך?

זו הייתה אהבה ממבט ראשון, משהו שמעולם לא חוויתי לפני זה... איך שראיתי אותה לראשונה לפני שמונה שנים הבנתי שזה הולך להיות סיפור אהבה חסר גבולות, כזה שיסחוף אותי למחוזות חדשים. אומנם לא כתבתי לה שירים כי אני לא גאון גדול בחריזה, אבל הקדשתי לה אלפי מילים, כאלה שיצאו מהלב. נראה לי שזו אהבה לכל החיים, למרות שזה ממש לא פשוט... כי בכל זאת יש לא מעט הוצאות בזוגיות הזו, ולעיתים נדמה שהיא דורשת יותר מדי, אבל אני נכנע לה כל פעם מחדש, כי בכל זאת אתה מקבל ממנה הרבה יותר ממה שאתה נותן... זה סוד ההצלחה שלה.

טוב, אני חושב שאפשר לחשוף את הסוד… מתחתי אתכם יותר מדי, מדובר בסיפור אהבה שנרקם ביני לבין… אשדוד. את רוב חיי ביליתי בעיר ילדותי דימונה, עם כמה גיחות לבירת הנגב, באר שבע. לפני שמונה שנים החלטתי לעשות שינוי מהותי, לומר שלום לכור האטומי ולחברי הילדות ולהצפין לכיוון עיר הנמל והים.

החיבור היה מהיר, בלתי אמצעי, כזה שנתן לי תחושה שהגעתי הביתה. לאשדוד יש סוד קסם שאין לאף עיר אחרת בארץ הקודש. היא אומנם גדולה, מתפתחת ומודרנית, אבל יש בה משהו מהחמימות של עיר קטנה, בסגנון דימונה וירוחם, זו של אשדוד הישנה, בה כולם מכירים את כולם, לטוב ולרע, עם כל הרכילות, הדיבורים והחוויות. מהר מאוד הרגשתי בבית, ומצד שני אתה טועם עוד ועוד מהעוצמה של העיר, מהעובדה שהיא צומחת בשמונה השנים האחרונות, מתפתחת בצעדי ענק בדרך להפוך לעיר הישראלית הכי מבוקשת. לא מדובר בסיסמה או במשאלת לב, אלא בעובדות בשטח.

בפרקי אבות פרק ה' נאמר: "בן עשרים לרדוף, בן שלושים לכח, בן ארבעים לבינה, בן חמישים לעצה, בן שישים לזקנה…". אומנם העיר שלנו החוגגת 60, אמורה להיכנס תחת הקטגוריה של זקנה, אבל נראה שהשנים עשו לה רק טוב. היא מטופחת, מסודרת, בימים אלה עוברת "מתיחת פנים" משמעותית בכל מה שקשור לדרכי הגישה שלה, ובכלל נראה שהיא נראית היום הרבה יותר טוב ממה שהייתה לפני עשור.

זה לא מקרי, דוקטור מוביל אותה בשנים האחרונות והוא יודע לטפל בה היטב… ד"ר יחיאל לסרי הצליח לפצח את סוד קסמה של העיר, והבין שצריך לשלב בה הכל מהכל, כדי שאשדוד תהפוך לעיר הכי ישראלית במדינה. תשתיות, בנייה, הקמת פרויקטים עצומים, תרבות, פנאי, חיי חברה, ספורט וכמובן מעל הכל חינוך. כל אלה זכו לשדרוג משמעותי בשמונה השנים האחרונות לא בגלל שד"ר לסרי קוסם, אלא הוא פשוט מנהיג שלא מפחד לקחת החלטות גדולות. אין אכסניה גדולה לקיום ערבי תרבות באשדוד? מקימים את פארק "אשדוד-ים" שהפך לפנינה של ממש. הפעילות הספורטיבית העממית לא מספיק מפותחת? משדרגים את טיילת הספורט. היכל התרבות הפך ל"פיל לבן" במשך עשור בגלל מחדלים של קודמו בתפקיד? מחלצים את הפרויקט וחונכים את המשכן לאמנויות הבמה מהיפים בארץ.

ומה המתנה הכי גדולה לרגל חגיגות ה-60 לעיר? כמובן פתיחת בית החולים הציבורי המתקדם והיפה בארץ. ד"ר לסרי, יחד עם אחרים, העניק לעיר ולתושביה מתנה שפעם חלמנו עליה והיום בית החולים רגע לפני סיום שלבי הבנייה. מדובר במתנה שתציל חיים של רבים מתושבי אשדוד, ורק על כך ד"ר לסרי ראוי לחייב להיכנס לספרי ההיסטוריה של אשדוד כאיש הציבור המשפיע ביותר בתולדות העיר.

זהו, אני סיימתי, עכשיו זה הזמן שלכם לברך את העיר המדהימה שלנו בברכת מזל טוב, צאו לבלות במקומות הבילוי השונים באשדוד ותיהנו ממה שיש לעיר שלנו להציע.

 

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך