האם מבנה חדר המיון המיתולוגי יהפוך לחלק מבית החולים החדש באשדוד?

ועדת הבריאות העירונית התכנסה לישיבתה האחרונה בשנת 2016. במהלך הישיבה חשף פרופ' שוקי שמיר, יו"ר מועצת המנהלים של אסותא, כי הנהלת בית החולים מצויה במו"מ מתקדם בעניין חדר המיון הסמוך, כך שבסופו יהיה חלק מבית החולים החדש, מה שיגדיל בהקדם את גודל בית החולים
בית חולים אסותא אשדוד

אחת הועדות הגדולות והמרשימות בעירייה, ועדת הבריאות העירונית, התכנסה בשבוע החולף באולם מועצת העיר, בהשתתפות של למעלה מ-50 חברות וחברים. בוועדה הגדולה שותפים גופים וארגונים מהעיר ומחוצה לה, ובכללם נציגים ממשרד הבריאות, מקופות החולים, עמותות וארגוני בריאות וגופים עירוניים כמו מינהל החינוך, המתנ"סים, רשות הספורט העירונית ומחלקת הבריאות, שמרכזת ומובילה את הפעילות בשטח ומיישמת את תכניות העיר בנושאי הבריאות.

את הישיבה פתח ולדימיר גרשוב, סגן ראש העיר הממונה על הבריאות. הוא שיבח את הפעילות של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ושרת הקליטה ח"כ סופה לנדבר שבסופו נקבל בית חולים לתפארת. כממונה על הקליטה הוא ציין כי יש לבית החולים משמעות רבה גם בקליטת עולים ותרומה לקהילה.

מנהלת המחלקה אילנה שמלה-ללום נתנה סקירה על הפעילות השנתית, תוך פירוט הפעולות ותכניות הבריאות. היא ציינה את תכנית הבטיחות בדרכים, הפעילות החינוכית בבתי הספר, מיזם אורח חיים בריא בדגש על מזון בריא, פעילות גופנית בשיתוף רשות הספורט, ימי ספורט משותפים, פעילות בקרב הנוער בשיתוף רשת ערים בריאות, מיזם עיר נקייה מעישון ופרויקט חוף ללא בדל, הדרכת רכיבה על אופניים עם המרכז לבטיחות בדרכים, פעילות בקהילה, תכנית לבריאות השן והכשרת נאמני בריאות, בריאות בגני הילדים ופעילות בקהילות עולים והמגזר החרדי… ועוד פעולות לקידום הבריאות.

שמלה-ללום התייחסה גם לכמה נושאים מדאיגים בתחום הבריאות וציינה כי בכל הארץ נרשמת עלייה במשקל בקרב ילדים ועלייה בסוכרת הנעורים. כן נרשמו לא מעט מקרים של ילדים שנפגעו בשל בעיית בטיחות בקרב ילדים, על פי נתונים שהתקבלו מארגון "טרם". בעניין זה המחלקה מקיימת קמפיינים של הסברה כמו הקמפיין להגברת המודעות של הורים שלא לשכוח ילדים ברכב. ואפרופו הסברה, המחלקה מקיימת ירידים וכנסי הסברה בתחומים מגוונים כמו כנס שינה ותזונה נכונה, כנס היריון וכנסי בריאות בשיתוף עם בתי חולים וקופות החולים, קורס עזרה ראשונה בתינוקות והפקת חומרי הסברה ומידע בנושאי בריאות.

פרופ' שוקי שמיר יו"ר מועצת המנהלים של אסותא, נתן סקירה על הקמת בית החולים הציבורי באשדוד, תוך שהוא מדגיש את הרעיון המוביל בקונספציה של בית החולים לפיה מדובר בקהילה שיש לה בית חולים. שמיר הסביר כי בניית בית החולים באשדוד היה לעניין דרמטי במיוחד משום שמזה כ-40 שנה שלא נבנה בית חולים ציבורי בישראל. עובדה המצביעה על ההישג הגדול של אשדוד. כמו כן עמד על המאפיינים המרכזיים של בית החולים הציבורי ובהם: התפיסה הקהילתית ברפואה, בית החולים הממוגן, עמידה בתקנים של בנייה ירוקה ויישום טכנולוגיות דיגיטליות. בתוך כך פרופ' שמיר גילה כי אסותא נמצא במו"מ מתקדם בעניין חדר המיון הסמוך, כך שבסופו יהיה חלק מבית החולים החדש מה שיגדיל בהקדם את גודל בית החולים. אגב בית החולים אשר מתוכנן להיפתח במאי 2017, יפעל בשלב הראשון עם 300 מיטות ויצמח עד ל-650 מיטות.

עו"ד רחל שמואלי, מנכ"לית ההקמה של בית החולים, סיפרה על ההיערכות לקראת פתיחתו של בית החולים. תושבי העיר יכולים לראות שבית החולים עומד לפני סיום ובשלב זה עוסקת הנהלת בית החולים בגיוס עובדים. בית החולים יהיה לאחד המעסיקים הגדולים בעיר ומתכנן לקלוט כ-1,200 עובדים. חנוכת בית החולים, לאחר שנים של מאבק, יהיה מן הסתם לנושא המרכזי בשנת העבודה החדשה ויוסיף רבות להרחבת הפעילות בתחומי הבריאות.

פרופ' חיים ביטרמן, מנהל בית החולים אסותא אשדוד, הציג את הקונספט של עבודה אינטגרטיבית בין בי"ח, מרפאות קופות החולים, העירייה והקהילה ליצירת רצף טיפולי מיטיב למען החולים. מודל שנבנה בשיתוף עיריית אשדוד, מחלקת הבריאות, המינהל לשירותים חברתיים והמיחשוב ובשותפות ביטוח לאומי ובי"ח אסותא. מודל אשר יזניק את איכות הטיפול לתושב בכל תחום. אפרופו, בי"ח ויתר לאחרונה על השר"פ לטובת הרחבת השירות והוספות מחלקות ומיטות לבי"ח, תוספת של MRI, פט סיטי, מח' הקרנות ועוד. מה שישפר באופן משמעותי את סל השירות ואיכות הטיפול בחולים.

חלקו האחרון של המפגש הוקדש לדיון פתוח של המשתתפים בו יכלו להעלות רעיונות, להציע הצעות, לשאול שאלות או להביע עמדות והתייחסויות לנושאים שעלו בישיבה או לענייני בריאות בכלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך