עו"ד אשדודי מוכר נמצא בלב פרשת הלבנת הון בסכומי עתק

נחשפה רשת להפצת חשבוניות פיקטיביות ב-3 מיליארד שקל, חמישה עשר נעצרו ומתוכם עו"ד אשדודי

15 חשודים בהפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף חסר תקדים של כ-3.5 מיליארד שקל, נעצרו אמש. עם החשודים נמנים עורכי דין ורואי חשבון וביניהם עו"ד מוכר מאוד מהעיר אשדוד, ששמו כרגע אסור בפרסום, אך צוות האתר ייפרסמו בכפוף להוראת המשטרה.

צוות חקירה משותף לרשות המסים ולמשטרה כלל חוקרים מחקירות מכס ומע"מ באר שבע, יחידת יהלום, חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים וימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

לפי החשד, בין השנים 2016-2012 נוהלה בצורה מתוחכמת ושיטתית פעילות עבריינית תוך ביצוע עבירות כלכליות רבות בהן: הפצת אלפי חשבוניות פיקטיביות בתחום השמירה, כוח אדם, עבודות בנייה וכן עבירות של הלבנת הון, קבלת מסמך במרמה ועוד. החשוד המרכזי ו"הרוח החיה" מאחורי ההתארגנות הוא תושב אשקלון בן 43.

הפעילות הפלילית נעשתה, לפי החשד, בעזרת הקמתן של עשרות חברות קש, כמו גם יצירת תשתית תאגידית כוזבת על ידי "גניבת זהות" של חברות פעילות. לאחר הקמת "חברות הקש", יצרו חברי הרשת וראשי ה"סניפים" שלה ברחבי הארץ קשר עם מאות רוכשי חשבוניות מס פיקטיביות.

רוכשי החשבוניות הגדילו באופן פיקטיבי את הוצאותיהם ונהנו מתשלומי מע"מ מופחתים באמצעות החשבוניות המזויפות. עוד עלה החשד, כי התשלום שהעבירו בתי העסק הפעילים כביכול תמורת ההוצאות שלהם והחשבונית, נמסרו כהמחאה לצ'יינג'ים והכסף חזר במזומן לעסק הפעיל בניכוי עמלה לצ'יינג'. על פי החשד הקבוצה הפיצה חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל שהיקף המע"מ הגלום בהן נאמד בכ-550 מיליון שקל.

ארבעה מהחשודים הובאו אמש לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. כל שאר החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם הבוקר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך