בשישי תתקיים לראשונה באשדוד תחרות שחייה בים

בתאריך 18/11 יתקיים לראשונה באשדוד אירוע "משחה ים" במסגרת "מים פתוחים". המדובר למעשה בתחרות שחייה בים, למקצה תחרותי ועממי. את התחרות ארגנו חיים אייש מנכ"ל הרשות העירונית לספורט בעיריית אשדוד, יורם אסרף והמפיק אריק פרי.
בשישי תתקיים לראשונה באשדוד תחרות שחייה בים



ביום שישי ה-18/11 יתקיים לראשונה באשדוד אירוע "משחה ים" במסגרת "מים פתוחים". ביוזמתו של תושב העיר ואיש הספורט והים חיים אייש שביקש לבדוק מול מנכ"ל הרשות העירונית לספורט בעיריית אשדוד ואריק פרי שמפיק אירועים גדולים כאלה ברחבי הארץ- הוחלט לקיים לראשונה באשדוד משחה בים.

חיים אייש (60) שוחה בים, אבל לא סתם שוחה אלא פותח כל בוקר בשחייה של 3-5 ק"מ. בקרוב, ביום 18 בנובמבר הקרוב יתקיים לראשונה בעיר אשדוד משחה ים ביוזמתו ובשיתוף פעולה עם יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט של עיריית אשדוד ובהפקה של אריק פרי שהיה שחיין במשך שנים רבות בנבחרות ישראל וכיום משתתף בתחרויות ברחבי העולם ומאמן שחייה.

תחום משחי הים קיים שנים רבות אולם תפסו תאוצה במשחים המסודרים ומאורגנים מתקיימים בישראל מזה כעשור. בכל שנה מתקיימים כ- 10 משחים- מאכזיב בצפון ועד אילת בדרום. במשחה הראשון השתתפו כ- 20 שחיינים כאשר היום בישראל ישנם כ- 10,000 משתתפים בכל משחה ים.
אירוע משחה הים מתאים לכולם- משחיינים מקצועיים ועד לחובבנים ויתקיים במסלולים של
5000, 2500,1000 ו- 500 מטר. במקצים התחרותיים (הארוכים) יותר יהיו גם מדליות ופרסים- זו הפעם הראשונה שמשחה ארצי מתקיים בעיר אשדוד, כחלק מציון חגיגות ה- 60 של העיר אשדוד

המשחה העממי יתקיים במרחק הקצר ביותר של 500 מטר וייתן חווית שחייה לאנשים שמתחילים ורוצים בעיקר ליהנות. תתפלאו, באמצע חודש נובמבר, הים לרוב אינו מסוכן ונוח לשחייה אבל הרבה יותר קל לשחות בים מאשר בבריכות שחייה- כל מי שעבר מהבריכה לים מופתע מהדבר הזה. הים מציף אותנו טוב יותר, השחייה בים כיפית יותר, לא רואים קירות, יש שמש, דגים, ולהבדיל מבריכה הים משתנה מידי יום.

המשחה יתקיים במסלול מעגלי, יצא מחוף הקשתות לכיוון הנמל ובחזרה שיסומן על ידי מצופים גדולים מאוד ומסביב כאמור יהיו קיאקים וסירות אבטחה, מצילים חובשים וכל מה שנדרש כדי לשמור על אנשים. לגבי הקור של המים- תוכלו לשחות ולהתנסות עם חליפות שחייה שיהיו במקום. אם תאהבו תוכלו גם לקנות במחירים מוזלים.

יש כמה שחיינים מאשדוד שהגיעו להישגים הכי טובים בארץ ולהישגים בינלאומיים. אחד מהם הוא מיכאל דימיטרייב מאשדוד היה ספורטאי מצטיין בתחום משחה הים וזכה במקום השלישי במשחה של 5000 מטר ובמקום רביעי במשחה אולימפי של 10,000 מטרים באליפות אירופה לבוגרים שהתקיימה באילת לפני כ-שש שנים. כיום הוא בן 30 וסטודנט לתואר ראשון במדעי המחשב. דימיטרייב התחיל לשחות בגיל 4 ועבר לשחייה תחרותית בגיל 12 בבריכות עד גיל 22 ואז עשה מעבר לשחייה בים. בבריכות היה שוחה 1500 מטר והגיע למקום תשיעי באליפות אירופה לנוער פעמיים.

חיים אייש (60) מאשדוד שוחה מזה שנים ארוכות בים באשדוד והוא זה שיזם את קיום משחה הים באשדוד וחיבר בין אריק פרי מפיק המשחים ליורם אסרף מנכ"ל הרשות העירונית לספורט- עיריית אשדוד. עוד לפני כ- 25 הוא הקים, קידם ויזם את נושא הטריאתלון (שילוב של שחייה בים, רכיבה על אופניים וריצה) באשדוד. כיום ענף הטריאתלון ממוסד ומתגלגל לכשעצמו. לפני כשנתיים החליט להתמקד בעיקר בתחום ה"מים הפתוחים" ושוחה מידי בוקר, באופן קבוע בין 3-5 ק"מ במי הים באשדוד ולעיתים מקיים משחה מהחוף הדרומי (ט"ו) באשדוד עד למרינה באשקלון.
תושבי אשדוד שירצו להשתתף במשחה ישלמו עלות מסובסדת של 60 ₪
עלות הרשמה למשתתפים שאינם מאשדוד- 100 ₪

להרשמה: https://live.4sport.co.il/registration/2268

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך