פסטיבל הג'אז הבינלאומי “Super Jazz Ashdod”

ב-27/11 יפתחו באשדוד חמישה ימים של מוסיקה עם מיטב מופעי הג'אז העולמיים: החצוצרן והזמר ג'ואי מוראנט, הסקסופוניסט הניו יורקי האגדי קרייג הנדי, הגיטריסט רון ג'קסון, הסקסופוניסט יון ניימן, המתופף פרנצ'סקו מלה, הזמרת ארלי לאונרד, ניו אורליאן דיקסי בנד, הקארלינג פאמילי, אלי מגן, סווינג דה ג'יטאן ועוד.

פסטיבל "סופרג'ז" אשדוד ה-8: "Super Jazz Ashdod", במשכן לאמנויות הבמה אשדוד, בית האמנים (בית אריה לקנג), המוזאון לתרבות הפלשתים, מוזאון אשדוד לאמנות ומתנ"ס דיונה
27 בנובמבר – 1 בדצמבר

הפסטיבל הבינלאומי "סופרג'ז" אשדוד ה-8, בניהולו האומנותי של לאוניד פטשקה Leonid Ptashka, יתקיים השנה בין התאריכים 27 בנובמבר- 1 בדצמבר, במשכן לאומניות הבמה באשדוד ובמוקדי תרבות נוספים ביניהם: בית האמנים, המוזאון לתרבות הפלשתים, מוזאון אשדוד לאמנויות ומתנ"ס דיונה.

הפסטיבל השנה התרחב והוא יתפרש על פני 5 ימים עם מוסיקה טובה. כמיטב המסורת, יתארחו בו האמנים, הלהקות והזמרים המובילים בסוגת הג'אז על גווניו השונים, עם דגש מיוחד על אמנים מארצות הברית, מקום הולדתו של הג'אז. הפסטיבל מאפשר לכל חובב מוסיקה בכלל וג'אז בפרט, למצוא את החיבור האישי שלו לעולם הג'אז, דרך הייחודיות של כל אמן, וההשפעות המוזיקליות והשילובים המוסיקליים המרתקים של אמני הג'אז על הבמה. מוכר וחדיש מול הישן והנוסטלגי, פשוט מחד ומתוחכם מאידך, ותמיד מרתק וסוחף.

בין האמנים שיופיעו בפסטיבל לצדו של הפסנתרן הבינלאומי לאוניד פטשקה במשכן לאומניות הבמה באשדוד; הסקסופוניסט הניו יורקי האגדי קרייג הנדי (ארה"ב)- אחד הנגנים הבולטים בניו יורק,  ומהמוזיקאים המבוקשים ביותר ע"י אמני הקלטות והופעות בארה"ב. הנדי ניגן עם אמנים אייקונים כמו ארט בלקי, וינטון מרסלוס, ריי היינס ואחרים והוא חבר להקת מינגוס. עוד יתארח בפסטיבל החצוצרן והזמר הניו יורקי ג'ואי מוראנט, שידוע בכינויו "אדון הבידור". הוא הופיע בפני מלכת אנגליה, הקליט וניגן עם מאות מוזיקאים ועם הגדולים ביותר: ריי צ'ארלס, ג'יימס בראון, טינה טרנר, ג'ורג' בנסון וסר פול מקרטני. מוראנט קיבל הכרה עולמית עבור מחווה מוזיקלית שניגן ל "גראונד זירו" ב- 2003.

Prashka - Nancy Brandes
Prashka – Nancy Brandes

בנוסף ישתתפו ה"קארלינג פאמילי", המשפחה המפורסמת משבדיה שמגיעה בהרכב מלא. רון ג'קסון הגיטריסט, יון ניימן הסקסופוניסט, " “The new York dance orchestr, ניו אורליאן דיקסי בנד, זמרות הג'אז חגית גולדברג וארלי לאונרד מארה"ב, הרכב הג'יפסי המצליח מישראל "סווניג דה ג'יטאן", והמתופף המופלא פרנציסקו מלה מקובה.
כמו כן יתארח הגיטריסט והזמר אלי מגן, ויערך עבורו ערב מחווה עם מיטב שיריו.

הפסטיבל אינו קופא על השמריו, ויוצא השנה מהמשכן לאמנויות הבמה ל 4 מוקדי תרבות נוספים בעיר עם מגוון אירועים: השנה יינתן מענה גם לילדים, ובמתנ"ס דיונה תתקיים הצגת ילדים מוסיקלית, "צליל משותף" של תיאטרון אורנה פורת. דרך הצלילים, מגישים לילדים הרפתקה מוסיקלית מצחיקה ומרגשת, שמספרת מה קורה כשיש לכל אחד חלום לנגן על כלי אחר, ומה קורה כשמשפחת כלי ההקשה פוגשת את משפחת כלי הנשיפה?.

במוקדי תרבות נוספים באשדוד, במוזאון אשדוד לאמנות, יתקיים מופע של הרכב הג'אז האתני "פנחס ובניו", הרכב עשיר וצבעוני בן 9 נגנים, המשלב בין סגנונות אתניים שונים, ממוזיקה ערבית, דרך מוזיקה קלאסית, בלקנית,ברזילאית ועוד עם תחכום, הומור וקצב. מופע הגרוב של יהודה הניק ו"הבלוזג'אזרוק" יתקיים במוזאון לתרבות הפלשתים, עם ביצועים גרובים וקאברים מוכרים ואהובים. בבית האמנים "קלאסיקה פוגשת ג'אז", במופע אינטימי של יורם זרביב ולאוניד פטשקה.
זרביב, גיטריסט פנומן שזכה בתחרויות בינלאומית, חובר לפטשקה הפסנתרן הבינלאומי, עם סגנונו הייחודי, ובהרמוניה מוסיקלית הם ישלבו בין הקלאסי לג'אז, ומה שביניהם.

השנה תתקיים לראשונה בארץ במסגרת הפסטיבל- תחרות ארצית לאמני ג'אז צעירים "במה לג'אז צעיר": התחרות, נושאת הפרסים, תתקיים ב-29 בנובמבר (17:00) ויתמודדו בה זמרים, להקות ויחידים מתחום הג'אז בגילאי 7-18, ממגוון רחב של סגנונות וכלי נגינה. את התחרות יזם, מייסד הפסטיבל לאוניד פטשקה, שיעמוד בראש חבר השופטים שיורכב מאמנים בעלי שם, שחלקם מופיעים בפסטיבל. התחרות היא נדבך נוסף מהאג'נדה של פטשקה ועיריית אשדוד לחינוך מוסיקלי, הזדמנות ייחודית לקידום אמנים צעירים ומוכשרים בישראל, במטרה להפוך את התחרות למסורת אשדודית. בנוסף לפרסים בשווי אלפי שקלים לשלושת המקומות הראשונים, הזוכה בתחרות ישתלב בתוכנית מופעי הפסטיבל –על במת המשכן.

"כמידי שנה אנו שמחים לקיים באשדוד את פסטיבל הג'אז השנתי שמושך אליו יותר ויותר קהלים. השנה החלטנו להגדיל את מגוון וימי הפסטיבל, בכדי לאפשר מגוון  טעימות מעולם הג'אז, במוקדי תרבות שונים ברחבי העיר. לצד הקונצרטים המסורתיים של אמנים מן השורה הראשונה בעולם". אומר בוריס גיטרמן סגן ראש עיריית אשדוד ומוסיף, "השנה שמנו דגש על שילוב ילדים ובני נוער, כך שכל בני המשפחה יוכלו ליהנות ממופעים מוסיקליים ולהיחשף לפסטיבל הג'אז".

עלות כניסה יומית לכל אחד מימי המופע במשכן ב-30 בנובמבר, וב-1 בדצמבר: 70-100 ₪ בלבד.

פנחס ובניו. צילום: אור פז
פנחס ובניו. צילום: אור פז

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך