שלושה פרויקטים של תמ"א 38 תקועים

הדיירים ברחוב המעפילים, הרותם ושלמה בן-יוסף משלמים את המחיר / משפחות משלושה בניינים שהחלו את דרכם עם חברת "תשתית", קיוו כבר ליהנות מפירות ההשבחה של תמ"א 38. לרוע מזלם, החברה לא הצליחה במשימה, נקלעה לחובות, והוציאה את הפרויקט למכרז . גם עכשיו, כשהם עברו ל"ידיים חדשות" הם נתקלים בבעיות. מזה מספר חודשים שניים מהבניינים תקועים באמצע תהליך העבודה, ולפני הבניין השלישי ניצב רק שלט

חברת "תשתית", החברה העירונית להתחדשות עירונית באשדוד, הייתה אמורה לעזור לתושבים ביישום פרויקטים של תמ"א 38. לרוע המזל, החברה צברה חובות, נפחה את נשמתה, ועל מנת שלא להותיר בניינים "תקועים", הוציאו אותם למכרז.
מי שיבקר בשכונות הוותיקות בעיר, יראה כמות נכבדה של בניינים אשר עוברים חיזוק במסגרת פרויקט תמ"א 38. בעיר פועלות מספר חברות העוסקות בנושא. נדמה כי גם התושבים הבינו כי אין מנוס גם אם מדובר באי נוחות זמנית. ובכלל, אין ויכוח על כך שההתחדשות העירונית הכרחית לעתידה של אשדוד.

מלבד החשיבות הבטיחותית לחיזוק המבנה, פרויקטים של תמ"א 38 מהווים הזדמנות לשנות את פני הרובעים הוותיקים ולהצעיר את האוכלוסייה המתגוררת בהם. הדירות המתווספות מושכות אליהן זוגות צעירים ואפילו משפרי דיור שמצב הסוציו-אקונומי אינו גבוה. כל פרויקט הנתקל בקשיים גורם עוגמת נפש הן לדיירים שחיים בתנאים לא תנאים, והן לרוכשי הדירות שהסחבת פוגעת בהם כלכלית.

לצערנו, הגיעו אל המערכת פניות מתושבים הקשורים לשלושה פרויקטים שהחלו דרכם בחברת "תשתית", יצאו למכרז ועברו לידיים אחרות, וכעת העבודה בהם הופסקה. בבניין אחד היא כלל לא התחילה. מדובר בבניינים ברחוב הרותם 8, שלמה בן יוסף 6 והמעפילים 4.
"מולנו ולידינו יש בניינים שעושים תמ"א 38", מספרת דיירת, "אני שומעת את קולות העובדים, את הרעש של המכונות, וזה מרגיז שאצלנו שקט כבר כמה חודשים ולא עובדים. הלא גם ככה לחיות בזמן שעובדים בבניין זה לא פשוט. הכל מלא חול, אבק, קשה לנשום, לא נעים ללכת על הלוחות שמובילים אותנו לכניסה, אם אני הולכת עם סנדלים, הרגליים שלי מתמלאות בחול, הלכלוך נכנס לבית, אבל לפחות אני יודעת שזה זמני ואמור להיגמר. אבל עכשיו זה תקוע, כמה חודשים כבר לא עובדים, ואני לא יודעת מה יהיה הסוף. פעם ראשונה נפלנו עם תשתית, פעם שנייה נפלנו עם מי שלקח את המכרז".

לא רק הדיירים סובלים. העיכובים פוגעים גם ברוכשים. "אנחנו זוג צעיר וגרים בשכירות", מספר לנו אחד מהרוכשים, "כל זמן שהדירה שלנו לא מוכנה אנחנו נמשיך לגור בשכירות, ולהוציא עוד כסף. במקום לשלם רק משכנתא יש לנו הוצאות כפולות. אני מצפה ממי שעומד בראש הפרויקט ללבן את הבעיות שיש לו. שמעתי שקיים סכסוך עם הקבלן, אני לא יודע מה נכון ומה לא נכון, אבל בחייכם, תפתרו את הבעיה, מדובר פה בחיים של אנשים. לא מספיק שאכלנו אותה עם 'תשתית' עכשיו הפרויקט תקוע. דפקו אותנו פעמיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך