זהירות נוכלים: שטרות מזויפים שוב מסתובבים במרכזי מסחר בעיר

שוב פעם זה קורה. באיזה אזורים ? ומה המקום המועד ביותר ?... היכנסו לכתבה המלאה

הבוקר התקבלה הודעה במערכת אתר 'אשדוד אונליין' על כך ששוב השטרות המזויפים חזרו להסתובב ברחבי העיר לאחר מספר תלונות ע"כ ששטר 200 החדש התקבל כמזויף מספר פעמים במוקדי מסחר שונים ברחבי העיר.

תחילה הובהר לנו כי באזורי המסחר ברובעים ח' – ז' – ו', נתפסו שוב שטרות מזויפים, וזאת לאחר שלפני מספר חודשים פרסמנו כאן ע"כ שישנו חשש כי בעיר אשדוד פועלים בארגון משותף להפצת שטרות וכספים מזויפים.

בתמונה ניתן לראות שטר מזויף שהתקבל בעסק פרטי ברובע ז', עסק נוסף ברובע ו' שקיבל שטר דומה ניגש לתחנת המשטרה ע"מ להגיש תלונה, ושם נאמר לו ע"י כי מתבצעות בדיקות לאחר שזוהי לא התלונה הראשונה, ולכן הציבור צריך להיזהר במיוחד השווקים שם הכסף עובר מיד ליד במהירות גבוה וללא שימת הלב.

קצין בכיר ביחידת המודיעין של יחידת ההונאה התבטא לאחרונה בעניין ואמר כי "במספר מושבים בדרום הארץ, בשרון ובשטחי הרשות הפלסטינית פועלים מספר מפעלים פיראטיים העוסקים בייצור אינטנסיבי של שטרות מזויפים, כשהם נעזרים במכונות דפוס חדישות. עם התפתחות הטכנולוגיה האפשרות להדפיס שטרות מזויפים רק גוברת. מדובר בנזק שנאמד בכמה מיליוני שקלים בשנה. את מרבית הנזק סופגים המרכולים, סוחרים בשווקים, בתי עסק קטנים ומאות פיצוציות ברחבי הארץ".

"יש היום מכונות דפוס משוכללות שמייצרות שטרות באיכות זיוף כל כך גבוה עד כדי כך שקשה לפעמים להבחין בין השטר המזויף למקורי", טוען קצין מודיעין במשטרה, "טכניקת הזיוף השתכללה דבר שמקשה מאוד על קופאיות בסופר ורוכלים בשווקים שלחוצים ועמוסים בעבודה בסופי שבוע ובערבי חגים לבדוק את הזיוף של השטרות. לא בכל המרכולים יש לקופאיות 'מרקר' מיוחד שבודק את כשירות השטרות".

הכסף מופץ בעיקר בסופי שבוע ומתגלגל מיד ליד. על פי הנהלים של בנק ישראל אסור לבנק או לכל מוסד למחזר שטר מזויף, חובה עליו לדווח על כך למשטרה ולגרוע אותו מהמחזור הכספי. "יש הרבה סוחרים ורוכלים וגם נהגי מוניות שיודעים שהשטר מזויף ודוחפים אותו לאחר מכן לקונים שלא שמים לב בגלל שהם נמצאים בעיצומן של הקניות וכך זה מתגלגל מיד ליד", סיים קצין המודיעין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך