עובדי נמל אשדוד מגישים תביעות אישיות נגד הנהלת הנמל

עשרות עובדי נמל אשדוד הגישו היום כתבי תביעה נגד הנהלת הנמל בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע באמצעות משרד עורכי הדין אריאל שמר ושות'. הסיבה לכך הן הסנקציות חסרות התקדים שנקטה הנהלת הנמל – שהכניסה יד אל כיסם של למעלה מ-300 עובדים והורידה בפועל ובניגוד לחוק סכומים משמעותיים משכרם, בטענה לפיה אותם עובדים נקטו בעיצומים לפני כ-4 שנים
עובדי נמל אשדוד מגישים תביעות אישיות נגד הנהלת הנמל
נמל אשדוד.

עשרות עובדי נמל אשדוד הגישו היום כתבי תביעה נגד הנהלת הנמל בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע באמצעות משרד עורכי הדין אריאל שמר ושות'. הסיבה לכך הן הסנקציות חסרות התקדים שנקטה הנהלת הנמל – שהכניסה יד אל כיסם של למעלה מ-300 עובדים והורידה בפועל ובניגוד לחוק סכומים משמעותיים משכרם, בטענה לפיה אותם עובדים נקטו בעיצומים לפני כ-4 שנים.

"בימים אלו הוציאה הנהלת הנמל אסופת הודעות לוועד עובדי ציוד מכאני על קיזוזי שכר, לרבות שלילת פרמיה שבכוונתה לבצע במשכורות הקרובות בתואנת שווא (המוכחשות ע"י התובע) לשיבושי עבודה שננקטו על ידי התובע במועדים שונים, חלקם אף לפני כמעט 4 שנים – וזאת בניגוד לחוק הגנת השכר ולהסכמים הקיבוציים", נטען בכתב התביעה.

התובעים, שטוענים כי כלל לא לקחו חלק באותם "שיבושי עבודה", מפרטים עוד: "חוק הגנת השכר מונע מן הנמל לקזז בשנת 2016 תשלום מן התובע בגין טענה כאילו שבת בשנת 2013. על מנת לבצע קיזוז ספציפי משכר התובעים בגין אירוע שנטלו בו חלק – אם בכלל – לפני שלוש שנים, על המעסיק להגיע להסכמה פרטנית עם העובד או להגיש נגדו תביעה ספציפית ופרטנית בה יקבע היקף השתתפותו של העובד בשביתה ו/או בעיצומים". התובעים מבקשים מבית הדין להורות להנהלת הנמל להשיב להם באופן מיידי את הכספים שנוכו משכרם, בתוספת פיצויי הלנת שכר.

יש לציין כי מהלך משפטי בסדר גודל כזה, במסגרתו תובע כל אחד מ-300 העובדים באופן אישי את זכויותיו, טרם ננקט בארץ וכדי להוציאו אל הפועל, הליך הגשת התביעות יארך מספר ימים. במסגרת ההליך, הציגו העובדים ראיות המגובות במסמכים, מהן עולה בבירור כי לא ננקטו עיצומים כפי שנטען.

מוועד עובדי ציוד מכאני בנמל אשדוד, נמסר: "הניסיון לרמוס את כלל העובדים, ובדרך להכאיב גם באופן אישי באמצעות תלוש השכר, הינו חלק מתוכנית העבודה הפסולה והמתוכננת של הנהלת הנמל להחלשת העובדים. לא נאפשר הסתה שקרית ופגיעה בשמנו הטוב ונמשיך לפעול במקצועיות ובאחריות – בניגוד לסגנונה הבוטה של הנהלת הנמל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך