הלם במגזר החרדי באשדוד: ראש ישיבה הותקף והוכה באלימות מכוערת

האירוע התרחש לפני מספר ימים כאשר התוקפים הם לא אחר מאשר תלמידים שמתנגדים לדרשותיו של הרב.

הלם במגזר החרדי בעיר אשדוד, רב מכובד מהפלג הירושלמי הקיצוני הותקף פיזית ע"י מספר תלמידים המתנגדים לו.

ביום חמישי האחרון מלאו י"ב חודש לפטירתו של הגאון רבי דב צבי קרלינשטיין זצ"ל, ראש ישיבת גרודנא באשדוד ורב קהילת "הפלג הירושלמי הקיצוני" בעיר, שמורכבת ברובה מתלמידיו ובוגרי ישיבתו. לאור זאת התקיים בבית המדרש המרכזי של הקהילה, אירוע זיכרון בו נאמו מספר רבנים.

אלא שמאז פטירתו של הרב קרלינשטיין זצ"ל, התגלתה מחלוקת קשה בישיבתו, כשמוקד הסכסוך הוא תפקיד ראש הישיבה שהתפנה, כאשר מן העבר האחד ניצב חתנו, הגאון רבי משה שמידע, ומי שמשמש בפועל בראשות הישיבה מאז פטירתו, ומאידך הרב נחום רוזנבלט, ראש ישיבת "מאירת שמועה" בעיר, ומי שנחשב בעיני מספר תלמידים לממשיך מורשתו הרוחנית והתורנית של הרב קרלינשטיין. הסכסוך גרם לקרעים קשים בין בחורי הישיבה ואברכי הקהילה המצדדים לכאן או לכאן.

מכיוון שכך, העובדה שאירוע האזכרה שאורגנה על ידי גבאי בית הכנסת גרמה למרבית המשתייכים לפלג להדיר את רגליהם ממנו וכן להתפרצות והתפרעות של כמה מהם במהלך ההספד שנישא ע"י הרב שינקר, תוך אלימות פיזית קשה, זאת לטענתם מאחר והאירוע התקיים בניגוד לדעתו של מנהיג הפלג הקיצוני הגר"ש אויערבאך. מה שגרם לביזוי חמור של כבוד התורה של הרב שינקר, שהמשיך בהספדו כרגיל מיד לאחר הסתלקות המפגינים, כפי שדווח באתר החרדי 'בחדרי חרדים'.

מישיבת גרודנא נמסר כי התוקפים כבר לא משתייכים לישיבה לאחר המעשה החמור שעשו, וכי ראשי הישיבה רואים זאת בחומרה רבה וביקשו ממנהלי הישיבה להתנהג איתם בחומרת הדין.

תמונת אילוסטרציה: המצולמים בתמונה אינם קשורים לכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך