צו הריסה לבית החולים (הישן) באשדוד

השלד המכוער על ציר מנחם בגין, זה המתקרא בפי התושבים "בית חולים" ולמעשה הפך למפגע סביבתי במשך שנים רבות, אמור להיהרס בקרוב. מדובר במבנה הצמוד לבית החולים החדש שנבנה בימים אלה בקצב בלתי רגיל

עוד פיל לבן מכוער עוזב את אשדוד. בית משפט השלום באשדוד קיבל את בקשתה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד, והורה ביום חמישי האחרון, על מתן צו הריסה כנגד מבנה שלד "מרפאה ראשונית" בכניסה הדרומית לעיר (בסמוך לבית החולים). בכך עשה השופט יהודה ליבליין, סוף לאחד המבנים היותר מכוערים בעיר, אשר מאז שנות ה-80 עומד על אם הדרך ומהווה מטרד לתושבים ולסביבה.

מדובר בשלד למבנה שאמור היה לשמש כמרפאה גדולה וראשונית (יש האומרים "בית חולים") של שירותי בריאות כללית. השלד, אשר בנייתו נעשתה בשנות ה-80, נותר כפי שהוא ובכל פעם עלה לכותרות כמקום מטרד המושך אליו הומלסים או משכן לשב"חים, וגם בשיממונו לא הוסיף לנופה היפה של העיר.

תביעתה של העירייה להרוס את המבנה נמשכה זמן, וכאמור בסוף השבוע החולף קיבל השופט ליבליין את עמדת העירייה, וקבע כי על שרותי בריאות כללית, זו שבנתה את שלד המבנה ומאז שנות ה-80 כאמור הותירה אותו כפי שהוא, להרוס את המבנה עד ליום ה-6.4.17. בית המשפט גם קבע כי הוצאות ההריסה המוערכים במאות אלפי שקלים, יוטלו על שירותי בריאות כללי באופן שמעל פני השטח לא ייראה דבר מהשלד הקיים.

"הוסכם כי ההריסה תהיה של כל הבנוי מעל פני הקרקע, כך שבסופו של התהליך לא אמור להראות דבר מעל פני הקרקע והשטח אמור 'להתאים מבחינה נופית לסביבה'", אומרים בלשכה המשפטית של עיריית אשדוד ומוסיפים: "סוף סוף הכיעור הזה יוסר וכל העלויות הושתו על קופת חולים כללית שבנתה את המבנה".

עוד קבע בית המשפט, לבקשת העירייה וכדי להסיר כל ספק באשר לביצוע ההריסה, כי דעתו של מהנדס העיר תהיה המכרעת והיא זו שתקבע אם ההריסה בוצעה כראוי. כמו כן הפיקוח על ההריסה יהיה בפיקוח המהנדס וכל פסולת הבנייה שתוצא מהשטח תפונה לאתר מורשה כחוק.

גם ההחלטה על המועד האחרון להריסה בהסכמת העירייה וזאת בשל תהליך הוצאת המכרז להריסה ובחירת קבלן לביצוע העבודות. בכל מקרה על המבנה להיהרס עד ל-6.4.17, קודם פיחתו של בית החולים החדש.

עו"ד רוני אמיר, היועץ המשפטי של העירייה, שיבח את עובדי לשכתו ואת מפקחת הבנייה אינה שלייגר, אשר ליוו את תיק התביעה עד לתוצאה החשובה לעיר ולתושביה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך