על ההבדל בין נתניהו לד"ר לסרי

ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו הוא האדם הכי "בחיר" בתולדות המדינה, וכנראה יכול להתמודד על התואר הזה גם ברמה הגלובלית. נתניהו יכול לישון בשקט, ונראה לי שבעשור הקרוב הוא ימשיך להבחר ולהוביל את המדינה שלנו, ולא משנה כמה מערכות בחירות יהיו (גם אם בכל שנה ניגש לקלפי...).
שי תור

הדבר המדהים הוא שביבי לא עושה הרבה בתפקיד הכי חשוב במדינה, הוא בוחר שלא לעשות באופן מודע, ומסתבר שהשיטה שלו עובדת מצוין, אין אחד שבחר בו (כמוני..) ושואל את השאלה: "מה בדיוק עושה ביבי?". התשובות מעורפלות מאוד, אבל מול משבר המנהיגות העמוק שיש בארץ הקודש, נתניהו יכול להבחר בכל פעם שהוא רוצה.

ראש הממשלה פועל בצורה שיטתית – הוא אינו מקבל החלטות הרות גורל ואינו נכנס לבוץ בזמן שאין לו מגפיים.. נוח לו להיות בחדר הסטרילי ולתת לאחרים להתקוטט, במקום עשייה הוא נותן לנו מנות גדושות של מילים בטחנויות שמחזקות אצל כולנו את הבטחון האישי, ומשם הדרך לשלשל בקלפי את תק ההצבעה "ליכוד", הדרך קצרה מאוד.

לעומת זאת, תראו מה קורה כאן בגזרה המקומית. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אומנם זוכה להערכה ולגלי תמיכה, שיעניקו לו את הניצחון גם בבחירות הבאות בעוד שנתיים, ועל כך אין עוררין. אך בכל זאת נראה שהוא לא זוכה לקרדיט הראוי, בעיקר בשל שיקולים אישיים של דמויות כאלה ואחרות, המנסות בכל דרך להצניע את הדברים הגדולים שלסרי עשה בשמונה השנים האחרונות. אותם אנשים אינטרסנטים מתעסקים בתפל, במשחקי פוליטיקה זולים, שאולי יכולים להשפיע על אחוזים בודדים מתושבי העיר, אבל מול העשייה שבולטת כמעט בכל קרן רחוב, אי אפשר להתמודד.

אני ממש לא מתכוון לחזור על כל הפרוייקטים הגדולים שראש העיר הוביל בתקופת כהונתו, אבל אתן לכם טעימה קטנה: בית החולים החדש ייפת כפי שהבטיח בחודש מאי 2017, ממש בעוד פחות מחצי שנה. זו לא ההבטחה של צילקר לפתוח את היכל התרבות ב-2002, וחוץ ממילים ותירוצים לא ראינו שום דבר בפועל (עד שלסרי הגיע וחילץ את הפיל הלבן..). לסרי הבטיח את ההבטחה הכי גדולה וחשובה לתושבי העיר, פתיחת בית חולים הכי חדשי ומודרני במזרח התיכון, ואכן עמד בהבטחתו. רק על כך ראש העיר ייכנס לספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל כאיש שיזם, הוביל וביצע את פתיחת הקומפלקס הרפואי המדהים הזה. גם את היכל התרבות הוא פתח במתכונת משופרת בהרבה, העיר את חיי התרבות בעיר, חנך את הטיילת החדשה, הקים אמפי פארק מהיפים בארץ, שיפר את ניקיון העיר, רמת החינוך השתפרה פלאים ועוד ועוד.

שלא תתבלבלו, ד"ר לסרי אינו חף מטעויות ובשמונה השנים בתפקיד המורכב כראש עיריית אשדוד, נעשו טעויות כאלה ואחרות, אך במבחן התוצאה ובעיקר כשרואים את התפתחות העיר בכל הרבדים, ד"ר לסרי הצליח להטביע חותם ולעשות מהלכים היסטוריים שאלה לפניו חלמו ודיברו, בזמן שהוא ביצע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך