לאן הגענו? תינוקת בת חודש וחצי הוצעה למכירה תמורת 5,000 יורו!

את הטור האישי שלי בכלל תכננתי להקדיש לנושאים הבוערים במדינה, אבל ידיעה הזויה, כואבת ומכעיסה (תבחרו אתם את המילה המתאימה) גרמה לי לעשות שינוי קיצוני, ולהציג בפניכם את המציאות בה אנו חיים, בעולם שהפך לכמעט בלתי אפשרי לנהל בו חיים נורמטיביים.
שי תור

את הטור האישי שלי בכלל תכננתי להקדיש לנושאים הבוערים במדינה, אבל ידיעה הזויה, כואבת ומכעיסה (תבחרו אתם את המילה המתאימה) גרמה לי לעשות שינוי קיצוני, ולהציג בפניכם את המציאות בה אנו חיים, בעולם שהפך לכמעט בלתי אפשרי לנהל בו חיים נורמטיביים.
בכל פעם אנו מקבלים מחדש דוגמא עד כמה המצב הכלכלי המעיק גורם לאנשים לקבל החלטות קיצוניות, בלתי אפשריות, אפילו מטורפות. אז הנה עוד סיפור כזה, שמגיע מגרמניה, סיפור מזעזע בכל קנה מידה. באתר ebay העולמי עלה למכירה פריט שגרם לגולשים, וגם למשטרה, לצאת לפעולה. התינוקת מריה, בת 40 יום בלבד, עלתה לרשת כאחרון הפריטים הנסחרים בה. "ילדה, בת 40 ימים בשם מריה, למכירה", נכתב בפשטות, לצד תמונה של התינוקת הרכה. המחיר המבוקש: 5,000 יורו!

מיד עם עליית המודעה לאתר, היא החלה להסתובב ברשתות החברתיות ובפורומים שונים, הפכה לוויראלית וברגע שהופנתה תשומת לב האתר למודעה, היא הוסרה, והמשטרה נכנסה לפעולה. האב, פליט שהגיע לגרמניה לפני מספר חודשים, הסגיר את עצמו למשטרה ולא התנגד, והתינוקת נלקחה לידי הרשויות, בינתיים לתקופה של שישה שבועות, עד שתושג החלטה האם יש לנקוט נגד המשפחה צעדים משפטיים או לא. המשטרה לקחה אליה את מכשיר הטלפון של האב, ממנו התבצעה העלאת המודעה, וכן בו צולמו התמונות של התינוקת, בבגדים שונים.

האב ניסה תחילה לטעון שהייתה זו בדיחה, ושמעולם לא באמת התכוון למכור את הבת שלו, אך החוקרים הצהירו כבר שאינם מאמינים לו, והוסיפו שכאשר תושלם החקירה יוחלט האם יעמוד לדין על מעשיו או לא. הפוליטיקאים והפובליציסטים הגרמנים כבר הביעו דעתם בנושא בתקשורת. "לדעתי חייבות להיות השלכות משפטיות למקרה הזה", אמר הפוליטיקאי הנוצרי-דמוקרט קלאוס מונינקס. "אם ההורים אינם מרגישים שיש ביכולתם לדאוג כמו שצריך לילדתם, יש לנו בגרמניה את האפשרות להעניק לה בית מאמץ או משפחה אומנת. מכירת תינוקות וסחר בבני אדם הם דברים שאינם מקובלים עלי".

בשירותי הרווחה של העיר דויסבורג, שם מריה מוחזקת ומטופלת, מוסרים כי התינוקת במצב רפואי מצויין ואף מפתיע לטובה. "מצבה הבריאותי המצוין אושר על ידי הרשויות הרפואיות", מסרו לתקשורת, "הילדה נמצאת כרגע בטיפולה המסור של משפחה אומנת, שם תישאר עד שתתבהר הסיטואציה ואפשר יהיה להתקדם". ההורים גם הם נמצאים בטיפול שירותי הרווחה ותחת עינם המפקחת של עובדים סוציאליים. "עוד ישנה אפשרות שמריה תחזור להוריה, אם נבטיח ונוודא שלהורים אין נטיות קרימינליות ואינם שמים אותה בסיכון".
מה עוד אפשר לכתוב על סיפור מזעזע שכזה? להעמיד למכירה תינוקת בת חודש וחצי? אם רצינו הוכחה שסוף העולם מתקרב, סיפור שכזה בהחלט נותן תחושה שאנחנו קרובים מאוד לכך…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך