פיצל דירה ל-2 והורשע בבית משפט

היום התקבל ערעור הועדה המקומית לתו"ב אשדוד על זיכוי נאשם בעבירה של פיצול דירה ובית המשפט השלום באשדוד הותיר על כנו את הזיכוי בעבירת הביצוע של הנאשם והרשיע אותו בעבירות של שימוש ללא היתר בדירה שפוצלה לשתי יחידות דיור.
פיצל דירה ל-2 והורשע בבית משפט

לפני כשנה זיכה בית משפט השלום באשדוד, אדם שהואשם בחלוקת דירה ל- 2 יחידות דיור נפרדות ובשימוש ביחידות דיור אלו. פסק הדין פורסם בזמנו בתקשורת המקומית ואף בתקשורת הארצית. "מאחר וסברנו כי נפלו שגיאות משפטיות בגזר הדין, הגשנו ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי" אומרים בלשכה המשפטית של עיריית אשדוד והיום (1/11/16), בסופו של הליך הערעור בבית המשפט המחוזי, בפסק דין אשר ניתן מפי כב' השופט עמית כהן, התקבל חלקית הערעור והנאשם הורשע בעבירת שימוש בלא היתר בדירה שפוצלה ל-2 יחידות דיור.

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המאשימה וקבע, כי די בראיות שהוצגו על ידי המאשימה כדי להרים את הנטל החל עליה וכי בהתאם למבחנים שנקבעו בפסיקה, המאשימה הוכיחה מעבר לספק סביר את קיומם של המאפיינים המלמדים על פיצול הדירה לשתי יחידות דיור. בית המשפט הזכיר, כי המאשימה צודקת בכך שאינה צריכה להוכיח את טענותיה ללא שום ספק, אלא עליה להוכיחן מעל לספק סביר וכי די בראיות שהוצגו להעברת נטל השכנוע לכתפי הנאשם.

כמו כן קיבל בית המשפט את עמדת המאשימה, לפיה פועלת לחובת הנאשם העובדה שלא הציג ראיות שהיו ברשותו (לרבות הסכם שכירות ו/או שמאות שנערכה לצרכי משכנתא) ולא הביא עדים מטעמו, למרות שיכל לעשות כן. כאמור, בסופו של דבר בית המשפט המחוזי הותיר על כנו את הזיכוי בעבירת הביצוע והרשיע את הנאשם בעבירת השימוש בלא היתר בדירה שפוצלה לשתי יחידות דיור.

את העירייה ייצג עו"ד אייל אילוז. הסיכומים בתיק הוכנו על ידי עו"ד עידן בוקובזה. התיק יושב לבית המשפט השלום לקביעת גזר הדין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך