העוקץ: אשדודי התחזה לסוחר יהלומים חרדי ועשק במרמה עשרות אלפי שקלים

היכנסו לסיפור המלא על העוקץ המסובך של תושב אשדוד מוכר שהתחזה לחרדי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד דוד גולן בן 47 מאשדוד, שהציג עצמו בפני חרדי תושב בית שמש כסוחר יהלומים, ותוך שכנוע על "מניעים הלכתיים" קיבל במרמה עשרות אלפי שקלים.

על פי כתב האישום, כשבוע לפני ראש השנה, דוד גולן (47) מאשדוד נפגש לראשונה עם דוד קרויזר בחצר ביתו בבית שמש. כשהוא חבוש בכיפה לראשו, ביקש מקרויזר עזרה על מנת להגיע לדיין הרב חיים אהרן מונדרר, אליו הופנה, כביכול, כדי להתייעץ עמו בדיני ממונות. קרויזר ניסה לתפוס את הרב טלפונית אך ללא הצלחה.

תוך כדי הניסיונות, שאל את גולן באיזה עניין הוא מבקש את עצת הרב. בתגובה הציע גולן לקרויזר כי ייכנס לרכבו, שם הציג עצמו כיהלומן שגר בשכונת הולילנד בירושלים ועומד בפני עסקת יהלומים שנאמדת בסך 120,000$ שמביצועה הוא עתיד לגרוף 80,000$ רווח. עוד הוסיף כי לצורך ביצוע העסקה חסר לו סכום העומד על סך 10,000$.

כדי לרכוש את אמונו של קרויזר ולהציג עצמו כמי שתר אחר הלכה ולא אחר ממון, הבהיר לקרויזר בכזב כי ישנו אדם שמסכים להלוות לו 10,000$ אך אינו מוכן לחתום על 'היתר עסקה' שיאפשר לו לקבל את הכסף מהמלווה מבחינה הלכתית. זו הסיבה, הסביר גולן לקרויזר, שהוא מבקש לפגוש את הרב מונדרר על מנת לקבל ממנו היתר הלכתי שיאפשר לו לקחת את הכסף מהמלווה. על מנת להגביר את האמון, הוסיף גולן ואמר לקרויזר כי אם לא יקבל מהרב היתר הלכתי כאמור, לא ייקח את הכסף מהמלווה, ויוותר על העסקה.

בשלב זה, לאחר שקרויזר התרשם, בעקבות דברי הכזב של גולן, כי אדם ירא שמים לפניו, שאל אותו קרויזר מה שיעור הריבית שהוא מוכן לשלם על הלוואה בסכום 10,000$ ולכמה זמן הוא צריך את הכסף. גולן, בכזב ובכוונה לפתות את קרויזר להעביר לידיו את הסכום, ענה כי במצב רגיל הוא נוהג לשלם ריבית בשיעור 8% אולם בשעת הדחק הנוכחית והצורך הדחוף שלו בכסף, וכן נוכח הציפייה שלו לרווח בסך 80,000$ מעסקת היהלומים הוא מוכן להשיב לו 20,000$ תמורת הלוואה בסך 10,000$ למשך שבוע ימים.

בהאמינו למצג השווא, הציע קרויזר וגם סיכם עם גולן כי ילווה לו בכפוף לחתימה על שטר 'היתר עסקה', סך 40,000 ₪ לשבוע ימים בסיומו ישיב לו גולן 80,000 ₪. אומר ועושה. השניים נסעו לחנות ספרים סמוכה בה רכש קרויזר שטר 'היתר עסקה' ולאחר מכן נסעו לבנק לאומי במרכז המסחרי בבית שמש. גולן נותר ברכב וקרויזר נכנס לבנק ומשך מחשבונו 40,000 ₪.

קרויזר פנה למשה טסלר, מכר שאותו פגש בבנק דרך אקראי, וביקש ממנו כי יהיה עד להעברת הכסף בסך 40,000 ש"ח מידיו לגולן וטסלר הסכים. אך לאחר שגולן סירב לבצע את ההלוואה בבנק או באזור, נפרד קרויזר מטסלר וחזר לרכב של גולן והשניים נסעו לביתו של קרויזר לשם ביצוע ההלוואה. עם הגעתם ברכב, חתם קרויזר על שטר 'היתר המכירה' בשמו ואילו גולן חתם עליו בכזב בשם 'צבי רוזנפלד'. לאחר מכן, על יסוד מצג השווא, העביר קרויזר לידי גולן סך 40,000 ₪.

מיד בסמוך, נתן גולן בידיו של קרויזר עגיל משובץ באבנים ששוויו אינו עולה על עשרות שקלים חדשים בתוך מעטפה אותה ליפף בסרט בידוד צהוב, כאשר בצדה האחד כתב גולן את שמו הכוזב 'צבי', ואילו בצדה השני כתב קרויזר את שמו הפרטי. גולן אמר לקרויזר בכזב כי הוא מוסר בידיו עגיל משובץ יהלומים ששוויו כמאה אלף דולרים, כעירבון להבטחת החזר ההלוואה אותו יעביר לו תוך שבוע.

כעבור שבוע ולמרות בקשותיו החוזרות ונשנות של קרויזר, גולן נמנע להשיב את ההלוואה בתואנות ובטענות שונות, ודחה את מועד החזר ההלוואה בהציגו בפני קרויזר מעת לעת מצג שווא לפיו הוא מתכוון להשיב לו את החזר ההלוואה באמצעות הפקדות כספיות במט"ח לחשבונות בנק שונים או בשיקים שיועברו אליו, וזאת בכזב, מבלי שבכוונתו להשיב לו את החזר ההלוואה.

קרויזר הגיש תלונה במשטרת ירושלים שם פתחו בחקירה, ממנה עלה כי מדובר באדם שהציג עצמו בשם בדוי ולצורך כך סוכם כי קרויזר יפגש עם 'צבי רוזנפלד' כאשר בלשי משטרה יעקבו אחר הפגישה.

במקביל, בכוונה להוציא במרמה סכום נוסף מקרויזר, אמר גולן לקרויזר כי הוא זקוק ממנו בדחיפות לסך 7,000 יורו נוספים, כהלוואה נוספת, שאותם ימשוך מחשבונו בבנק. ב-ג' דחול המועד סוכות התקשר גולן לקרויזר ושאל אותו אם משך סך 7,000 יורו מהבנק עבורו וקרויזר השיב כי הוא בבית הכנסת עם כאב ראש וסחרחורת. כעבור שעתיים, שוב התקשר גולן עם אותה השאלה וקרויזר השיב בשלילה.

בהמשך אותו היום התקשר גולן שוב לקרויזר ואמר לו כי היות ולא נתן לו הלוואה נוספת בסך 7,000 יורו, הוא גרם לו להפסד סך 10,000$. בנוסף, אמר לו כי הוא לא צריך ממנו כסף יותר וקבע להיפגש איתו למחרת היום בשעה 10:00 בסמוך לבית הכנסת ברח' נחל גילה בבית שמש כדי להשיב לו כביכול את ההלוואה בשיקים.

למחרת, ביום רביעי, חול המועד סוכות, הגיע צבי רוזנפלד הלוא הוא דוד גולן, ללא שיקים או סכום כסף להחזר ההלוואה, ברכב סמוך לבית הכנסת והתקשר לקרויזר שיצא מבית הכנסת ונכנס לרכב. גולן התחל הנסיעה עד שנעצר על ידי שוטרים שהיו במקום מבעוד מועד.

למצולמים אין כל קשר לכתבה.
צילום תמונה: Yonatan sindel פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך