חדרי שינה באווירה חמימה לחורף

החורף הישראלי אמנם לא מזוהה עם טמפרטורות נמוכות שיורדות מתחת לאפס, אבל עדיין אין סיבה לסבול מקור – בעיקר בחדר השינה. הנה כל הפתרונות שישפרו את איכות החיים שלכם במקום הכי חשוב בבית

ישראל היא מדינה בעלת אקלים ים תיכוני, שמתאפיין בימי קיץ ארוכים ולחים ובחורף עם משקעים מעטים בלבד. מצד שני, יש לפחות כמה שבועות בשנה שבהם הלילות הופכים קרים וכולנו צריכים לדאוג לתנאים אופטימאליים של איכות חיים. אחד המקומות הכי חשובים בבית שבהם יש לבצע את המשימה הזו הוא כמובן חדר השינה.

יתרונות וחסרונות של מזגן מול רדיאטור
בשביל לשמור על חדרי שינה באווירה חמימה לחורף ניתן להשתמש במגוון רחב של פתרונות. האמצעי הזמין והנוח ביותר הוא כמובן מזגן, שמפזר את החום בתוך חלל הפנים ומייצר טמפרטורות נעימות בתוך זמן קצר. היתרון של המזגן הוא הפעלה חסכונית ואפשרות לשלוט באקלים בצורה יחסית מדויקת, אך החיסרון הוא ייבוש של האוויר ובמקרים מסוימים אף כאבי ראש. אמצעי חימום אחר שיכול להתאים לחדרים הוא רדיאטור. בניגוד למפזרי חום שאותם לא כדאי להשאיר דלוקים במהלך הלילה, הרדיאטור בטיחותי לחלוטין כל עוד מרחיקים ממנו מצעים ושמיכות. רצוי גם להסביר לילדים על הסכנות שבקרבת יתר לרדיאטור ולהראות להם דוגמא אישית עוד לפני שהחורף מתחיל. כמו כן, הדגמים החדשים של הרדיאטורים מסוגלים להתמודד עם חדרי אירוח ושינה גדולים במיוחד ובחלקם יש מנגנון כיבוי אוטומטי שמאפשר כיוון מראש.

מה הקשר בין חימום לבין חומרי בנייה?

רוב הפתרונות הכי יעילים עבור חימום הבית והחדרים יכולים לבוא לידי ביטוי כבר בשלבי הבנייה או השיפוץ. ראשית, יש להקפיד על שימוש בחומרי בנייה בעלי רמה גבוהה של בידוד תרמי. בידוד כזה גם מגיע בדרך כלל עם בידוד אקוסטי, מה שיהפוך את הבית שלכם לחמים וגם שקט. חומרי בנייה שכוללים אמצעים לבידוד תרמי ואקוסטי נחשבים יקרים יותר, אך הם משתלמים בטווח הקצר והארוך ומעלים את ערך הנכס.

uzsj3uub

שנית, כדאי לבנות את הבית בליווי אדריכל ולהתייחס לכיווני האוויר והשמש. בכל אזור בארץ יש שטחים מסוימים שבהם השמש יכולה לשפוך אור על חלונות החדר ולחמם אותו באופן טבעי. בנייה נכונה של הבית גם תאפשר כניסת אוויר בקיץ, במה שיכול לחסוך מאות שקלים בחודש בחשבון החשמל.

מומלץ לחשוב על הפרטים הקטנים כאשר בונים בית או משפצים דירה קיימת. בצורה כזו ניתן להתמודד עם הבדלי מזג האוויר בין הקיץ והחורף, ובמקביל לבדוק האם הדרך הנכונה לחמם את חדרי השינה היא להתקין מזגן מרכזי או עילי. לבסוף, כדאי לחשוב על אמצעי חימום ניידים כמו רדיאטור ולשמור על כללי הבטיחות. כל אלו יחד יהפכו את החדרים למקום שנעים להיות בהם ויבטיחו חורף חם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך