ביוזמת המועצה הדתית: הוקם ארגון שיסייע בענייני קבורה וטהרה

המטרה בהקמת ארגון המתנדבים לכל נפטר באשר הוא, שינתן סיוע ומענה לצוות בית העלמין הקיים בענייני קבורה טהרה וכל הנצרך לטיפול בכבוד המת מכל גווני החברה וללא הבדלי דת גזע ומין

בחול המועד התקיים ביקור מיוחד וחשוב בסוכתו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, בה הוכרז על הקמת גחש"א (גמילות חסד של אמת) קהילות חרדים אשדוד ע"י מתנדבים בלבד זה בנוסף לקבוצת המתנדבים בחברת קדישא. מדובר בארגון שיופעל ע"י מתנדבים, הנותנים סיוע ומענה לצוות בית העלמין הקיים בענייני קבורה טהרה וכל הנצרך לטיפול בכבוד המת מכל גווני החברה וללא הבדלי דת גזע ומין.

במעמד השתתפו הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרב שמואל דוד גרוס רבם של חסיד גור בעיר, הרב יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית ומומחה בעל שם עולמי בתחום זיהוי חללים, רב החברא קדישא גוש דן ורב ארגון זק"א שהמועצה הדתית והחברא קדישא נמצאים עימו בקשר מתמיד.הצוות מונה כ-20 מתנדבים שנמצא בקשר מתמיד עם גדולי פוסקי ההלכה הרבנים בעיר כמו הרב ר' יצחק אברג'ל, הרב ר' שמואל דוד גרוס והרב יעקב רוז'ה רב החברא קדישא גוש דן.

הרב עובדיה דהן דואג למערכת המתנדבים, אשר תביא כבוד לנפטרים ומלווה לכל אורך הדרך את המתנדבים ואף יזם שיעור מיוחד ומקצועי בכל נושא הקשור לנפטר בכל מצב שהוא גם במצבים קשים ומסובכים, שיעורי אלו בהשתלמות מיוחדת העביר הרב יעקב רוז'ה רב חברת קדישא גוש דן, במשך תקופה ארוכה בסדרת שיעורים למתנדבי חברת קדישא בעיר, הפעילים מזה מספר שנים. אשר שמעו הלכות ומנהגים שונים הנהוגים בנפטרי ישראל בטהרתם ובקבורתם ובכל הנלווה, תוך כדי שהביא דוגמאות של שאלות שהגיעו להכרעתו ובהם מקרים מזעזעים כיצד ואיך לנהוג ולשמור על קדושת האדם בשעת הפטירה.

יצויין שנכון לעת עתה, קבוצה זו של המתנדבים בבית העלמין בעיר זה המקום הראשון בארץ, ועם הזמן בוודאי יעשו וינהגו כך בהקמת ארגון מתנדבים גם בחברת קדישא בערי הארץ. הרב שמואל דוד גרוס בירך על היוזמה הברוכה, וציין את הזכות ומנגד את האחריות הגדולה, אך ציין ששמח שמדובר בצוות מתנדבים שיודע את ההלכות והמנהגים, ובירך אותם שיזכו לכל הברכות ולאריכות ימים מתוך בריאות טובה. כן בירך את הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית, שתמיד ליבו פתוח בכל עניין וחסד ובוודאי בעניין זה של חסד ואמת שיראה ברכה בכל עמלו.
הרב יעקב רוז'ה רב חברת קדישא גוש דן ומומחה בעל שם עולמי בתחום זיהוי חללים, בראשית דבריו בירך את המתנדבים בברכת חג שמח והרחיב בדבריו את המעלה הגדולה של המתנדבים בגחש"א, שזה החסד הכי גדול והם עושים עבודת קודש חשובה במסירות רבה בכל ימות השנה, גם בזמנים קשים כמו ערבי שבתות וחגים ומוצאי שבת והכל למען כבוד המת כראוי לפי ההלכה.

בדבריו ציין את "האחריות הגדולה הרובצת על המתנדבים ומאידך על הזכות הגדולה במתעסקים בכבוד המת, שיש כאלו נפטרים שבאים בחלום לאותם אלו שהתעסקו איתם בעת פטירתם ובקבורתם, והודו להם על כך וגם מקרים אחרים מצערים שלא נהגו בהם כבוד כראוי ואותם אנשים נפגעו קשות ה' ירחם. לכן בקהילות ישראל בחרו מראש אנשים יראי שמיים שסמכו עליהם שכל מה שעשו, נהגו כראוי וכהוגן שהרי בחדר הטהרה אין אנשים אחרים מלבד המתעסקים, ואני מעיד שב"ה כאן באשדוד המתנדבים ראויים לכך והם בעלי יראת שמים ובעלי אחריות וסומכים עליהם, אבל אני הייתי יותר מבקש להתנדב יותר, חשוב להדגיש ולזכור שבעת הטהרה, צריך שלושה אנשים ולא פחות".

וכאן פנה ישירות למתנדבים ואמר: "המתעסק עם הנפטרים מגיע לו ברכה מיוחדת, חשוב מאוד ולהחמיא לכם על כל מלאכת הקודש שאתם עושים, חשוב שתזכרו שיהיה לכם יראת שמיים, סומכים עליכם ולהתחזק בזה תמיד, אתם נמצאים לבד בחדר הטהרה עם הנפטר תכבדו אותם, שם אסור לדבר, צריך לכבד אותם וכל מה שצריך לעשות מופיע בשולחן ערוך על פי ההלכה והמנהגים שקיבלנו, ובזכות זה שנהגתם עם הנפטרים כראוי תזכו לחיים טובים וארוכים".

נציג המתנדבים שניר אלמליח, הודה בשם המתנדבים לראש המועצה הרב עובדיה דהן על העידוד ועל החיזוק בהקמת הארגון, שלמעשה רק עתה הוקם כארגון אך פעל עד היום במשך שנים באופן לא רשמי וכל קריאה שהייתה התייצבו המתנדבים למשימת מלאכת הקודש, וסיפר שבערב החג אחד המתנדבים עדיין לא הספיק לבנות סוכה וקיבל טלפון, וכך עזב את הכל והגיע במסירות כדי לעשות את הטהרה ורק חבריו הטובים שראו את מסירותו נרתמו לעזרתו ועזרו לו להקים את הסוכה שעמדה על תילה שעות ספורות לפי כניסת החג.
בסיום הרב עובדיה דהן חילק לכל המתנדבים את סט הספרים "גשר החיים" ב"ח, אשר כולל בתוכו את כל ההלכות החשובים בענייני אבילות ושמחות כולל הלכות בענייני ביקור חולים, קבורה ואבלות, בהלכה ובמחשבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך