רטרוספקטיבה בצבעי הרגש

שלומי ליזרוב, אמן המאובחן על הספקטרום האוטיסטי, יעלה תערוכה שבה יוצגו ציוריו ופסליו. "דרך היצירות הבנתי ששלומי רואה את העולם כפי שאנו לא ראינו וחווינו מעולם", אומרת האוצרת מלי הימן, "המציאות שאותה מצייר שלומי היא לא זו שנמצאת אל מול עיניו אלא זו שהוא מגלה כפנים אחרות דרך משחק של קשרים בעזרת האינטלקט"
רטרוספקטיבה בצבעי הרגש

התערוכה "רטרוספקטיבה בצבעי הרגש" מציגה ציורים ופסלים, המייצגים את קשת סגנונותיו ואיכות יצירתו של האמן שלומי ליזרוב. שלומי (46), הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, מתגורר ב"בית לחיים" מייסודה של אלו"ט ובבית הוריו באשדוד.

"שלומי צייר תמיד את סביבתו החדשה, את דיוקנם של כל בני משפחתו ושל כל הדמויות המוכרות לו, ומאחר שהוא חש נוח בסביבתו, היה יכול להתמקד במשימה החשובה – ציור", אומרת אוצרת התערוכה מלי היימן.

בהיעדר דרכי תקשורת רגילות מהווה הציור עבור שלומי אמצעי תקשורת, וכלי כמעט יחיד לביטוי רגשות, מחשבות רשמים וחוויות. יצירותיו נאיביות, משקפות נקודת מבט אישית וייחודית ומאפשרות הצצה לעולמו. רגשות חיבה, שמחה, התרגשות, כאב וחרדה, עולים מיצירותיו בעוצמה. חלומות ומשאלות לב, מאורעות משמעותיים בחייו, רשמים ממקומות שונים בארץ ובחו"ל הבאים לידי ביטוי בקו, צבע וצורה. מיצירותיו עולים רגישות רבה, יכולת התבוננות עשירה, וכמיהה לביטוי עצמי.

"יצירות האמנות שגיליתי בביתו של שלומי מגיל חמש לחייו ועד היום, ריגשו אותי מאוד, והובילו אותי להחלטה ורצון של הצגת היצירות בתערוכה ולקרוא לה בשם 'רטרוספקטיבה בצבעי הרגש', אומרת היימן. "דרך היצירות הבנתי ששלומי רואה את העולם כפי שאנו לא ראינו וחווינו מעולם. דברים מסוימים הוא חווה בצורה חזקה ועמוקה מאתנו, חש ומרגיש דברים שונים מאיתנו. המציאות שאותה מצייר שלומי היא לא זו שנמצאת אל מול עיניו אלא זו שהוא מגלה כפנים אחרות דרך משחק של קשרים בעזרת האינטלקט. מושא הציור הם אנשים חיים, אנשים קרובים, אנשים עם סוד ועוד… מבחינת שלומי כולם רק בני אדם וכולם הם תרכיב בתוך דרמה אנושית, וכולם רוצים אהבה".

שלומי חבר באגודת הציירים והפסלים בישראל משנת 2001. לאחרונה החל לצייר בסדנת האמן של ולדימיר פיין באשדוד. במהלך השנים הוא השתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל. ציוריו זיכו אותו בפרסים בינלאומיים: מדליית כסף – פרס טדי קולק לתחרות "ילדי העולם מציירים את ירושלים", שהוצגה במוזיאון ישראל בירושלים, ופרס בביאנלה לציורי ילדים ביפן.

פתיחת התערוכה: ביום רביעי, 2.11 בשעה 19:30, בגלריה "דואט" (קניון לב אשדוד), 08-8651320

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך