דן ביטון: "אני מאמין שנצליח לשבור את הרצף השלילי"

רגע לפני סגירת חלון ההעברות געשו אתרי הספורט בארץ עם היוודע דבר העברתו של מיכאל אוחנה להפועל ב"ש בעסקת ענק חסרת תקדים בכדורגל הישראלי. בתוך כל הרעש סביב העניין קצת נעלמה הגעתו של דן ביטון מבירת הנגב למ.ס. אשדוד. בראיון ראשון ובלעדי לאתר הרשמי של. מ.ס אשדוד, אותו ערך דובר הקבוצה, אוהד צויק, מספר ביטון על התחושות שליוו את המעבר, מדבר על השתלבותו בקבוצה, הציפיות ממנו והשאיפות לעתיד. ביטון: "יודע שמצפים ממני להוביל".
דן בייטן

דן ביטון התאהב בכדורגל עוד כשהיה ילד קטן. זה התחיל מצפייה במשחקים בטלוויזיה ולאט לאט נמשך למשחק עצמו, כשכבר בגיל 6 התחיל לשחק. הצעדים הראשונים היו דווקא במכבי באר שבע, וכשהיה כבן 10 (ילדים א') כבר בלט מספיק בשביל לחצות את הכביש ולהצטרף למועדון הבכיר של בירת הנגב.

איך אתה מתאר את ההשתלבות שלך עד כה? האם העובדה שבקבוצה נותנים במה לשחקנים צעירים עוזרת לך?

"ההשתלבות שלי הייתה חלקה. אני מרגיש טוב בקבוצה ובחדר ההלבשה, רוב השחקנים בקבוצה בסביבות הגיל שלי וזה כיף, אני גם לומד מהניסיון של השחקנים הוותיקים יותר. עכשיו נשאר רק לעשות את העבודה על המגרש".

 

התאכזבת שלא זומנת לסגל הנבחרת הצעירה בקמפיין האחרון? אתה חושב שיש לך מקום שם?

"כן התאכזבתי. אני מאוד מאמין בעצמי וביכולות שלי, אבל אחרי הכל זה החלטה של מאמן ואני מכבד אותה. אני אמשיך להיות הכי טוב שאני יכול ואחכה לזימון לנבחרת בהמשך".

 

מהן השאיפות שלך לעונה הקרובה ובכלל לקריירה?

"כרגע אני לא מתעסק בחלומות ופנטזיות. השאיפות שלי זה להצליח בפן הקבוצתי והאישי, לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה ולגלות כדורגל טוב ושמח באופן אישי וכמה שיותר להתקדם ולהשתפר".

 

היום (שלישי) רבע גמר גביע הטוטו, אתה חושב שאשדוד יכולה ללכת עד הסוף ולהביא תואר ראשון למועדון?

"עם כל הכבוד לגביע הטוטו הליגה הרבה יותר מעניינית אותנו כרגע אבל זה לא אומר שאנחנו לא מתייחסים גם למפעל הזה ברצינות. למרות שאני פצוע ולא אשחק אני בטוח שהחבר'ה יבואו לנצח וננסה להגיע כמה שיותר רחוק במפעל. אם נצליח בסופו של דבר להביא תואר למועדון זה בכלל יהיה מושלם".

 

השבוע סיימנו עוד משחק בו הצגנו כדורגל טוב אבל לא ניצחנו. למעשה זה כבר 22 משחקים בליגת העל שאשדוד לא מנצחת. מה צריך לעשות כדי שזה ישתנה?

"אנחנו משחקים טוב אבל בשורה התחתונה לא מנצחים. אנחנו לא רוצים להישאר עם המחמאות חסר לנו גם הרבה מזל כי לרוב אנחנו משחקים כדורגל יותר טוב מהיריבה ולא מצליחים לנצח ואני מאמין שנצליח לשבור את הרצף השלילי הזה כבר במחזור הקרוב".

 

8770aa_5b87272c87874334aef359d40cdf1827-mv2
ביטון בפעולה. צילום: לירון מולדובן

 

במשחק הבכורה שלך באצטדיון הי"א נגד הפועל חיפה כבשת שער מרהיב, שגם היה שער הבכורה שלך בליגת העל. תאר את ההרגשה.

"זה היה כיף גדול באותו רגע שראיתי שהכדור נכנס אבל גם אז זה לא עזר לקבוצה ובשבילי זה לא שווה כלום. מקווה לכבוש ולבשל עוד שערים שיביאו נקודות וניצחונות כבר בעתיד הקרוב".

בהפועל באר שבע היה שחקן מוביל בכל שנתון בו שיחק והיה מבין השחקנים הראשונים שהועלו לסגל של הקבוצה הבוגרת, אך אז הפועל באר שבע כבר הייתה בליגה של הגדולים באמת והביאה הרבה שחקני רכש, מה שמעט פגע בסיכוייו להשתלב בסגל, אך פציעה ממנה סבל כבר פגעה בו בצורה קשה יותר. את העונה פתח בצורה טובה ושותף בכל משחקי גביע הטוטו של ב"ש, אך אז, רגע לפני סגירת חלון ההעברות נפתחה בפניו האפשרות לעבור למ.ס. אשדוד במסגרת עסקת מיכאל אוחנה. ביטון הצעיר לא חשב פעמיים והצטרף לאדומים צהובים של רוני אואט. מאז פתח בכל חמשת המשחקים בהם שותף ואף כבש שער מרהיב מול הפועל חיפה, שלא הספיק בסופו של דבר למנוע מאשדוד להפסיד באותו המשחק. למרות הפתיחה הקשה של הקבוצה בליגה, ביטון אופטימי ובטוח שהקבוצה תעלה מהר מאד על מסלול הניצחונות.

 

546154
ביטון עזב את באר שבע, כי העדיף לשחק.

 

נחשבת להבטחה מאד גדולה בהפועל ב"ש, ודווקא כשהגיע הזמן לעלות לבוגרים הקבוצה זוכה באליפות, הסגל מתמלא בהרבה שחקני רכש והמלחמה על החולצה הופכת לקשה מאד. זה מה שהביא אותך להחלטה לבוא לאשדוד?

"בעונת הבכורה שלי בבוגרים גם זכינו באליפות בסוף העונה ערכתי כ15 הופעות רובן היו בחצי הראשון של העונה שם גם הספקתי להיפצע והפריצה שלי די נעצרה בגלל אותה פציעה.. לקראת סוף העונה שיחקתי פחות וכבר התחלתי לחשוב על העונה הבאה כי רציתי לשחק כמה שיותר. בסיום חלום העברות הנוכחי הייתה לי את האפשרות לעבור לאשדוד ומאוד רציתי את זה ואני שמח במקום שאני נמצא בו ועושה את מה שאני הכי אוהב וזה לשחק כדורגל".

 

יש האומרים שהרווח הכי גדול של אשדוד מעסקת מיכאל אוחנה זו ההגעה שלך, אתה מרגיש שמצפים ממך להוביל את הקבוצה?

"אני שמח שאנשים אוהבים אותי ואת המשחק שלי אפילו שעוד לא הצגתי את מלוא היכולת עדיין. אני כן מרגיש שמצפים ממני להוביל ואני מאוד אוהב את זה ואני לוקח את האחריות לטוב ולרע"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך