חוששים לפנסיה שלכם? הנה כל מה שאפשר לעשות

המשקיע העצמאי צריך למצוא אפיק שמתאים לו גם בשביל להבטיח את העתיד הפנסיוני. סוגיית הפנסיה מטרידה כיום צעירים רבים בישראל שחוששים שלא יצליחו להחזיק מעמד עד גיל הפרישה, ובדיוק בשבילכם הכנו רשימת פתרונות אלטרנטיביים
חוששים לפנסיה שלכם? הנה כל מה שאפשר לעשות

צעירים בישראל עומדים מול חשש אמיתי לכספי הפנסיה שלהם. ראשית, רבים מהם לא בטוחים שיצליחו להחזיק מעמד עד גיל הפרישה. הם מעוניינים להתחיל לחסוך כבר מעכשיו וליהנות מגמישות במשיכת הכספים. רק בצורה כזו יכולים הצעירים להבטיח את עתידם הפיננסי ולשפר את איכות החיים בעזרת רכישת רכב, דירה וכן הלאה.

שנית, החשש של הצעירים נובע גם מהאופן שבו משרד האוצר מסבסד את הפנסיה. לפי המלצות שפורסמו בסוף 2015, באוצר מעוניינים להפחית את האג"ח המיועדות למי שגילו עד 50 ובמקביל להעלות את מרכיב האג"ח בתיקי הפנסיה של גברים ונשים מעל גיל 65.

המשמעות היא חשיפה רבה יותר של צעירים לשוק ההון, וצורך בהשלמת הנתח המשמעותי של האג"ח המיועדות על ידי חיסכון עצמאי. מעבר לכך, הצעירים נדרשים לקחת סיכון גבוה יותר בתיק הפנסיוני על מנת להגיע לסכום פרישה נוח ומבוסס.

הפתרונות העיקריים: מסחר בבורסה, השקעה בחו"ל ונדל"ן

הפתרונות לבעיית הפנסיה של הדור הצעיר קיימים וכל מה שצריך לעשות הוא להכיר את האלטרנטיבות. קודם כל, מסחר בבורסה היא תמיד אופציה מומלצת שיכולה להתאים לקהל יעד מגוון. מי שמוכן להסתכן אך להשיג את פוטנציאל התשואה הגבוה ביותר יכול לסחור במניות, בעוד משקיע סולידי יבחר בעצמו אגרות חוב. אגרות חוב ממשלתיות לדוגמא אינן תנודתיות כמו מניות והן בדרך כלל מניבות תשואה טובה יותר בהשוואה לתכניות חיסכון בבנק.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא צריכים לחכות לגיל הפרישה כדי לקנות בית. אפשר להתמקד בנדל"ן להשקעה ובנדל"ן מסחרי שמניב תשואה בדמות דמי שכירות. בשביל לעשות את זה גם לא חייבים לקנות דירת 5 חדרים חדשה מקבלן באזורי הביקוש, אלא להתמקד בנכסים בפריפריה שבהם דמי השכירות מכסים את המשכנתא תוך כדי עליית ערך.

גם השקעה בחו"ל קורצת בשנים האחרונות לצעירים בטווח רחב של גילאים. הכפר הגלובאלי מציע קרנות בחו"ל ותעודות ETF שעוקבות אחרי כל תחומי ההשקעה. היתרונות של השקעה בחו"ל הם גיוון, פיזור סיכונים וחשיפה לסחורות שלא קיימות בשוק המקומי. מעבר לכך, השקעה מעבר לים אטרקטיבית כי היא מאפשרת ניצול מגמות בשווקים מתעוררים או מוטי יצוא.

ברשימת ההשקעות האלטרנטיביות יש עוד כמה אפיקים שכדאי להכיר. אלו יכולים להיות קרנות גידור, קרן השקעות פרטית וכמובן פורקס. רוב אפיקי ההשקעה האלו נחשבים מסוכנים בגלל עלות כניסה גבוהה או נזילות נמוכה, אך ניתן לנהל מעקב הולם אחר הביצועים באמצעות מעורבות של אנשי מקצוע. בנוסף, אפשר להרכיב תיק השקעות מפוזר מאפיקים בסיסיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך