ייחודיותו של אוטיזם

במקיף ו', נפגשו התלמידים מכיתות ט' עם מנחה שפתחה בפני הצעירים צוהר אל עולם האוטיזם. "עכשיו אנחנו מבינים שאנחנו השונים ולכן קל לקבל את האחר!" אמרו התלמידים.

"'האחר הוא אני' איננה סיסמה לשבוע ההוקרה לאנשים עם צרכים מיוחדים, אלא מוטיב מרכזי השזור בפעילויות החברתיות-ערכיות, לאורך כל השנה, במקיף ו'" מספרת לנו גב' שילה כהן ומתארת את הפעילות שנעשית בתחום זה בבית הספר.

השבוע, המשיך המקיף בפעילות להכרת המגוון האנושי החי, נושם ופועם, גם אם קולו לא תמיד נשמע בבירור, והפגיש את תלמידי שכבה ט', בניהולה של אתי טייב, עם מנחה מדהימה שפתחה להם צוהר להיכרות עם הילד האוטיסט.

הסדנה העלתה שאלות כגון: מה זה אוטיזם? במה שונה ילד עם אוטיזם מילד רגיל? מה קשה לו? מה הוא מרגיש? מה הוא חושב? מה קשה לסביבתו? כיצד ניתן לשלב תלמיד עם אוטיזם בכיתה? בחברה? בתנועת נוער? האם הדבר אפשרי בכלל?

המנחה קרן פרבר, הזמינה את התלמידים לצאת למסע חינוכי ייחודי, בסופו התלמידים הכירו מקרוב את העולם של הילד עם האוטיזם, אותו הם פוגשים בכיתה ומחוצה לה. הסדנה, הציעה לתלמידים הזדמנות להבין, לחוש, ללמוד, ולהכיר את השפה ועולם המושגים של הילדים האוטיסטים, זאת תוך שימוש בהפעלות מוחשיות, סרטים ומשחקים שהעשירו את עולמם, בדרך שלא הכירו מקודם.

"בסוף המסע ניתן היה להבחין, עפ"י המשוב, שהתלמידים עשויים לגלות כי ילדי אלו"ט אותם הם פוגשים במרחב הבית ספרי, במרכז השכונתי וברחוב, הם אמנם אחרים אבל דומים" אומרים בבית הספר.

נציגת מועצת התלמידים, התלמידה ליאת מיכאלי, סיכמה: "היה ממש מרגש. ילדים התחילו לספר דברים ולבכות, כי הסדנה השפיעה עליהם מאד. המנחה לא ניסתה להטיף, אלא כיוונה לחשיבה עצמאית ולבחירה עצמית, כאילו אמרה לנו 'אני מלמדת אתכם קצת על הנושא הזה, אתם יכולים לבחור לקחת את זה או להשאיר את זה'. דווקא משום שזה לא היה אולטימטום, זה גרם לנו להתחבר לעולמם של הילדים האוטיסטים ולהבין שהשונים הם גם אנחנו"..

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך