"עמרם כנפו מנסה לייצר משבר פוליטי רגע לפני שהוא מסיים את דרכו"

גורמים בקואליציה העירונית לא מתרגשים מהצעדים הנואשים שמוביל עמרם כנפו בחודשים האחרונים, שמנסה בכל דרך לפגוע בהתפתחות העיר ובתפקוד הקואליציה. בכיר במערכת הפוליטית אמר: "ש"ס הייתה ותישאר גורם חשוב בהנהגת העיר מבחינת ראש העיר, ועל כך תעיד מערכת היחסים המיוחדת והחיובית השוררת בין לסרי לראש ש"ס אריה דרעי"
"עמרם כנפו מנסה לייצר משבר פוליטי רגע לפני שהוא מסיים את דרכו"

ביממה האחרונה גורמים פוליטיים אינטרסנטיים מנסה לצייר תמונה של משבר חמור ובלתי ניתן לאיחוי בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לבין הנהגת ש"ס. ברגע שבודקים את הנתונים לעומקם, ובוחנים את הקשר הישיר והבלתי אמצעי השורר בין ד"ר לסרי לראש ש"ס אריה דרעי, ניתן להבין בקלות כי מדובר במשבר נקודתי, אותו מוביל מזה חודשים ארוכים סגן ראש העיר עמרם כנפו, שצפוי לסיים את תפקידו ממש בקרוב בשל כתב האישום החמור שמוגש נגדו.

כנפו עסוק בתקופה האחרונה בעיקר במאבקים אישיים, לגבי זהות היורש שיחליף אותו בהנהגת ש"ס המקומית. "מדובר במכה פוליטית אנושה לעמרם, שלמעשה מסיים את הקריירה הפוליטית שלו בקול ענות חלושה, ובעיקר עם חוסר וודאות כיצד יסתיים המשפט שאמור לצאת לדרך בקרוב, עם ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום חמור, עם שורה של סעיפים מורכבים. במקום להתעסק בענייניו האישיים, הוא עסוק יום ולילה כיצד לחבל בפיתוח העיר ובהתנהלות הקואליציה", אומר גורם פוליטי בכיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהיה סבלני מאוד מול ההתנהלות הבלתי מקובלת בעליל של סגנו, החליט בשלב מסוים כי הוא אינו יכול לעבור לסדר היום, והעביר מסרים ברורים לכנפו להתנהל בצורה אחראית ומקובלת, כחבר קואליציה. כל המסרים החיוביים הללו נענו בשלילה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

במקביל, ד"ר לסרי קיבל מספר החלטות הקשורות לאגודת ישראל, חברת קואליציה נאמנה ואחראית, ובין השאר התקבלה החלטה להעביר את מבנה בית הספר מרון ברובע ג' לנציגי אגודה. מדובר בהחלטה שהתקבלה על רקע מקצועי, בעיקר בשל המצוקה הגדולה בכל בקשור למוסדות חינוך זמינים לילדים הלומדים בזרם המשויך לאגודת ישראל. בעבר התקבלה החלטות אחרות שהטיבו מאוד עם מוסדות החינוך של ש"ס, וראש העיר החליט כאמור להעניק מבנה לימודי לאגודת ישראל, מה שגרם לכנפו לצייר תמונה מעוותת של פגיעה כביכול בילדים הלומדים במוסדות החינוך הקשורים לש"ס.

"עמרם כנפו עושה הכל מזה חודשים ארוכים לפגוע בהתנהלות העיר, והוא מנסה בכל פעם לעוות את המציאות כדי להצדיק את מעשיו החמורים. כמו כן  ישנם מספר רבנים בכירים באשדוד שניסו להפעיל לחצים על ראש העיר בשורה של נושאים, אבל ד"ר לסרי הבהיר כי הוא אינו יכול להיענות בחיוב לדרישות הללו בשלב הזה, כפי שהוא משיב לאורך כל שנות כהונתו בנושאים שאינם עומדים בקנה אחד עם מינהל תקין. התשובות הללו, יחד עם הרצון של עמרם כנפו להבעיר בערה פוליטית גדולה, הובילו למשבר הנוכחי", אומר אותו גורם פוליטי בכיר.

צילום: Yaakov Naumi/Flash90
צילום: Yaakov Naumi/Flash90

לגבי האירוע שהיה אמור להתקיים בסוכות לציבור המזוהה עם ש"ס (אירוע בית השואבה), גורם בעירייה הבהיר כי מדובר בהחלטה שהתקבלה ע"י החברה העירונית לתרבות, וכי אין שום קשר למשבר הפוליטי שנוצר. "מנכ"ל החברה העירונית לתרבות קיבל את ההחלטה, ולחברי סיעת ש"ס נוח לגלגל גם את העניין הזה לפתחו של ראש העיר", אומרים בעירייה.

כך או אחרת, למרות המשבר הנקודתי בעירייה מעריכים כי ש"ס תמשיך להיות בעתיד בעלת ברית חשובה מבחינת ראש העיר, בזכות מערכת היחסים המיוחדת השוררת בין ד"ר לסרי לאריה דרעי. "אריה דרעי מעדיף בשלב הזה לא להיכנס למאבקים הקטנים הללו, אותם מוביל עמרם כנפו, אבל ברור לכולם שברגע שאריה ייכנס לתמונה, לאחר שכנפו יזוז הצידה, הדברים יבואו לידי פיתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים", סיכם הגורם הפוליטי הבכיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך