כוח האותיות והמספרים / אדית סולטן

תקופת חגי תשרי, המסמלת את תחילתה של שנה חדשה, ללא ספק בעלת משמעות רוחנית גדולה וחשובה ביהדות בכלל ובקבלה בפרט. לאחר חודש אלול, שנחשב לחודש של סליחות וחשבון נפש, חגי תשרי הם סימן להתחדשות והתרוממות אנרגטית. בעוד ראש השנה מסמל את פתחה של השנה ויום כיפור מסכם את תהליך חשבון הנפש
התלבטות קשה, מה ללמוד?

תקופת חגי תשרי, המסמלת את תחילתה של שנה חדשה, ללא ספק בעלת משמעות רוחנית גדולה וחשובה ביהדות בכלל ובקבלה בפרט. לאחר חודש אלול, שנחשב לחודש של סליחות וחשבון נפש, חגי תשרי הם סימן להתחדשות והתרוממות אנרגטית. בעוד ראש השנה מסמל את פתחה של השנה ויום כיפור מסכם את תהליך חשבון הנפש, חג הסוכות שנחשב לאחד משלושת הרגלים, מסמל נקודת מבט נוספת ביהדות. חג הסוכות מסמל שני מימדים על פי הקבלה. המימד הראשון הוא מימד הארעיות. המשמעות הסמלית שבעזיבת הבית והמעבר למגורים בסוכה, מבנה ארעי, מסמל כי הכול הינו בר חלוף. על האדם להבין כי הוא עובר אורח בעולם הזה וששום דבר לא בטוח.

המימד השני שמסמל חג הסוכות הוא התעלות האדם מעל לאגו. בשבעת ימי חג סוכות בונים הגנה של אנרגיה רוחנית לשנה כולה באמצעות שבעת האושפיזין, אורחי הסוכה המייצגים את שבע המרכבות של הספירות. אברהם (חסד), יצחק (גבורה), יעקב (תפארת), משה (נצח), אהרון (הוד), יוסף (יסוד) ודוד (מלכות). על פי הקבלה, מגן דוד מסמל הגנה רוחנית. המשולש העליון מסמל את האיזון בעולם הרוח, והמשולש התחתון מסמל את האיזון בעולם החומר והאדם במרכז מגן הדוד, באחדות שני העולמות. הסוכה מסוככת ויוצרת הגנה, ומאפשרת להתחבר ליקום בתדרים אחרים כמו אנטנה, הסוכה קולטת ומטעינה את יושביה במשך שבעת ימי החג באנרגיה של שפע ואור כוח של הגנה ושמירה שיעטפו אותנו במשך השנה כולה, למימוש והוצאה לפועל של תכניותינו לשנה הקרובה. שימו לב ליום העצמתי ביותר, ט"ו בחודש, היום הראשון.

הבריאה כולה מחולקת לשניים: בורא ונברא. חג סוכות הוא הזדמנות מצוינת לברר ולתקן את יחסי הגומלין ביניהם. איך? באמצעות היכרות עם המשמעות הפנימית של מנהגי החג הססגוניים. חג הסוכות ומנהגיו מסמלים את האופן המיוחד שבו כל אחד מאתנו יכול לקבל מתנה הגדולה ביותר שכל אחד מאתנו יכול להעניק לעצמו בחייו, האפשרות לגלות את הסיבות לכל מה שקורה איתו, ולקבל לידיו את הכוח והשכל לקבוע את גורלו. או במילים אחרות, לגלות את העולם הרוחני, מעבר לרצון האגואיסטי שלנו. כלומר, את הכוח והשכל לקבוע את גורלנו. הסוכה מסמלת את הצורה המתוקנת, השלמה, שאליה עתיד כל אחד מאתנו להגיע. מבטאת את האופן המיוחד שבו נפתח בפנינו העולם הרוחני. בבניית הסכך למשל, נהוג להקפיד להותיר בסוכה יותר צל מאשר אור. מנהג זה מסמל את היכולת של האדם להשתמש באגו שלו כדי להיטיב עם האחרים במקום לנצל אותם.

ארבעת המינים שונים זה מזה. לאתרוג טעם וריח ללולב טעם ללא ריח, להדס ריח ללא טעם, לערבה לא טעם ולא ריח. כמו ארבעת המינים, השונים זה מזה, ומאוגדים יחדיו נטילת ארבעת המינים. הנענוע מסמלת כי ההתחברות עם הזולת בכוח האחדות, כיחידה אחת כך בכוונה אמתית ולב שלם הופכת את השלם לגדול יותר מסך כל חלקיו.

חג אחדות אישית ומשפחתית שמח!

אשמח לענות לשאלות המופנות למייל editsultan10@gmail.com
אדית סולטן
נומרולוגית, קבלית ואסטרולוגית
נייד-052-8335784

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך