ימנעו את הסלמונלה באשדוד?

יום עיון שנערך בשבוע האחרון באשדוד הפגיש את בעלי העסקים מתחום המסעדות, אטליזים ובעלי חנויות דגים עם נציגי עירייה ומשרד הבריאות על מנת לשמוע על החקיקה החדשה והשינויים הנוגעים לתחום עיסוקם. יום העיון, אליו הגיעו כ-70 איש, עסק בנושא "בשר, עופות ודגים" ובצעדים שיש לנקוט כדי להבטיח עמידה בתקנים.
ימנעו את הסלמונלה באשדוד?

שמירה על בריאות הציבור בתחום המזון היא משימה המחייבת שיתופי פעולה בין גורמי האכיפה והפיקוח לבין יצרני המזון, הספקים והסוחרים המחזיקים בעסק ומשווקים את מרכולתם לציבור. הפיקוח על יצרני המזון נעשה ע"י משרד הבריאות ואילו הרשות המקומית אחראית על העסקים שבתחום שיפוטה.

כ-70 איש העוסקים במכירת בשר, עופות ודגים ובהם גם בעלי מסעדות, הגיעו ליום העיון שהתקיים ב"בית איתן" באשדוד. הם באו לשמוע על הפעילויות הרלוונטיות לתחום עיסוקם ולהתעדכן בהתפתחויות בתחומים העוסקים בשמירה על בריאות המזון. "דגשים מיוחדים הושמו על הצעדים שיש לנקוט בשימור ובהבטחה כי המזון שברשותם יעמוד בתקנים", מסבירים בעירייה ומציינים בתוך כך את החקיקה החדשה שאמורה להיכנס ממש בקרוב והדגשים עליהם יצטרכו להתייחס.

בחקיקה החדשה שתיכנס לתוקף ב- 1.10.16, נעשו כמה שינויים ובהם הגדרות לסוגים שונים של בשרים, כגון: בשר טרי, בשר מיושן, בשר מיושן קפוא, בשר קפוא, ו"מוצר בשר מעובד" (מושג חדש) המוגדר כבשר המיוצר מבשר טרי או קפוא שעבר עיבוד ואינו מוכן לאכילה. כמו כן נקבעו כללים על איסור מכירת בשר קפוא שהופשר, אלא אם כן ארוז ומסומן במילים "מוצר בשר מעובד מופשר", והוגדרו הקנסות למי שלא יעבוד עפ"י התקנה החדשה.

מישל אללי, מנהל מחלקת רישוי מציין כי הדוברים ביום העיון היו ממשרד הבריאות, מהמחלקה הווטרינרית ומאגף רישוי עסקים של עיריית אשדוד, אשר מיקדו את דבריהם לנושא הספציפי המשותף למסעדות, איטליזים ובעלי חנויות דגים.

במחלקת רישוי העסקים שיבחו את בעלי העסקים שהגיעו ליום העיון למרות עומס העבודה של הימים הללו, ימי ההכנות לחגים. "ההיענות המכובדת של בעלי העסקים, אינו דבר ברור מאליו והוא מעיד על החשיבות שבעלי העסקים מייחסים לבריאות הציבור", אמר גורם בעירייה השותף לארגון יום העיון. אגב כך, הם מציינים כי זו תקופה ארוכה שקשרי העבודה בין גורמי העירייה לבין בעלי העסקים נעשים הדוקים ושלובי ידיים, מתוך מטרה משותפת להעניק שירות מיטבי, בטוח ובריא, לציבור הלקוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך