יוצרי סרטי התעודה המובילים מגיעים לסדרת מפגשים

מרכז מונארט ופורום היוצרים הדוקומנטריים בישראל מזמינים את תושבי אשדוד לצפות ב"דוקוקלאב", מיטב סרטי התעודה שהופקו בארץ בשנים האחרונות, ולהיפגש עם האנשים מאחורי המצלמה, יוצרי התעודה המובילים בישראל.
יוצרי סרטי התעודה המובילים מגיעים לסדרת מפגשים

לסרטים תיעודיים יש חשיבות עצומה עבור החברה שלנו כי הם מנסים לשקף את מציאות חיינו על אמת; לדבר על המכאובים, התקוות והחלומות של כולנו. יוצרי תעודה החברים בפורום היוצרים הדוקומנטריים רואים חשיבות גדולה בהגעה לכל מקום בכדי להציג סרטים, ולקיים שיח מפרה.

המפגשים יתקיימו בימי חמישי בשעה 11:00. במפגש ראשון, בתאריך 17.11, יוקרן הסרט "ליבוביץ, אמונה, אדמה, אדם". כעשרים שנה עברו מאז נפטר הפרופסור ישעיהו ליבוביץ', וכמעט שלא עובר שבוע מבלי ששמו יוזכר בכלי התקשורת, כאילו שהוא עדיין כאן, חי ובועט. ענק רוח, דמות שנויה במחלוקת מלאה פרדוקסים וניגודים; יהודי דתי, מדען ובעיקר, הוגה דעות חריף ומתריס שמשנתו נותרה רלוונטית ומדאיגה לגורלה של מדינת ישראל והעם היהודי. בימוי: אורי רוזנווקס, יוצרי הסדרה: רינת קליין מרון, אורי רוזנווקס. הפקה: חיים סלוצקי, דרי שי, דנה כהן, צילום: עודד קירמה, עריכה: מוריס בן מיור. מוזיקה מקורית: אבי בללי, עיצוב פס-קול: אופיר לוקיי, תחקיר: לילי יודינסקי, שרון גרבר.

המפגש השני יתקיים בתאריך 15.12, ובו יוקרן הסרט "אימא לא משוגעת". כבר בפגישתם השנייה לקחה אמירה את מיכאל אל המטפל שלה, כדי שיסביר לו על מצבה הנפשי. מיכאל לא נבהל. היום יש להם ארבעה ילדים, והם חיים על הקצה. מיכאל מכיר היטב את הדרך אל חדר המיון ואל המחלקה הפסיכיאטרית. היום, מחליטה אמירה להפסיק להסתיר את מחלת הנפש שלה ("הפרעת אישיות גבולית"), ולחשוף את מצבה בפני הקהילה המלוכדת בישוב הדתי שבו היא מתגוררת עם משפחתה. כאישה דתייה, היא מוצאת גם שהמגבלות ההלכתיות מקשות עליה, מה שדוחף אותה ללכת וללמוד כדי לקדם שינוי תודעה ביחסם של הרבנים ופוסקי ההלכה, אל המתמודדים עם מצוקות נפשיות. במשך למעלה משנתיים, מלווה הבמאי הרב מרדכי ורדי את אמירה במאבק הדרמטי להישאר בחיים, לגדל את הילדים, לתחזק זוגיות, להתמודד עם דילמות הלכתיות, ולשאול: מה זה בעצם להיות נורמאלי? בימוי: מרדכי ורדי, הפקה: מרדכי ורדי ועמי דרוזד, צילום: מרדכי ורדי ורן אביעד, עריכה: עמי דרוזד, תחקיר: מרדכי ורדי, מוסיקה: יונתן בר גיורא, עיצוב פס-קול: אביב אלדמע. הופק בסיוע: הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, YES דוקו ומפעל הפיס.

המפגש השלישי, יתקיים בתאריך 12.1, ובו יוקרן הסרט "לשכה 06". זהו סיפורה הדרמטי של "לשכה 06", קבוצת החוקרים המשטרתית שקובצה בשנת 1960, במטרה להכין את כתב התביעה כנגד אדולף אייכמן. זהו סיפורם הדרמטי, האישי והקבוצתי של צוות החוקרים שבמשך כעשרה חודשים, כלואים ביחד עם אייכמן, מנותקים מהעולם, הצליחו להניח את התשתית ל"סיפור" השואה המוכר לנו כיום. הסרט חושף לראשונה את סיפורם, מספר את הקשיים, הווידויים, הגילויים והסערות הנפשיות שעברו, תוך שילוב סצנות דוקומנטאריות, חומרי ארכיון וסצנות שיחזור דרמטיות. בימוי והפקה: יואב הלוי, צילום: אורי אקרמן, עריכה: ענת צום – אילון, מוזיקה מקורית: יועד ניר, עיצוב פס-קול: שרון שמה, תחקיר: יואב הלוי, אנג'ליקה ברמן, אמיר פישמן.

המפגש הרביעי והאחרון בסדרה יתקיים בתאריך 23.2, ובו יוקרן הסרט "משפטי חיים". העלילה מספרת על ערבי ויהודייה שהתחתנו, הביאו לעולם בת ובן, וחיו בהרמוניה מלאה עם הקהילה היהודית-ערבית. אף אחד לא העלה בדעתו שמאחורי עשרות הפיגועים המסתוריים שהסעירו את המדינה בסוף שנות ה-60, עמד האב הערבי. מומי-נימר-שלמה-סולומון-אחמד-פינטו הוא אותו ילד שהספיק לחיות בכל העולמות, לדבר בכל השפות, ולהיקרא בכל השמות. מבטו העצוב מחבק את האנושות בחמלה, שרק סיפורו הבלתי יאומן יכול לייצר. בימוי: נורית קידר וירון שני, הפקה: נורית קידר וירון שני, צילום: ירון שני, עריכה: ירון שני, מוזיקה מקורית: אופיר ליבוביץ', עיצוב פס-קול: אלכס קלוד, תחקיר: נורית קידר וירון שני, חברת הפקה: נורית קידר. הופק בסיוע: ערוץ 8-הוט, קרן מקור, מפעל הפיס, קרן מניו יורק "ישראל אחרת".
כרטיסים: מונארט- מרכז יוצר תרבות 08-8545130/1

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך