"שנהיה לראש" ונתכוון לזה!

"שוב לכתוב על התחלות חדשות?", כך שאלתי את עצמי בזמן שאני מחפשת השראה לכתיבת הטור. והאמת? התחלות זה עניין של נקודת מבט. ישנם אנשים ש"התחלה" זו דרך מושלמת לעבוד על עצמם. כל פעם הם ממציאים לעצמם התחלה חדשה – תחילת יום, תחילת שבוע, תחילת חודש. תנסו להיזכר כמה פעמים דחיתם התחלה של משהו, להתחלה אחרת? כמה פעמים אמרתם "ביום ראשון אני מתחיל הליכה" וזה נדחה לראשון הבא, "בתחילת החודש אני מפסיק לעשן" וזה יקרה אולי בחודש הבא. אבל עזבו את זה… כמה מכם נשבעו לעצמם, שהחל מיום ראש השנה החדשה, אתם מתחילים לקחת אחריות על החיים שלכם ועל הזוגיות שלכם?

אני מבקשת לתת לכם זווית ראייה נוספת על התחלות. לשם כך אשתמש בברכה הנאמרת בשולחן החג- "שנהיה לראש ולא לזנב". אנחנו מאחלים ומתכוונים לכך, אבל כמה מאיתנו באמת מצליחים לתרגם את הברכה הזו בצורה פעילה ולממש בחיי היום יום?
הראש באופן טבעי הוא מוביל, הוא מקבל החלטות, הוא מפלס דרך והוא קובע את המסלול. הזנב לעומתו, הוא נגרר, חסר יוזמה, הוא הולך לאן שמחליטים בעבורו. אין לו אמביציה ורצון משלו.

לא פעם בחיינו, אנו נמצאים במערכת זוגית שברור לנו שהיא צריכה שינוי. קשה להמשיך במצב שבו הבית ספוג אווירה לא נעימה, ולפעמים אפילו עוינת. מריבות, ויכוחים וחוסר הבנה, כמו גם חוסר תקשורת בין בני זוג, שאף אחד לא באמת רוצה בזה. כשנכנסנו לחופה חלמנו על משהו אחר – על זוגיות טובה ובריאה, על מערכת תומכת, מבינה ומכילה.

אנחנו מסכימים שהגיע הזמן לעשות שינוי בזוגיות שלנו, לשפר אותה, להוביל מהלך, לשנות דרך ולעבור למשהו חדש, אבל אין בנו את הכוח ואת האנרגיות לעשות זאת. ובאיזה שהוא מקום אנחנו מעדיפים כבר להישאר ב"מוכר והידוע" על אף העובדה שזה מקום לא קל ולא פשוט. איכשהו אנחנו ממשיכים להתמודד עם הקשיים הזוגיים שאנחנו ממילא מכירים ושמלווים אותנו חודשים ואפילו שנים.

זה בדיוק המקום שבו אנחנו הופכים ל"זנב". חוסר התגובה וחוסר הרצון להוביל מהלכים – מצד אחד, והנגררות אחר מצבים שאיננו רוצים בהם – מהצד השני. מוקפים מכל הכיוונים בחוסר יוזמה לפעול. לגמרי לא נעים. להיות לראש ולא לזנב זו אינה עוד אמירה או איחול, אלא בחירה בדרך חיים אידיאלית. לעשות את הטעון עשייה ולהוביל מהלכים התורמים לכל אחד מכם בנפרד ולמערכת הזוגית המשותפת. לחיות על פי קווים ברורים ומוגדרים מראש ולא להיות מונעים על ידי גחמות נשלפות ורגעיות. זהו בסיס חשוב לאושר בחיים בכלל ולזוגיות בפרט.
יש לי בקשה אליכם: כשתשבו לארוחת החג ותברכו את עצמכם מכל הלב "שנהיה לראש" תתכוונו באמת להיות מובילים, להחליט על הגורל שלכם, לפלס דרך אחרת בחיים שלכם ולהתייחס לכל משתנה כמבחן בדרך למטרה הגדולה שלכם. כי בידיכם נמצא הפתרון! נכון, לפעמים הוא כרוך במאמץ, אבל גם לחיות בזוגיות לא טובה, זה כרוך במחיר. מחיר כבד!

אל תתנו לזוגיות שלכם להתדרדר לעוד שנה של תסכולים. הזמן לפעול, הוא עכשיו!
מאחלת לכם שנה של זוגיות יוצאת מגדר הרגיל, שבה תהיו ל"ראש".

בהצלחה!
שלכם, ריקי

ריקי עזרא – מאמנת אישית וזוגית מוסמכת / חברת הוועד המנהל בלשכת המאמנים בישראל

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך