משרד האוצר שילם מאות מיליוני שקלים לביה"ח אסותא בתמורה לוויתור על השר"פ

המדינה חתמה על הסכם עם אסותא לפיו הרשת תוותר על ההיתר שניתן לה להפעלת שירותי רפואה פרטיים בבית החולים הציבורי החדש שהיא בונה באשדוד בתמורה לפיצוי של יותר מ־400 מיליון שקל, שיועבר במזומן, בפריסה לתשע שנים

משרד האוצר ורשת בתי החולים 'אסותא' הגיעו סופית להסכם שבמסגרתו תוותר רשת בתי החולים על ההיתר שניתן לה בזמנו להפעיל שר"פ (שירותי רפואה פרטיים) בבית החולים הציבורי שהיא בונה באשדוד וצפוי להיפתח בקיץ 2017, ובתמורה תזכה לסכום חסר תקדים של 410 מיליון שקלים.

עכשיו מתברר כי המלחמה של שר הבריאות בשירותי הבריאות הפרטיים בבתי הרפואה, נושאת פירות. המדינה הגיעה להסדר עם רשת 'אסותא' לפיו לא יינתנו שירותי רפואה פרטיים בבית הרפואה שמקימה הרשת באשדוד.

בית הרפואה בעיר החוף הדרומית בה חיים כרבע מיליון נפש, צפוי להיפתח בקיץ תשע"ז. המדינה תעניק לרשת אסותא סכום אסטרונומי של כ-410 מיליון שקל בתמורה להתחייבותה כי לא תפעיל במקום שירותי רפואה פרטיים. זאת לאחר שבמכרז בו זכתה הרשת נקבע כי תוכל להפעיל במקום שירותים פרטיים בהיקף של רבע מכלל פעילות המוסד.

יחד עם זאת, המדינה, כך לפי ההסדר, תלך לקראת בית הרפואה ותאפשר להפעיל בו שורה של שירותים רפואיים ציבוריים שנחשבים רווחיים במיוחד עבור בתי רפואה. מקורות במשרד הבריאות אמרו הבוקר כי אין חשש שרופאים יסרבו לעבוד באשדוד בשל העדר שירותים פרטיים שכן סכום הפיצוי הגדול שתעניק המדינה לרשת, יאפשר לה לגייס רופאים בשכר גבוה, וקרבתה של אשדוד למרכז הארץ, תקל את מלאכת השכנוע.

עוד אמרו שם כי עם ההגעה להסכם נסללה הדרך להמשך צמצום הרפואה הפרטית בבתי הרפואה הציבוריים בישראל. בנוסף, הבהירו כי גם באוצר מצפים שבית הרפואה יחל לפעול כבר בקיץ הקרוב ללא עיכובים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך