בדרך לנמל אשדוד: חיל הים השתלט על ספינת משט הנשים לעזה

ללא מאבק מוקדם, לוחמי חיל הים השתלטו על הספינה שהגיעה מאיטליה ובה 13 נשים שהיו בדרכן לעזה

חיל הים השתלט על משט הנשים שיצא מאיטליה לרצועת עזה. גורם צבאי מסר היום (ד') כי "המשט נעצר ללא התנגדות 35 מייל מחופי ישראל. היו עליו 13 נשים, הספינה בדרך לנמל אשדוד ותגיע תוך שעות". מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, היה בלב ים עם הלוחמים והלוחמות בזמן המבצע.

דובר צה"ל מסר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שקריאות זרוע הים לעצירת הספינה "זייתונה" נענו בשלילה, השתלטו לוחמי ולוחמות זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים. כאמור, הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגות על כלי השיט, בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגות כי אין בכוונתן לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט, למנוע את הפרת הסגר הימי החוקי ולהשיטו לנמל אשדוד".

מוקדם יותר, הוועדה לשבירת המצור על עזה מסרה לרשת "אל-מיאדין" כי "ספינות חיל הים הישראלי מכתרות את המשט שנמצא בדרכו לרצועה".מארגני המשט צייצו בחשבון הטוויטר שלהם כי אבד הקשר עם המשט ו"קיים חשש שחיל הים הישראלי השתלט על הספינה". בהמשך חודש הקשר עם הספינה ולוחמי צה"ל הזהירו את נשות המשט שלא יתקדמו לכיוון רצועת עזה.

משט הנשים יצא מאיטליה ועליו כ-13 פעילות פרו-פלסטיניות, בהן זוכת פרס נובל לשלום מייריד מגווייר. דוברת של הפעילות הסבירה לסוכנות הידיעות AFP שמטרתן היא לנסות שוב לשבור את המצור האווירי, הקרקעי והימי שמטילה ישראל על רצועת עזה במשך כעשור – מאז עליית חמאס לשלטון.

צילום: פלאש 90

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך