נערכים לשביתה: אגד הכריזה על סכסוך עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, שיאפשר לכ-6,000 עובדי חברת אגד להשבית את קווי האוטובוסים לאחר יום כיפור. הרקע לסכסוך: סירוב המדינה לחתום על הסכם סבסוד ממשלתי מול הנהלת אגד.
אנשים עולים על אוטובוס
צילום: נתנאל פריאנטי

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התחבורה הציבורית אגד. ברקע לסכסוך, שהוכרז באיגוד עובדי התחבורה בראשות אבי אדרי, חשש ממשי לפגיעה באיתנותה הפיננסית של אגד לנוכח הודעתה על סירוב המדינה לחתום על הסכם הסובסידיה/מימון. החברה אף הצהירה על כוונתה לבצע הלנת שכר באופן גורף של שכר העובדים החל מחודש נובמבר 2016, לאור הודעת המדינה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר:"פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד, שעובדיה ונהגיה נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה. במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן".

ניסנקורן הוסיף: "לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנוסעים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. זה שנה וחצי שאגד מנהלת משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים. לצערנו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם זה זמן רב. במצב זה ברור שאין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ציבור הנהגים ולהבטיח את זכויותיהם וזכויות החברים, ללא הסכם ארוך טווח עם הממשלה. הציבור בישראל סומך על אגד ובוטח בנהגיו ועל כן אנחנו מקווים שהמדינה תתעשת ותגיע להבנות עם אגד לטובת תחבורה ציבורית בטוחה, יעילה והוגנת בישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך