האם בקרוב ישונה שמו של שדרות בני ברית לשדרות פרס?

האם בעקבות מותו של שמעון פרס ז"ל ישונה השם של שדרות בני ברית לשדרות פרס? כך פירסם היום ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו: "בכוונתי לפנות מיידית לארגון בני ברית, ולקבל הסכמתו עפ״י החלטת מועצת העיר ולשנות את שם שדרות בני ברית לשדרות פרס"
האם בקרוב ישונה שמו של שדרות בני ברית לשדרות פרס?

מספר ימים לאחר מותו וראש העיר יחיאל לסרי פירסם בעמוד הפייסבוק שלו כי בכוונתו לפנות שוב לארגון בני ברית ולמועצת העיר בכוונה לשנות את שמו של שדרות בני ברית לשדרות פרס ובכך להנציח את ראש הממשלה ונשיאה התשיעי של ישראל "הרחובות הראשיים של העיר נקראים ע״ש-הרצל, בגין, בן גוריון,רבין, דיין, יצחק הנשיא ועוד….אליהם מן הראוי, ומחויב המציאות, צריך להצטרף שמו של שמעון פרס" כתב ראש העיר. בעבר הצעה לקרוא לשדרות על שמו של פרס נדחתה על ידי מועצת העיר ובכוונת ראש העיר להעלות הצעה זו פעם נוספת בתקווה שלאחר מותו של פרס היא תתקבל.

וכך פירסם ראש העיר דוקטור יחיאל לסרי בדף הפייסבוק שלו: "מדינת ישראל נפרדה היום משמעון פרס, הנשיא וראש הממשלה לשעבר, מגדולי האומה, ואחרון דור הנפילים להקמת המדינה. שמעון פרס, שפעל כל חייו למען העם היהודי ומדינת ישראל, משאיר לנו מורשת עניפה של ערכים שעלינו לאמץ ולהעביר לדורות הבאים. ערכים של אהבת העם, הארץ, והשלום.

העיר אשדוד, שלמען הקמתה והתפתחותה פעל נמרצות, הכירה לו תודה והעניקה לו אות של אזרחות כבוד. אולם, כדי להבטיח את הנחלת מורשתו לדורות הבאים, עלינו גם להנציח את זכרו באופן הראוי ביותר, כחלק מרכזי מנופה של העיר.
לפני מספר שנים, בעת ששמעון פרס כיהן כנשיא, סברתי שהדרך הראויה וההולמת היותר הינה, הסבה על שמו, את שדרות בני ברית, שהיא הכניסה הראשונה והחשובה ביותר של העיר, והחוצה את העיר לכל אורכה.

הנצחה זו, מעבר לכך שהיא הולמת את גודל אישיותו, מנהיגותו, ופועלו, למען העיר העם והמדינה, הרי שהיא גם משתלבת, במדיניות השמות של רחובות העיר, אשר נבחרו מבין מנהיגיה הגדולים של המדינה. ואכן, הרחובות הראשיים של העיר נקראים ע״ש-הרצל, בגין, בן גוריון,רבין, דיין, יצחק הנשיא ועוד….אליהם מן הראוי, ומחויב המציאות, צריך להצטרף שמו של שמעון פרס. כמובן, שבמקביל נכבד את ארגון בני ברית בהנצחה משמעותית אחרת. אך ללא ספק, וכיום ביתר שאת, הריני סבור ששמעון פרס הינו המנהיג הראוי ביותר לשאת את שמה של הדרך המרכזית והחשובה ביותר של עירנו אשדוד.

ההחלטה אכן התקבלה בוועדת השמות של העיריה, והובאה כמקובל לאישור מועצת העיר. לצערי, הצעה זו שלי נדחתה, לאחר מאבק עיקש שהוביל במועצת העיר, איש ציבור בכיר, מסיבותיו הלא מובנות והשמורות עימו, ביחד עם ארגון בני ברית.
כיוון, ששמעון פרס בצניעותו לא רצה להכנס למקום של מחלוקת בחייו, בוודאי לא מול עמדתו של אותו איש ציבור, ויותר מכך, לא בזמן שהוא מכהן כנשיא המדינה, הוא ביקש ממני להמתין עם היוזמה לעת מתאימה יותר. ואכן, הבנתי את הרמז, כיבדתי את בקשתו והמתנתי. תוך פשרה וקבלת החלטה במועצת העיר, שמפאת כבודו של ארגון בני ברית, ניישם את החלטת וועדת השמות בהסכמתו של הארגון.

למרבה הצער, העת אליה התכוון שמעון פרס בדבריו אליי הגיעה כעת- העת שבה נפרד מאיתנו למנוחת עולמים.

בעת הזו, אני מרגיש חובה וזכות גדולה, למלא את צוואתו, ולחזור ליוזמה ולהנציח את זכרו של שמעון פרס, בהסבת שד׳ בני ברית להיקרא – שד׳ שמעון פרס. בכוונתי לפנות מיידית לארגון בני ברית, ולקבל הסכמתו עפ״י החלטת מועצת העיר. בהנחה ובתקווה שבקשתי תתקבל, נביא זאת לאישור מועצת העיר, ובמקביל נאשר גם הנצחה אחרת מכובדת וראויה לארגון בני ברית בעיר אשדוד.

בכך, נכבד את זכרו של שמעון פרס, כאחד ממנהיגיו הגדולים של עמינו בעת החדשה, נכיר לו תודה על פועלו למען עירנו אשדוד, ובעיקר, נאמץ את מורשתו כחלק מרכזי בנופה של אשדוד.
יהי זיכרו ברוך."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך