עימות בלב ים: שייטים ודייגים מאשדוד והסביבה יצאו למנוע את משט הנשים לעזה

משט מחאה נשי מתקרב לעבר חופי רצועת עזה מכיוון ברצלונה, ובתגובה התארגנה קבוצת שייטים ודייגים כדי למחות מנגד ולמנוע את הגעתו לאזור, בטענה כי מדובר בפרובוקציה

בתחילת חודש ספטמבר יצאו 20 נשים, מנמל ברצלונה שבספרד לכיוון רצועת עזה, כדי "לשבור את המצור על עזה". בתגובה לכך, התארגנה קבוצת שייטים ודייגים מאשדוד והדרום כדי למחות נגדן. מדובר בקבוצה של עשרה כלי שיט, יאכטות וסירות דייגים שתצא מנמל אשדוד כבר בימים הקרובים ותמתין למשט הספרדי בלב ים.

בעמוד הפייסבוק "השקר הפלסטיני" הופצה הודעה הקוראת לסייע לקבוצת השייטים הישראלים במחאתם: כדי שהמשט הפרובוקטיבי יראה מול עיניו את דגלי ישראל ויתקל במחסום ימי! אבי פרחן: "מתארגנת קבוצת שייטים ודייגים מהדרום: דייגי גוש קטיף מחוף זיקים, שייטים ודייגים מאשקלון ואשדוד. נקבל את פני ספינות הפרובוקציה של השמאל ואירגוני "זכויות אדם" עם דגלי הלאום ונעשה הכל בכדי למנוע כניסתם לחופי גוש קטיף (רצועת עזה באופן זמני!!).נציע להם להפנות מטענם "ההומניטרי" בתוספת מטען אותו נתרום – לנמל לטקיה בסוריה – שישמש את מאות אלפי הפליטים הסורים. אני קורא לשייטים ודייגים ישראלים להצטרף למשט שלנו".

לפני כשבוע פורסם לראשונה ב-"אל ג'זירה" כי מדובר במשט נשי ראשון מסוגו, של פעילות בינלאומיות, שיצא לדרך מברצלונה שבספרד לכיוון רצועת עזה, זאת "בתקווה לשבור את המצור הישראלי בן עשר השנים". במשט ישנן שתי סירות מפרשים, ששמותיהן "אמל" ו-"זייתונה", כשעל סיפון כל אחת מהן 11 נשים, ועליהן נתלה השלט "ספינת נשים לעזה". על פי התחזיות הספינה צפויה להגיע בחודש אוקטובר לעזה.

יציאת המשט לוותה בהפנינג ענק בנמל העיר ברצלונה, שנמשך שלושה ימים, וכלל הופעות, סדנאות ונאומים. בין השוהים על הספינה חברת פרלמנט אירופי שוודית, מאלין ביורק, וחבר הפרלמנט המלזי ד"ר חסן פאוזיה. "יש לנו מזון ותרופות על הסירה, שיחולקו לתושבי עזה עם הגעתנו", אמרה דוברת המשט, זוהר צ'מברליין-רגב, לאל-ג'זירה, "אבל יותר מכל, אנחנו נושאים עמנו מסר של תקווה וסולידריות".

דוברת המשט הוסיפה ואמרה שיש לה תקוות גדולות מהמשט, מכיוון שהוא "לא צפוי להיעצר על ידי חיל הים הישראלי ויגיע ליעד הרצוי". כמו כן, טענה כי "אנחנו יודעים שאנחנו לא מהווים איום על ישראל. אנחנו לא שואפים להגיע לאזור הנמל הישראלי באשדוד, ולכן אין להם סיבה שיעצרו אותנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך