ההאקרים ששיתקו את פריז בדיווח טרור שקרי: מעריצים את "אולקן" מאשדוד

כוננות טרור הוכרזה ביום שבת בפריז אחרי ששני נערים מסרו דיווח שקרי על מחבלים צפון-אפריקנים המחזיקים בני ערובה בכנסייה. הם טענו כי הם קשורים לקבוצת האקרים פרו-ישראלית, ומעריצים את ההאקר הצרפתי-ישראלי גרגורי שלי, המכונה "אולקן", המתגורר כיום באשדוד. אולקן הכחיש כל קשר למעשה ולנערים, בדק וחשף בעמוד הפייסבוק שלו את פרטיו של אחד מהם. "אתה צריך להתנצל על המתיחה", כתב * מאוחר יותר נעצר הצעיר
ההאקרים ששיתקו את פריז בדיווח טרור שקרי: מעריצים את "אולקן" מאשדוד

בהלת הטרור שהתעוררה בשבת באזור פריז, ושבמסגרתה נהרו כוחות משטרה מיוחדים לכנסייה בבירה הצרפתית, נגרמה בעקבות מתיחה של שני נערים שמסרו דיווח שווא על מחבלים המתבצרים בכנסייה. השניים, בני 16 ו-17, הודיעו לרשויות שכעשרה מחבלים צפון-אפריקנים חמושים בחגורות נפץ פרצו לכנסייה, וכי הם מחזיקים בתוכה בני ערובה. בעקבות ההודעה הוזהרו תושבים לנקוט משנה זהירות ולהישאר בבתים, וכוחות רבים מיהרו למקום, רק כדי לגלות שלא קרה שם דבר.

בערב יום ראשון התראיינו שני הנערים לעיתון הצרפתי L’Obs, וטענו שמאחורי המתיחה היה רצון לייצר "באזז". על פי הדיווחים, השניים טענו כי הם יהודים ומעריצים של האקר ישראלי-צרפתי בשם גרגורי שלי, המכונה "אולקן", המתגורר כיום אשדוד, ומתמחה באזעקות שווא של כוחות הביטחון נגד אתרים אנטי-ישראליים.

שלי עלה לישראל לפני שש שנים. בצרפת היה חבר בליגה להגנה יהודית, ושמו עלה לא פעם כמי שהיה מעורב בתקיפת גורמים פלסטינים ומוסלמים שתקפו יהודים. הוא ידוע בעיקר בשל התקפות המחשב שלו נגד אמצעי תקשורת שונים, והטרדות של אנשים שהוא רואה אויביו. לא פעם הצליח להביך את כלי התקשורת המובילים בצרפת, כשפרץ לאתרי אינטרנט שלהם, ופרסם רשימות של כתבים אנטי ישראליים ואנטישמיים. כך למשל, לאחר שמנכ"ל אורנג', סטפן רישאר, התבטא נגד ישראל, שלי פרסם את מספר הטלפון שלו, ורישאר קיבל אינספור שיחות ואיומים על חייו.

לטענת חוקרי משטרת צרפת, שיטות הפעולה שלו מלבד טכניקות פריצה וחשיפת פרטים אישיים, הם גם התנכלויות בטלפון, השתלטות על הקו והתחזות. הם מייחסים לו את הפעולות הבאות: קריסת אתר מפני שהוא מקבל הרבה יותר פניות מאשר בעבר, שינוי את דף הבית של האתר כדי להדביק הודעה פרו ישראלית, חשיפת מידע פרטי באינטרנט, קריאה למשטרה על ידי התחזות לקצין וקבלת פרטים על אדם, עירוב משטרה בפשע שלא נעשה ומתיחות אכזריות בטלפון, כמו למשל להודיע על מוות של בן משפחה, להקליט ולפרסם באתר.
ביום שני פרסם אולקן פוסט בעמוד הפייסבוק שלו וגם בטוויטר, בו הכחיש כל קשר למעשה, הוקיע אותו, כתב כי לקח לו 20 דקות לגלות את זהות אחד מההאקרים, וחשף את פרטיו של אותו האקר. הוא פרסם את האות הראשונה של ההאקר, ואת ארבע הספרות הראשונות של מספר הטלפון שלו, וכתב "אני חושב שאתה צריך להתנצל".

מאוחר יותר עצרו השוטרים באזור מרן, סמוך לפריז, את ההאקר הראשון, צעיר כבן 16 בשם דילן, ומאוחר יותר נעצר גם ההאקר השני. בין היתר טענו כי הם מישראל, ואחד העצורים אף טען כי שירת בצה"ל, למרות שטענה זו אינה מתיישבת עם גילו הצעיר. שני הנערים סיפרו לחוקרים כי מסרו את דיווח השווא "בשביל הריגוש", וכי לא חשבו שמישהו באמת יאמין להם: "לא חשבנו שזה יעבוד. עשינו את זה סתם בשביל הריגוש וכדי להפוך למפורסמים. אם אנשים נבהלים זאת בעיה שלהם".

השניים צפויים לעונש מאסר של עד שנתיים ותביעת פיצויים אפשרית מצד המדינה על הנזקים שנגרמו. ראש הממשלה מנואל ולס אמר בתגובה לדברים, כי בשעה שהמדינה מגויסת למלחמה בטרור, "ההלצה הגרועה" הסיחה את תשומת לב כוחות הביטחון, ויש להעניש את האחראים לה בחומרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך