מנכ"ל רשות פיתוח הנגב הוא משלנו

כבוד לאשדוד: מנהל מתנ"ס נווה יהונתן ברובע ג׳ עו"ד משה מור-יוסף, מונה השבוע למנכ"ל רשות פיתוח הנגב, במשרד לפיתוח הנגב והגליל, וזאת לאחר שנבחר במכרז מבין עשרות מועמדים ראויים. ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, המליץ על מינויו של מור-יוסף
מנכ"ל רשות פיתוח הנגב הוא משלנו

עו"ד משה מור-יוסף, בן 43, אב לשישה ילדים, בעל חזות חרדית ונחשב לדמות מוכרת שרבים מתושבי אשדוד מכירים ומעריכים. הוא נולד, גדל והתחנך בעיר באר שבע שם מתגוררת משפחתו עד היום, ולאחר שנשא לאישה את רעייתו ורד, הוא החל את דרכו בעיר אשדוד כמורה צעיר, ולאחר מכן מונה למנהל בביה"ס דתי-חרדי בעיר. לאחר הפיכתו לעו"ד זכה לפני קצת יותר משבע שנים, במכרז לנהל את מתנ"ס נווה יהונתן ברובע ג׳. היו אלה ימים בהם התערער הצביון החילוני של רובע ג׳, הגדול ביותר בעיר, שהפך אט אט מתחרד. משפחות רבות עברו לאזורים חדשים והרובע הוותיק שינה את אופיו, אך בכל זאת מאות המשפחות מהמגזר הכללי שנותרו לגור ברובע ג׳, וכן בני הקהילה האתיופית והעולים החדשים, ציפו שהמתנ"ס העירוני ישמש גם אותם, ובחירתו של מור-יוסף לנהל אותו גרמה לרבים לחשוש. אלא שלהפתעתם ניהול המתנ"ס נעשה בצורה מקצועית לחלוטין, ועו"ד מור-יוסף לא קיפח אף אחד מהמגזרים. יתרה מזאת, הוא הצליח לשלב בין חוגים והעשרות בין חרדים לחילונים, ולגרום להם הסתכלות מעט שונה ויותר קבלת האחר, כאשר הוא משלב זאת עם שלל פעילויות לטובת הקהילות השונות.

"השתדלתי לתת מענה לכלל הציבור ברובע ובסביבתו, למרות הקושי הרב והמשפחות הרבות הנעזרות על ידינו במשרדי הממשלה השונים, הצלחנו להוות דוגמא למתנסים אחרים בעיר, ולדוגמא בעיני הציבור שחרדים וחילונים כן יכולים לעשות דברים טובים יחד", אומר מור-יוסף.
מור-יוסף מחזיק בידיו ארבעה תארים, שניים בחינוך, אחד במשפטים ועוד אחד במדיניות מינהל ציבורי שסיים לאחרונה במרכז הבינתחומי בהרצליה. ראוי לציין שלא כל יום רואים אדם בעל ארבעה תארים במגזר החרדי, דבר שמעיד על כישרונו של מור-יוסף.
במשך שנותיו כמנהל המתנ"ס התמודד מור-יוסף עם פרויקטים רבים וסבוכים של החברה העירונית, העירייה, משרדי החינוך והרווחה, וכאשר הוחלט על הרמת פרוייקטים לטובת הציבור, השם הראשון שהיה עולה בבניין העירייה היה זה של מור-יוסף, שם סמכו ובטחו ביכולותיו.
כאשר עלתה האפשרות להתמודד על התפקיד הנחשק של מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, החליט ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, להמליץ עליו בעיקר בשל הרצון של מור-יוסף להתקדם, ולמרות שייאלץ לעזוב את תפקידו ולהשאיר לראש העיר כאב ראש לא קטן לגבי מתנ"ס נווה יהונתן. ואכן, לאחר מספר ועדות הוחלט כי עו"ד משה מור-יוסף הוא המתאים מכולם לתפקיד האמור, בו הוא יצטרך להביא מניסיונו, לנהל ולהוציא לאור פרוייקטים לטובת הקהילה המגוונת והפרחת העולם העסקי בנגב.
בשיחה עם עיתון "המגזין" אמר מור-יוסף: "למרות התפקיד המורכב בנגב, אני ממשיך להיות תושב אשדוד ולשרת אותה ואת העומד בראשה, ובעזרת השם אם יצטרכו אותי בעתיד, אחזור לשרת את הציבור באשדוד. בהזדמנות זו אודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, על הסיוע הרב ועל הדרך הארוכה שעברנו יחד".

ראש עיריית דימונה בני ביטון, נבחר לתפקיד יו"ר הרשות לפיתוח הנגב. ביטון אמר כי "אני שמח לשמש כיושב ראש הרשות לפיתוח הנגב, מינוי אותו אני עושה בהתנדבות ואהבה רבה. אני גאה שיש בידי הזכות להוביל ולהצעיד את הפריפריה קדימה. כמי שנולד וגדל בדימונה, אני מאמין גדול בתושבי הנגב וביכולת שלנו להפוך את ביתנו לאזור מתפתח ומתקדם. אני רוצה להודות לראש עיריית באר שבע ידידי רוביק דנילוביץ' היו"ר היוצא, על תרומתו החשובה והעשייה המשמעותית למען כולנו. במעמד זה אני רוצה להודות גם לשר אריה מכלוף דרעי, על האמון שנתן בי. הנגב הוא הבית שלי, וצמצום הפערים החברתיים-כלכלים בין הפריפריה למרכז היא המטרה שבשמה אני פועל ואמשיך לפעול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך