הרב יאשיהו פינטו ישוחרר מהכלא ביום ראשון

לאחר שמונה חודשים קשים ומעיקים מאחורי סורג ובריח, ועם התמודדות יומיומית במחלה קשה ביותר, סוף סוף הרב יאשיהו פינטו יכול לחזור לקהילת מאמיניו * זה יקרה ביום ראשון בבוקר, לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לשחרר את הרב פינטו בשל מצבו הרפואי הקשה * למרות שהרב יתגורר בחודשים הקרובים באזור ירושלים, בשל הטיפולים הקבועים שהוא מקבל בבית החולים "הדסה", חסידיו הרבים מצפים שיגיע לישיבת "שובה ישראל" על בסיס קבוע

שמונה חודשים קשים ביותר עברו על הרב יאשיהו פינטו, ולמרות זאת הוא שמר על דממת אלחוט וריצה את עונשו ללא דופי. גם העובדה שהמחלה הקשה ממנה הוא סובל החמירה במהלך שהותו מאחורי סורג ובריח, לא שברה את רוחו של הרב פינטו, והוא המתין בסבלנות לסיום שני שליש מעונש המאסר שהוטל עליו. מסתבר שהסבלנות השתלמה וביום שלישי האחרון הגיעה הבשורה לה המתין הרב ועשרות אלפי מאמיניו, והוא ישוחרר מהמאסר ביום ראשון בבוקר. "זהו יום חג לקהילת 'שובה ישראל' ולעיר אשדוד, הרב חוזר אלינו ואין יותר משמח להיות לצד הרב האהוב שלנו בראש השנה וביום הכיפורים", אמרו השבוע כמה ממאמיניו בזמן שביקרנו בישיבת "שובה ישראל" ברובע י"ב.

חברי הוועדה השופט בדימוס יצחק שנהב, העובד הסוציאלי איסר באומל והקרימינולוג תומר עינת, מצאו כי למרות התנגדות המדינה יש מקום לאפשר את קיצור העונש. בין היתר כתבו בהחלטתם כי פינטו הביע חרטה, כי אין במידע המודיעיני בעניינו כדי להצביע על מסוכנתו, וכי יש מקום להתחשב במצבו הבריאותי. הרב ישהה בחודשים הקרובים באזור ירושלים, ויהיה חופשי לעסוק בענייניו ברוב שעות היממה, כאשר הוא יגיע באופן תדיר לטיפולים קשים בבית החולים "הדסה". על פי הערכת הרופאים הרב צריך לעבור 30 טיפולים מורכבים כדי לנסות ולהתגבר על המחלה הקשה, ורק אז יהיה ניתן להעריך את מצבו הרפואי.

יחד עם זאת, בשיחה שקיימנו עם מקורביו של הרב עולה כי הם מצפים שהרב פינטו יגיע מספר פעמים בשבוע לאשדוד, כדי להיות לצד מאמיניו הרבים.

מקורביו של הרב אמרו לעיתון "המגזין": "הרב מחכה בכיליון עיניים לחזור ולהיות לצד מאמיניו הרבים, ויש לו כוונה לבצע כאן באשדוד פעילות קבועה ומגוונת, עם חסידיו אותם הוא מאוד אוהב".

בימים האחרונים התפרסמו חלקים מפרוטוקול ועדת השחרורים, עם פרטים שגרמו לצער גדול בקרב מקורביו של הרב פינטו. "הפרוטוקול כולו עסק בעיקר במצבו הרפואי ויש חיסיון על הפרטים הללו, ולמרבה הצער חלק מכלי התקשורת לקחו משפט אחד של הרב, חיברו עם משפט שני וציירו תמונה לא נכונה בלשון המעטה. מי שיקרא את כל 17 עמודי הפרוטוקול יבין שהרב אמר דברים רבים על מצבו הרפואי ועל התקופה שעבר, ובעיקר הביע צער על כל מה שקרה בתקופה האחרונה לפני כניסתו למאסר. עובדה שבסופו של דבר ועדת השחרורים קיבלה את דבריו של הרב, ואפשרו לו לחזור ולנהל אורך חיים כמעט רגיל, עם מספר הגבלות".

הרב פינטו כתב במהלך שמונת חודשי המאסר שמונה ספרים שיצאו בסך הכל ב-500 אלף עותקים. הרב ישב ולמד תורה סביב השעון בבית המאסר, ובני משפחתו מספרים כי הרב ישן 3-4 שעות בלילה והיה עסוק בעיקר בכתיבת הספרים. הרב כתב את הספרים הבאים: פירוש על מגילת אסתר, פירוש על הגדה של פסח, פירוש על תהילים, פירוש על הסליחות, פירוש וסידור לקבלת שבת, פירוש וסידור לראש השנה, פירוש וסידור לחג הסוכות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך