שוער נבחרת ישראל ואשדוד בקט רגל לחרשים, הוא יועץ השקעות ומאמן כושר גם לשומעים

דקל זקיף, 29, הוא שוער נבחרת הקט רגל של ישראל ו"הדאבליסטית "דולפיני אשדוד". עם כל הקשיים הוא כיום יועץ השקעות "בפסגות" ומאמן כושר, בשניהם מסייע לשומעים ושאינם שומעים. דקל: "את הקשה עושים עכשיו, הבלתי אפשרי לוקח קצת יותר זמן".
שוער נבחרת ישראל ואשדוד בקט רגל לחרשים, הוא יועץ השקעות ומאמן כושר גם לשומעים

הסיפור הבא שלפניכם, מורכב מהסיפורים שמלמדים על כך שאין, אבל אין דבר העומד בפני הרצון. סיפור של בחור צעיר שאינו שמוע שהגיע להישגים עצומים בתחומי עבודה וספורט וכיום עוזר לחרשים אחירם…ולשומעים. איך הוא אומר בעצמו? "את הקשה עושים עכשיו, הבלתי אפשרי לוקח קצת יותר זמן". משפט שמוביל אותו כל הזמן.

דקל זקיף קפטן קבוצת הקט רגל  לחרשים וכבדי שמיעה, אשדודי, בן 29, נולד עם שמיעה רגילה, כלומר שומע אך בגיל שנתיים הוא התחרש בגלל מחלה ואיבד את יכולת השמיעה כמעט לחלוטין.

דקל, נולד להורים חירשים, דבר שרק סייע לו להבין את השפה המיוחדת, שפת הסימנים ולתקשר באמצעותה. בבית הספר הוא סבל לעיתים רחוקות מהצקות ומבריונות. במהלך גיל התבגרות, דקל גם השמין בצורה ניכרת.

אבל אז, מהמקום הכי נמוך מבחינתו, החליט דקל לפעול ולהתחיל במהפך, בדרך להיות אחד ככל הילדים ואפילו יותר. והמאמץ אכן השתלם. בגיל 20, השקיע את כל מרצו בחדר הכושר וכיום הוא מאמן כושר אישי לשומעים ושאינם.

אחד דקל צד את עינו של משה איבגי, מנהל נבחרת ישראל בקט רגל לכבדי שמיעה וחרשים  שביקש ממנו לבוא ולנסות לשחק קט-רגל בליגה ישראלית. לאחר שנה אחת במסגרת פעילות הליגה, נבחר לשוער העונה והשתתף בתחרויות בחו"ל בשנת 2010 דקל רשם לזכותו אבן דרך נוספת כאשר זומן לשחק בנבחרת ישראל בהופעה בכורה והשתתף באליפות אירופה שהתקיימה בשוויץ.

בשנת 2011 עבר דקל פציעה קשה בכתף שהשביתה אותו לאורך העונה, בשנת 2012 חזר לשחק אך המזל שוב לא האיר לו פנים והוא נפצע בברכו במהלך משחק, קרע את הרצועה הצולבת, ונותר מחוץ לפרקט לעונה נוספת. בשנת 2013 שחקן הקט-רגל עבר מקבוצת "כוכבי תל אביב", ל"דולפיני אשדוד", שהסכימו לקבלו פצוע. הוא חזר מהר מאוד לפרקט והוביל את קבוצת דולפיני אשדוד לארבעה גמרים רצופים, ובשתי העונות אחרונות אף הוביל את קבוצתו לאליפות ובעונה הנוכחית זכה באליפות ובגביע, מה שהקנה להם את הכרטיס המיוחל לליגת האלופות לחרשים וכבדי שמיעה  אשר תתקיים בסביליה, ספרד.

דקל בעוד רגע גדול. (צילום: ייבגני גשינסקי)
דקל בעוד רגע גדול. (צילום: ייבגני גשינסקי)

ליגת האלופות, בקט רגל לחרשים וכבדי שמיעה,  הוא טורניר משמעותי שבו כל הארצות באירופה שקבוצותיהן לקחו אליפות במסגרת קט-רגל ארצית לחירשים וכבדי שמיעה, משתתפות בטורניר הגדול שיתקיים בסביליה.

זה אירוע נוצץ ובמיוחד משתתפים השחקנים מוכשרים מרחבי אירופה למפגש אחד לשנה. בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום שמיני מתוך 24 קבוצות אשר השתתפו בטורניר ליגת האלופות, אשדוד ספגה שער מדקות לסיום מרגלי קבוצת אוסלו הנורבגית והודחה מרבע גמר. השנה, קבוצת "דולפיני אשדוד" הרחיבה את צוות המקצועי והביאה שחקנים חדשים לשורותיה ומטרת הקבוצה להגיע למקומות 1-7.

דקל זקיף סיים תואר ראשון במנהל עסקים במכללה האקדמיה נתניה ומספר שנתקל במצבים שבהם יש חוסר נגישות שוויונית עבור חרשים וכבדי שמיעה במהלך הלימודים. כיום, יש היצע קטן של מתורגמנים עבור הסטודנטים חרשים וכבדי שמיעה הלומדים במוסדות האקדמאיים. כתוצאה מכך, דקל נאלץ להתמודד בחיפושים המייגעים אחר מתורגמן כי אם הוא לא משריין לו מראש.

לגבי חיפושי משרות, שליחת קורות חיים מעלה דקל את החששות לקבלת דחייה מצד המעסיקים מסיבה העיקרית שנובעת ממוגבלות שלו בשמיעה. כיום, שוק תעסוקה שרוי במודעות נמוכה כלפי אנשים מוגבלים כגון חירשים וכבדי שמיעה, נכים ועוד, ואנשים אינם מודעים ליכולות הגבוהות שלהם.

דקל בעוד רגע של משחק. (צילום: ייבגני גושינסקי)
דקל בעוד רגע של משחק. (צילום: ייבגני גשינסקי)

כיום, דקל עובד בבית השקעות "פסגות", הוא מספר שהוא נהנה במקום עבודתו אשר דואגים לו להכניס מתורגמנים להרצאות ומטרתו של דקל להעלות מודעות במקום עבודתו.

בנוסף לכך, עוסק באימוני כושר אישיים, אחד מול אחד. עוסק מול הלקוחות חירשים, כבדי שמיעה ורגילים. לדבריו, כי אין מניעה מלעבוד עם לקוחות מעולם הרגיל, יש באפשרותנו ללמוד להשתלב דרך לימוד שפת סימנים וקריאת שפתיים ולעבוד יחד.

בזמני הפנאי, דקל מספר שבקהילה שלנו מתקיימים אירועים ומפגשי חברה שנערכים במיוחד עבורנו, בהם יש לנו חיבור טבעי לתקשורת משותפת בשפת סימנים. כמו כן, יש מועדוני חירשים המתפצלים במקומות שונים ברחבי הארץ.

אף גם כאן, דקל מגיע לאימונים לאשדוד, עובד עם מאמן על יניב נוחי על הקבוצה, רעיונות, גיבוש, שלטענתו חשוב לעבוד גם על פרטים קטנים שלזה יש השפעה בהמשך.

דקל מספר: "אני נהנה מאד בקבוצה, מרגיש שם ממש בבית. הנהלה מדהימה, עובדת בשקט ועושה המון והמון דברים למען קבוצה זו שאף קבוצה אחרת לא הייתה זוכה לדברים אלו כמו כן, אנו הולכים להשתתף העונה בליגת שומעים שזו פריצה שלנו ואף כן, קבוצה חירשת הראשונה שמשתתפת בליגה רגילה קט-רגל אולמות.

אני מקבל הרבה קרדיט מהמאמן, אשר נותן לי סמכות בקבוצה ואני פועל מעבר לכך, נותן מעצמי יותר ממה ממן הרגיל ואני שמח שאני פועל כי מזה אני לומד המון דברים דרך הקבוצה ויניב, תורם לי הרבה מהידע שלו בעולם כושר, אימון ואף עובד בצורה מדהימה על מנטליות בקבוצה. עבד על סרטונים והדגים לנו איך לבצע ולכן יש לו חלק גדול בזכייה של 2 אליפות בשנתיים שהוא על הקווים."

דקל ממשיך: "נדהמתי מיניב, שרצה ללמוד שפת סימנים והלך ללמוד לקורס בלי שאני ושחקנים נבקש ממנו פשוט אדם מדהים שעושה המון דברים למען קהילה, מסמן בצורה ניכרת והוא כבר נכנס ללב שלנו בקבוצה. לא הייתה לי מאמן שומע, כמו יניב שראיתי שכמה התאמץ ללמוד שפת סימנים, ידע מה אנו צריכים ואיך להנגיש כנכון באימונים. פשוט נדהמתי ממנו".

דקל ומאמן "דולפיני אשדוד", יניב נוחי, ברגע של התייעצות. (צילום: ייבגני גשינסקי)
דקל ומאמן "דולפיני אשדוד", יניב נוחי, ברגע של התייעצות. (צילום: ייבגני גשינסקי)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך