הבוקר: תרגיל פיקוד העורף, אזעקה צפויה להישמע באזור אשדוד

.

היום יום שלישי, י"ז באלול התשע"ו, 20 בספטמבר 2016, יערך תרגיל פיקוד העורף "עמידה איתנה" – במסגרת התרגיל יתורגלו כוחות פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.

במסגרת התרגיל תשמע ברחבי הארץ אזעקה על פי זמני ההתרעה לאזרח בשתי הפעלות, בבוקר תופעל אזעקה באופן מדורג ברחבי הארץ על פי החלוקה הבאה:

11:05-11:07 – גולן, קו עימות, קצרין, גליל עליון, עמק הירדן.
11:07-11:09 – גליל תחתון, קריות, חיפה, חוף הכרמל, יערות הכרמל, תבור, בקעת בית שאן, עמק יזרעאל, מנשה, ואדי ערה.
11:09-11:11 – חפר, שרון, ירקון, דן, השפלה, דרום השפלה.
11:11-11:13 – בית שמש, ירושלים, מעלה אדומים, שומרון, יהודה, בקעה, ים המלח.
11:13-11:15 – עוטף עזה.
11:15-11:17 – לכיש, מרכז הנגב, דרום הנגב, ערבה, אילת.
19:05 – אזעקה כלל ארצית, פרט ליישובי עוטף עזה.

מטרתן של אזעקות התרגול הינן לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן במקום עבודתם והן בביתם וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה.

ההתרעה תשמע ברדיו ובכורזיות, תופיע באתרי האינטרנט ובביפרים לחירשים, בטלוויזיה ובאפליקציית פיקוד העורף. במידה ויתרחש אירוע אמת, תשמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ. התלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים.

בזמן הישמע אזעקת התרגול, מתבקשים כלל תושבי המדינה להיכנס למרחב המוגן שנבחר מראש, בהתאם לזמן העומד לרשותם ולהנחיות פיקוד העורף.

הנחיות התגוננות בעת הישמע אזעקה-

בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם, לפי ההנחיות הבאות:

במבנה- יש להיכנס לממ"ד/ ממ"ק/ מקלט/ חדר מדרגות/ חדר פנימי, ולסגור דלתות וחלונות.

בחוץ- בשטח בנוי, ייכנסו למבנה או למחסה קרוב. בשטח פתוח, יש לשכב ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

ברכב- הנוסעים ברכב יעצרו בצד הדרך, ייצאו מהרכב וייכנסו למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה, יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

הנחיות פיקוד העורף הוכחו בעבר כמצילות חיים, ויש להישמע להן.

במידה והכניסה למרחב המוגן במהלך התרגיל כרוכה בשיבוש בלתי סביר של שגרת החיים, ניתן להמשיך בפעילות. כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשיכו כסדרם. כנסים ואירועים המוניים ימשיכו כסדרם.

בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה – ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים – יש לפנות למוקדי המידע העירוניים.

למידע נוסף ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104 ולאתר האינטרנט בכתובת: WWW.OREF.ORG.IL .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך