בית תרבות חדש לקהילת יוצאי אתיופיה

בית התרבות הקהילתי ליוצאי אתיופיה ייבנה בסמוך למרכז הנוער העירוני ״קופף״, ברובע ב׳, ויהיה למרכז פעילות עבור יוצאי הקהילה האתיופית ותושבי העיר. קהילת יוצאי אתיופיה יכולה לרשום לעצמה שלב נוסף בהגשמת העלייה, ובעוד כשנה יקבלו את המפתחות לבית התרבות החדש, ויוכלו להודות פעם נוספת לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולעיריית אשדוד על המתנה היפה לקהילה
בית תרבות חדש לקהילת יוצאי אתיופיה

מגילת היסוד שנתמנה באתר בו ייבנה בית התרבות החדש לקהילת יוצאי אתיופיה, מגוללת בקצרה את גלות העם, הכיסופים לארץ והגשמת העלייה. קהילת יוצאי אתיופיה, אשר קבעה את ביתה באשדוד, יכולה לרשום לעצמה שלב נוסף בהגשמת העלייה, ובעוד כשנה יקבלו את המפתחות לבית התרבות החדש ויוכלו להודות פעם נוספת לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולעיריית אשדוד על המתנה היפה לקהילה.

"קהילת יוצאי אתיופיה אשר נשאה עיניה לארץ ישראל ולירושלים, הגשימה חלום עתיק נושן ולאחר תלאות קשות ומסע דרכים מפרך, באו בניה ובנותיה בשערי 'ירושלים' והתאחדו עם שאר יהודי הארץ. כמו אחיהם בני כל הקהילות, התיישבו הם בארץ ותרמו את חלקם בהתיישבות ובניין המדינה, נאחזו באדמתה, בנו בה בית והקימו משפחה. אשדוד אשר היתה לאחת הערים המועדפות על בני הקהילה, בחרה בהם והם בה". כך נחתמה מגילת היסוד שהונחה בבטן האדמה, באתר בו ייבנה בית התרבות לקהילת יוצאי אתיופיה באשדוד, תוך שהיא מדגישה את שיבת העם לארץ ישראל, הקמת המדינה היהודית ובניין הארץ.

בטקס המקדים שנערך במרכז הנוער העירוני קופף, נשא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי דברים, ותיאר את התהליך שעשתה העירייה והנהגת הקהילה על מנת להעניק לציבור עולי אתיופיה את הבית לו הם מייחלים. ד"ר לסרי גילה כי הם ביקרו בקרית גת, על מנת להתרשם ממבנה דומה ובדבריו אמר להנהגת הקהילה: "תודו, בית התרבות שנבנה באשדוד יהיה יפה יותר וגדול יותר". בתוך כך הוא הודה לרב הקהילה באשדוד הרב משה ברוך שליט"ט, ליו"ר הקהילה גדי טרקיי, לקייסים ולחברי הנהגת הקהילה ולציבור התושבים שמלווים ושילוו את פעילותו של הבית החדש. ד"ר לסרי הודה לדינה בר אולפן, המשנה למנכ"ל העירייה, אשר ליוותה את המיזם מתחילתו ועד למעמד זה.

בית התרבות הקהילתי ליוצאי אתיופיה ייבנה בסמוך למרכז הנוער העירוני ״קופף״, ברובע ב׳, ויהיה למרכז פעילות עבור יוצאי הקהילה האתיופית ותושבי העיר. מיקום הבית בסמוך למרכז הנוער העירוני יסתייע בפעילות הנערכת עבור כלל הנוער ויהווה ערך מוסף לסך הפעילויות שתתבצענה במקום.

גם מנהיגי הקהילה נשאו דברים וברכו את המעמד. הרב ברוך שליט"א הודה לראש העיר על המאמץ ועל המחווה שעשה בנדון וכך גם מר טרקיי, ראש הקהילה, שאמר כי עתה מבינים גם בקהילה כמה מאמץ הושקע על מנת להגיע ליום החגיגי הזה. הוא הודה לד"ר לסרי ולגב' בר אולפן, בשם כל הקהילה, וביקש מאחד הקייסים לברך את ראש העיר ואת המעמד.

את המגילה הניחו בבור שנכרה באתר הבנייה, במעמד ההנהגה וציבור תושבים בני הקהילה, כשהמנחה מקריא מן המגילה: "היום התכנסנו יחד כל שבטי ישראל, בעיר אשדוד, השוכנת לחופי הזהב של ישראל, ביום ראשון בשבת קודש, ח' לחודש אלול תשע"ו (פרשת שופטים), 11/9/2016, ובמעמד חגיגי זה יורים אנו אבן פינה לבית תרבות עבור קהילת יוצאי אתיופיה". בעוד פחות משנה, כך הובטח, ייחנך הבית ויימסר לבני הקהילה להתחלת הפעילות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך