הסערה הבאה: מאות תושבי אשדוד מתכננים מסיבת סיום הסטטוס קוו בין חרדים לחילונים באשדוד

המלחמה בין חרדים לחילונים חוזרת, בשבת הקרובה מתכננים צעירים חילונים הפגנה נגד כפייה דתית בשכונות המעורבות בחרדים וחילונים
הסערה הבאה: מאות תושבי אשדוד מתכננים מסיבת סיום הסטטוס קוו בין חרדים לחילונים באשדוד
צילום מסך: פייסבוק

לפני מספר ימים תכננו מאות מתושבי תל אביב להגיע בשבת האחרונה לעיר בני ברק ולערוך שם מסיבה בעיצומה של השבת כאות מחאה על עניין שמירת השבת שנמצא בכותרות בשבועות האחרונים, בטענה כי רק ע"י כפייה חילונית יגרמו להפסקת הכפייה דתית כלפי תושביה החילונים של מדינת ישראל, אלא שרעיון זה לא צלח ונפל בין הכיסאות של המארגנים.

היום מתברר כי ככל הנראה מספר תושבי אשדוד אימצו את היוזמה הזו ומתכננים בשבת הקרובה לערוך מסיבה כזו באחת מהרובעים המעורבים בעיר בו מתגוררים חרדים וחילונים יחד, כאשר למסיבה זו הם קוראים "מסיבת סיום הסטטוס קוו בין חרדים לחילונים" וכבר מאות הוזמנו לאשר השתתפות במסיבה זו.

בדף הפייסבוק שפתחו ובו שלחו את ההזמנה כתבו המארגנים " בעקבות התחרדות עירנו בשנים האחרונות בדחיפת העיריה והפגיעה בקהל החילוני הפכנו ל"מותרים". בשבתות האחרונות מתקיימות תקיפות של חרדים כנגד רכבים שנוסעים בשבת בשכונות מעורבות. התקיפות כוללות ידו אבנים, חסימת מעבר תוך קריאות "שאבס".

מאחר שהסטטוס-קוו הופר אנו מקיימים מסיבה פתוחה באזור החרדי של שכונה מעורבת. למסיבה מוזמן כל מי שרוצה חופש ומוכן לשמור על הזכות להיות חופשי בעירנו. אני קוראת לכל החילונים בעיר שלנו לבוא לתת יד בהחזרת הצביון המעורב של עירנו בהשתתפות במסיבה. הדגשים יינתנו ללהט"בים ולשירת נשים.

מותר ללבוש מה שרוצים!!! להביא איזה דגל שרוצים!!! ולהתמרח בכמה צבעים שבא. אנו נעמוד על החופש שלנו להיות חופשיים".

בשלב זה לא קיבלנו את תגובתם של חברי המועצה החרדים אך הן יפורסמו בהמשך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך