כמה שנים צריך לעבוד כדי לקנות דירה באשדוד?

לצורך רכישת דירה באשדוד 163 משכורות ממוצעות, ובמילים אחרות לעבוד סביב השעון 13 וחצי שנים. כך עולה מנתוני השכר הממוצע של המוסד לביטוח לאומי

כמה באמת תצטרכו לעבוד עבור ארבע קירות באשדוד מסתבר שלא מעט… בשבוע החולף פרסם המוסד לביטוח לאומי את השכר הממוצע בכל עיר בישראל. באמצעות נתוני מחירי הדירות של השמאי הממשלתי עבור הרבעון השני שפורסמו לאחרונה יחד נתוני השכר הממוצע, ניתן לנתח את מספר המשכורות הנחוצות לרכישת דירת ארבעה חדרים בכל הערים הגדולות בישראל.

כך לדוגמא, מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בתל אביב עמד ברבעון השני של שנת 2016 על כ-3.09 מיליון שקל. המשכורת הממוצעת בעיר מסתכמת ב-11,546 שקל, והמשמעות היא שנדרשים 268 תלושי שכר כדי לרכוש בעיר דירה, כ-22 שנה.

מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בירושלים עמד ברבעון השני של סכום של כ-1.9 מיליון שקל. המשכורת הממוצעת בעיר הבירה מסתכמת ב-8,342 שקל, והמשמעות היא שנדרשים 234 תלושי שכר כדי לרכוש בה דירה, כ-19.5 שנה.

ועכשיו לאשדוד. מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בעיר הנמל עמד ברבעון השני של סכום של כ-1.4 מיליון שקל. המשכורת הממוצעת בעיר שלנו מסתכמת ב-8,956 שקל, והמשמעות היא שנדרשים 163 תלושי שכר כדי לרכוש בה דירה, כ-13.5 שנה.

בשכנה הגיאוגרפית אשקלון המצב יותר טוב. מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים באשקלון עמד ברבעון השני של סכום של כ-1.1 מיליון שקל. המשכורת הממוצעת בעיר שלנו מסתכמת ב-8,551 שקל, והמשמעות היא שנדרשים 133 תלושי שכר כדי לרכוש בה דירה, כ-11 שנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך