"על ההורים לדעת שאנחנו פה בשבילם"

ועד ההורים העירוני מאגד את יושבי הראש מכל ועדי ההורים בבתי הספר באשדוד. חברי ועד ההורים העירוני באשדוד הגדילו בעשייה, ועל מנת להעמיק את הקשר והמעורבות ההורית בגני הילדים, יתקיים השנה פיילוט, בשיתוף עם מינהל החינוך, ובו ייבחר ועד גנים עירוני. "יש לנו תקשורת פתוחה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ועם ראש מינהל החינוך אריה מימון, ואנחנו מקבלים מענה מדהים", אומרת יו"ר הוועד בלה רובין
"על ההורים לדעת שאנחנו פה בשבילם"

בשנת הלימודים תשע"ז יחזרו כ-54 אלף ילדים אל ספסל הלימודים, ואיתם גם ההורים, המהווים חלק בלתי נפרד ממהותו, אישיותו וחינוכו של הילד. לרגל פתיחת השנה, מספרת לנו יו"ר ועד ההורים העירוני בלה רובין, על המעורבות ההורית ברמה העירונית וברמה הארצית. זו הקדנציה השנייה של בלה, והשבוע היא מתחילה את השנה הרביעית שהיא מכהנת כיו"ר הוועד, המונה 23 חברים.

לצד טיפול שוטף במתן מענה להורים, חברי ועד ההורים העירוני יוזמים פרויקטים המרחיבים את הקשר והשיח בין בעלי העניין במערכת החינוך. כך למשל, במהלך שנת הלימודים שעברה, החליטו החברים להתמקד בגני הילדים, ולהפוך אותם לגוף מעורב יותר.

"משה מואלם מונה לטפל בנושא", מספרת בלה, "נפגשנו בזמנו עם סיגל דאי שהייתה מנהלת מחלקת גני ילדים במינהל החינוך, ובנינו תכנית עבודה על מנת להטמיע את ועד ההורים במערכת. רצינו לחזק את הקשר עם הגננות, שירגישו שהוועד הוא לא רק מקור לתלונות אלא שאנחנו כר לשיתוף פעולה למען הגן. זה היה כרוך בביקורים בגנים, משה ואני נהגנו להגיע לגני ילדים בימי שישי, על חשבון הזמן הפרטי שלנו, עורכים שיחת היכרות עם הגננות, מדברים על מה הציפיות שלהן מוועד ההורים ומההורים בכלל, מה הן חושבות שניתן לתקן, לשפר ולהכיר את הגן העירוני".

על מנת להעמיק את הקשר והמעורבות ההורית בגנים, יתקיים השנה פיילוט, בשיתוף עם מינהל החינוך, ובו ייבחר ועד גנים עירוני. פרויקט נוסף שהחל בשנה שעברה וממשיך גם בשנת הלימודים החדשה הוא ועדת בטיחות העוסקת בנושא ליקויים בבתי ספר.
כמו כן, הוועד שם דגש על נושא הילדים בחינוך המיוחד. "טל בן דוד, אשר הנושא קרוב ללבו והוא מכיר את המורכבות והבעייתיות, מונה לטיפול בנושא ועמד בקשר רציף עם הורים שנתקלו בבעיות שונות בנושא במהלך השנה", מציינת בלה, "הוא נפגש עם טלי מימון, מנהלת מחלקת חינוך מיוחד, ושיתוף הפעולה ביניהם יצר ערוץ תקשורת מצוין ומענה לצרכי ההורים".

איזה מסר תרצי להעביר לציבור ההורים?
"המסר הכי חשוב הוא שהם צריכים לדעת שאנחנו פה בשבילם. הוכחנו לא פעם ולא פעמיים שטיפלנו בבעיות, והן נפתרו על הצד הטוב ביותר. יש הורים שנעזרים ברשתות חברתיות להעביר מסרים ואת כאבם. יש החושבים שהפייסבוק יפתור את הבעיה, ואני לא דוגלת בשיטה זו. יש בין ועד ההורים העירוני לבין הרשות ערוץ פתוח ודו שיח, ואפשר להשיג יותר. זה לא אומר שהכול מושלם, וישנם חילוקי דעות, אך ברגע שקיימת הידברות, ישנם גם פתרונות. אנחנו פה, זה תפקידנו. אני מעורבת ברמה הארצית, ורואה מה קורה בערים אחרות, שבהן יש תקשורת לקויה בין הרשות לבין ההורים. באשדוד יש אוזן קשובה. אנחנו מקיימים ישיבות על בסיס די קבוע, יש לנו תקשורת פתוחה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ועם ראש מינהל החינוך אריה מימון וצוותו, ואנחנו מקבלים מענה ודרך טיפול מהירה עד כמה שאפשר. לקראת פתיחת השנה נפגשנו עם כל הצוות של מינהל החינוך, הם משתפים אותנו ברמה כזו שאני מרגישה כמו בת בית שם".

מה עושה הורה שנתקל בבעיה?
"קודם פונים ליו"ר ועד ההורים בבית הספר. הוא יכול להציף את הנושא בקבוצת הוואטסאפ שלנו, מתייעץ, שואל ומעבירים את הטיפול הלאה. הרבה פעמים זה עובד 'און ליין'. תקלה שהייתה בבוקר, ועד הצהריים כבר סידרו אותה. כשאני פונה בוואטסאפ לאריה מימון או לד"ר לסרי, אני מקבלת מענה מהיר לבעיה המועלית. חשוב לי שההורים ידעו שהתקשורת בינינו היא על בסיס קבוע, וכאשר הורים נתקלים בבעיה או נחשפים אליה, הם יכולים לפנות אלינו, הם יכולים גם לתעד את הבעיה בצילום או בכתב ולהעביר אלינו נתונים".

כמו בכל שנה, נושא תשלומי ההורים הוא דבר שיש לתת עליו את הדעת. "יש השנה המון יו"רים חדשים, ואנחנו עוזרים להם בנושא הסבר וגביית תשלומי ההורים", מציינת בלה. "הם מעבירים לי פירוט, מתייעצים מה מותר ומה אסור. מבחינתי זה טאבו להכניס ידיים לכיסים של ההורים, כי כשצריך להוסיף להוצאות חוגים, קייטנות וצהרונים, הסכומים הם אדירים, ואני לא חושבת שצריך להעמיס עד אין סוף".

חברי ועד ההורים באשדוד נוטלים חלק פעיל גם ברמה הארצית. הם הצטרפו לפורום ההורים הארצי, הכולל ועדי הורים של 21 הערים המובילות. זאת בנוסף לוועד הכללי שבו יש למעלה ממאה ישובים. חברי הוועד באשדוד אף מקווים להטביע חותם בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא בפורום הארצי. "אני מקווה שתהיה נציגות מכובדת וייצוג לאשדוד בפורום הורים ארצי", אומרת בלה. "זה מהפכני, כי לא הייתה קודם מעורבות ברמה הארצית".

"בהזדמנות זו אני רוצה לברך את ילדי הגן, את התלמידים החדשים העולים לכיתה א' והתלמידים הוותיקים יותר, את השמיניסטים שסיימו ויצאו לדרך חדשה, את כל מערכת ומשפחת החינוך שתהיה לנו שנת לימודים פוריה, עשירה, מוצלחת ורגועה. והכי חשוב, ללא טלטלות מיוחדות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך