"אין דירות זולות להשכרה, את הכל השכירו לסודנים"

"אין דירות זולות להשכרה, את הכל השכירו לסודנים"

מצוקת הדירות לזוגות צעירים ברחבי הארץ ידועה, מעטים מהם יכולים להרשות לעצמם לקנות בית ורובם עדיין שוכר דירות, כאשר כל זוג וכפי יכולתו הכלכלית, בעיר אשדוד ישנה מצוקה לא קטנה של ביקוש גבוה לדירות להשכרה, דבר שגרם לעליית המחירים ברובעים הוותיקים ובוודאי שברובעים החדשים יותר.

אלא שתושבים רבים שניסו לשכור דירה ברובעים הוותיקים על מנת להקל מעליהם את העול הכלכלי הגבוה, גילו להפתעתם כי אין כמעט דירות להשכרה ברובעים הללו עכב הביקוש הגבוה של לא אחר מאשר פליטים מסודן אריתריה ושאר מדינות בהן מתחוללת כביכול מלחמת אזרחים ומוגדרות כמדינות שמהן צריך לקלוט פליטים.

faisel

אתי, אם חד הורית שביקשה לשכור דירה ברובע ו' סיפרה לנו "חייגתי למספר של מתווך שקיבלתי, כשהוא ענה ביקשתי לשכור דירה ברובע ו' אך הוא הפתיע אותי כשאמר את המחירים, שאלתי אותו למה זה כזה יקר, הרי לא מדובר בשכונה חדשה, ואז הוא ענה לי שיש ביקוש גבוה, בעיקר אצל סודנים שמוכנים לשלם כמעט כל סכום".

המקרה של אתי הוא לא בודד, במייל אנונימי שהגיע למערכת האתר פנה אדם שחפץ בעילום שמו וסיפר על כך שרכש דירה ברובע ב' וניסה להשכירה, במייל נכתב כך "פרסמתי את הדירה ביד שתיים באינטרנט אחרי תוך פחות מעשר דקות קיבלתי טלפון, שמחתי על המהירות אך משהו בעברית העילגת הפריע לי נורא, וכשהגעתי לדירה על מנת להראות אותה לשוכר נדהמתי לגלות שלושה גברים שחורים שהציגו את עצמם כפליטים מסודן וכאנשים שעובדים, כמובן שסירבתי להשכיר להם בעיקר בגלל החשש מהנזק והתשלומים, אך הם התעקשו שיכולים לשלם כל מחיר שאדרוש, שוב סירבתי, וכך במשך שבועיים קיבלתי למעלה משלושים טלפונים ממשפחות של פליטים ששכנעו אותי להשכיר להם את דירתי, לאן הגענו!" סיים האדם עלום השם את מכתבו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך