מנהלים חדשים לבתי הספר היסודיים

מערכת החינוך העירונית עסוקה בימים אלה בהכנות האחרונות לפתיחת שנה"ל החדשה ולקליטת עשרות אלפי תלמידי העיר. בין הקולטים השנה יהיו גם מנהלים חדשים אשר ילוו את תלמידיהם ואת צוות המורים אל תוך כותלי בית הספר בהתרגשות כפולה. הם עושים צעדים ראשונים בשדה הניהול ולפניהם אתגרים חדשים ומורכבים, איש איש בתחומו. להלן המנהלים החדשים:
מנהלים חדשים לבתי הספר היסודיים
רויטל דרורי

רויטל דרורי (40) – תנהל את ביה"ס אילנות במקום אווה טוטאי שייצאה לשנת שבתון. רויטל, עם ותק של 10 שנים בחינוך, היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ומקרא, תואר שני במינהל מערכות חינוך, מנתחת התנהגות ובוגרת מכללת וינגייט.
החזון של רויטל: "אני מאמינה במחויבות שלי ושלנו כצוות בביה"ס לאפשר לכל תלמיד הזדמנות חדשה לרכוש כלים, ערכים ולפתח ביטחון עצמי אשר יאפשרו לו לממש את כישוריו והישגיו הלימודיים והחברתיים בצורה מיטבית, לקבל אחריות ולכתוב מחדש את סיפור חייו. אנו מאמינים ביכולותיו של כל תלמיד ובאחריותנו, צוות ביה"ס, לקדם את התלמיד תוך קיום קשר משמעותי ומתמיד עם התלמיד וסביבתו. התלמיד המתמודד עם הפרעות בהתנהגות, ראוי לעבור תהליך חינוכי-טיפולי משמעותי, שיוביל אותו להיות אדם בעל יכולת שיפוט מוסרי ותפיסה ערכית-אזרחית פעילה ומגובשת במעגלי השייכות השונים בחייו ולהשתלב חברתית -נורמטיבית חזרה בקהילה".

איילה שקד (40) – מנהלת ביה"ס אחדות. ותק של 15 שנה. בעלת תואר ראשון בחינוך בהתמחות מחשבים, תואר שני במנהל מערכות חינוך ובוגרת התכנית להכשרת מנהלים "אבני ראשה".
החזון של איילה: "בית הספר צריך להוות מוסד חינוכי איכותי, מוביל ומתווה דרך, המכוון את תלמידיו להיות בני אדם מעורבים, בעלי סקרנות ומוטיבציה פנימית ללמידה והוראה. עלינו להנחיל את היכולת ללמוד באופן עצמאי ולהוות סביבה בטוחה, מכילה ומכבדת, המאפשרת לכל תלמיד ומורה להתפתח ולצמוח. אני מאמינה כי בית הספר צריך להתאים את עצמו לרוח התקופה בהובלתם של צוות מורים מסור ומחויב לטיפוח למידה רב תחומית מתקדמת". היא מצטטת מדברי מרסל פראוסט ואומרת "פעולת התגלית האמיתית אינה גילוי אדמה חדשה, אלא היכולת לראות את אותה אדמה בעיניים חדשות" (Marcel Proust).

לידיה סברו (49) – תנהל את בית ספר ממ"ד אריאל ותחליף את הגב' אילנה אוחיון שייסדה והובילה את בית הספר בכל שנות קיומו ופרשה לגמלאות. לידיה עם 25 שנות ותק, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בייעוץ חינוכי והכשרה בייעוץ חינוכי. במהלך שנות עבודתה שמשה במגוון תפקידים, ביניהם מתאמת שילוב, סגנית מנהלת וחברה בצוות ניהול מוביל וצוות חוסן בית ספרי. לידיה זכתה בתעודות הערכה והוקרה, יקירת חמ"ד עירוני ומורת המאה, על פועלה בשילוב תלמידים בעלי צרכים ייחודיים. לידיה בחרה לעסוק בתחום החינוך מתוך שליחות והיוותה מודל לעמיתותיה בעיר כאשת מקצוע ומומחית בתחום.

החזון של לידיה: "אני מאמינה שכל ילד צריך מבוגר משמעותי שיאמין בו. העשייה החינוכית שלי מונעת מכוח האמונה בזכותו של כל ילד למימוש עצמי, הרגשת שייכות והעצמה אישית. בית הספר שלי יהיה בית חינוך שיפתח בוגר המתאפיין בסקרנות אינטלקטואלית, תוך עידוד השונות והייחודיות ומיצוי הפוטנציאל הטמון בו מתוך שאיפה להגיע למצוינות אישית".

אירנה טיומקין (44) – תנהל את בית ספר "אופק" במקום חנה שמשי שיצאה לשנת שבתון. תואר ראשון במתמטיקה, תואר שני בניהול מערכות חינוך ומדידה והערכה. בוגרת התכנית להכשרת מנהלים של "אבני ראשה". עשרים ושלוש שנים עבדה בבית-ספר "רננים" כמורה למתמטיקה ומחנכת כיתות א'-ב', כיהנה כרכזת מתמטיקה, רכזת טיולים, קרן קרב, מדידה והערכה וחברת צוות ניהול.
החזון של אירנה: "אני מאמינה כי באמצעות חינוך ראוי ואיכותי שלו זכאים הילדים, נהנה כולנו בעתיד מחברה ערכית מעורבת והישגית".

איריס דדון – מנהלת ביה"ס היסודי "הראל" במקומה של תמי חיון אשר פרשה לגמלאות. בעלת ותק של 22 שנים במערכת החינוך. ב-7 שנים האחרונות שימשה כסגנית מנהלת ביה"ס "אופק". בעלת תואר ראשו בחינוך, תואר שני במנהל מערכות חינוך, בוגרת התכנית להכשרת מנהלים של מכון "אבני ראשה".

החזון של איריס: "מאמינה בצורך של כל ילד להרגיש רצוי, מקובל ושייך. על מנת שירגיש כך יש לספק לו סביבה מתאימה שתענה על צרכים אלו. מאמינה בפדגוגיה איכותית וחדשנית, בערכי אהבה, קבלה והקשבה לאחר. על כל אדם למצות את כישוריו ויכולותיו ולהגיע למצוינות אישית" איריס שואפת להצמיח בוגר עצמאי, בעל מסוגלות אישית. על כך היא אומרת "עלינו להיות השינוי שאנו רוצים לראות בעולם".

הרב פנחס מנדלזון (31) – ינהל את ביה"ס חב"ד במקום נחמה סגל שיצאה לשנת שבתון. בוגר ישיבות חב"ד בארץ ובחו"ל. בגיל 20 הוציא סמיכה לרבנות ולאחר מכן עשה שליחות למען הקהילה במזרח, בניהול בתי חב"ד בתאילנד ובנפאל. בעל תואר ראשון ביהדות.
חזון בית הספר: בית ספר חב"ד מעניק לתלמידיו חינוך יהודי שורשי, חינוך לניקיון וסדר, ברוח חב"ד. בית הספר מקדם את תלמידיו להישגים טובים ומצוינות בכל מקצועות הלימוד. באווירה חברתית רגועה ותומכת, תוך שימת לב ליחס אישי לכל תלמיד. המוטו שלי: "אין תלמיד שאינו יכול – יש תלמיד בלי רצון. לתת ביטוי לכל אחד ואחת מהצוות לתרום למערכת".

נעמה סיני (51) – תנהל את ביה"ס מעלות במקום רבקה בכרי שפרשה לגמלאות. לנעמה תואר ראשון בחינוך מיוחד וקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. מסיימת תואר שני במינהל ומדיניות בחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים ובוגרת התוכנית להכשרת מנהלים. בעלת ניסיון של 18 שנה בהדרכת מורים ובמתן השתלמויות בתחום החינוך המיוחד.
החזון של נעמה: "לכל תלמיד מגיעה הזדמנות שווה למימוש הפוטנציאל הגלום בו ולהשתלבות בחברה כאזרח עצמאי. תפקיד בית הספר הוא ליצור סביבה מיטבית מבחינה לימודית, חברתית ורגשית תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשם מימוש פוטנציאל זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך