צפו: החלום שאבד – מאות רכבי יוקרה הושמדו באשדוד

תשע שנים לאחר שמיזם המכונית החשמלית הישראלית בא לעולם, ובהמשך קרס, החל מבצע לגריטת מאות המכוניות שנותרו על הכביש
צפו: החלום שאבד - מאות רכבי יוקרה הושמדו באשדוד

לפני תשע שנים נחשבה המכונית החשמלית להמצאה חסכונית ולהמצאה נדירה שרבים ניבאו לה הצלחה עולמית, אך אחרי שיצא לדרך חלום המכונית החשמלית של בטר פלייס ושלוש שנים אחרי שפורקה החברה – בימים אלה החל מבצע להשמדת המכוניות החשמליות שהעלתה על הכביש. לידי המערכת הגיע תיעוד של גריטת המכוניות באשדוד.

כאלף מכוניות של בטר פלייס נשארו עד החודשים האחרונים בידי לקוחות פרטיים וחברות ליסינג. על פי החלטת בית המשפט לאחר פירוק החברה, יבואנית רנו, יצרנית המכונית, "קרסו", נתנה שירות לבעלי המכוניות. אבל אלה התלוננו רבות על חיי הסוללה של הרכב ויצרו "כאב ראש" לחברה – כלכלית ושירותית.

בעלי הרכבים של בטר פלייס מאוחדים מאוד. הם פועלים בשיתוף פעולה מול קרסו ואף מתפעלים קבוצת ווטסאפ כדי להקל על התקשורת ביניהם. בין השאר הקימו "צוות פעולה" נגד קרסו שחבריו משבשים השקות של מכוניות חדשות של החברה ונלחמים בה על הטיפול הלקוי, לטענתם, בתלונותיהם.

ניר שלם רכש באופן פרטי את המכונית החשמלית, ולא רוצה להיפרד ממנה, אלא רק לקבל שירות טוב עבורה. לטענתו, בקרסו החליטו על פתרון אחר מבחינתם – הצעות רכישה למכוניות במחיר מחירון, והשמדתן. "ממה שאני יודע, קרסו כבר רכשו מאות רכבים חשמליים מלקוחות וחתמו על הסכם עם חברות הליסינג לרכוש עוד מאות כאלה", אמר שלם.

מחברת קרסו נמסר בתגובה כי "החברה, בשיתוף רנו העולמית, עושה כל מאמץ אפשרי למצוא פתרונות לבעלי רכבי מיזם בטר פלייס שקרס ואיננו קיים עוד, ובכלל זה התחנות להחלפת סוללות שהיוו את לבת המיזם. במסגרת זו מציעה חברת קרסו, על פי הנחיית רנו ולפנים משורת הדין, לבעלי רכבי בטר פלייס המעוניינים למכור את הפלואנס החשמלית, לרכוש מהם את הרכב במחיר מחירון ובנוסף לקבל תנאים מועדפים בעסקת טרייד אין. חלק מכלי הרכב שנקנים מבעליהם במסגרת מאמצים אלה מורדים מהכביש לאחר שכידוע לא מייצרים כיום רכבי פלואנס חשמליים חדשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך