מעצרים נוספים בפרשת הברחת הסיגריות ע"י עובדי קצא"א

הותר לפרסום שמם של החשודים בהברחת סיגריות בשווי של 1.5 מיליון שקלים, העובדים חשודים כי ניצלו את תפקידם לשם רכישת הסיגריות מצוות המכליות והבריחו אותן לישראל ללא תשלום מסים
מעצרים נוספים בפרשת הברחת הסיגריות ע"י עובדי קצא"א

4 עובדים ותיקים בחברת נמל קצא"א – תומר לחיאני, אנטולי רבינוביץ' ויגאל גרצנשטיין – נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים בבית משפט השלום באשדוד לבקשת בית מכס אשדוד בחשד למעורבותם בהברחת סיגריות בכמויות גדולות במיוחד ממכליות שסיפקו גז ונפט לישראל. מדובר בחקירה משותפת של בית המכס אשדוד, מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ויחידה ארצית של משטרת ישראל שהפכה לגלויה לפני כשבוע וחצי כשנעצרו 3 מעורבים אחרים בפרשה, ששנים מהם עובדי החברה. הנהלת החברה סייעה בזמן החקירה לכלל גורמי האכיפה.

כמפורט בבקשת המעצר, ביחידת המודיעין וביחידת הסמים בבית מכס אשדוד הצטבר מידע לפיו עובדים ממחלקת ים בחברת נמל קצא"א מעורבים בהברחת סיגריות בהיקפים גדולים ממכליות נפט וגז. העובדים הפליגו מידי יום מנמל קצא"א המאובטח על ספינת שירות ועלו על המכליות לצורך חיבורן לקו הזרמת הנפט והגז. עם חזרתם של העובדים הישראלים הם צירפו לציוד הטכני ברשותם מספר תיקים גדולים ובהם מאות חפיסות של סיגריות מוברחות. אלו נרכשו מצוות המכליות הזרות תמורת כסף ולעיתים שווי כסף באופן של אספקת מוצרי מחשוב ואלקטרוניקה.

עוד לפי הבקשה למעצר, צוותי המכליות הזרות רכשו את הסיגריות מחנויות DUTY FREE בישראל המספקות צידה לאניות וליבואנים זרים לצורך צריכה אישית. הסיגריות נרכשו ע"י צוותי המכליות, רובן ככולן לצורך מכירתן לעובדי מחלקת ים של חברת קצא"א, והברחתן לישראל ללא תשלום מס.

מאז הפרוץ בוצעו פעולות חקירה נרחבות ובוצעו חיפושים בבתי חשודים. בביתו של איסק טטרואשווילי, שנעצר בראשית הפרשה, נמצאו 50,000 חפיסות של סיגריות מוברחות. מהראיות עולה כי טטרואשווילי רכש באופן סדיר וקבוע את הסיגריות המוברחות מעובדי חברת נמל קצא"א.

בחיפושים שבוצעו נמצא תיק עם שמו של החשוד ובו כ-750 חפיסות של סיגריות מוברחות ובתאו האישי של החשוד אנטולי רבינוביץ' נמצאו 110 חפיסות סיגריות מוברחות וכן אייפון 6 שאמור היה להימסר בתמורה לרכישת הסיגריות.

מהראיות שנאספו, כמצוין בבקשה, עולה כי החשודים מבריחים סיגריות וסוחרים בהן וכי מדובר באירועים חוזרים ונשנים שנמשכו מעל שנה. החשודים לחיאני ובן-דור הודו בחקירתם בהברחת הסיגריות ובסיוע להברחתן והחשודים רבינוביץ וגרצנשטיין הכחישו את העבירות המיוחסות להם, אולם בידי בית מכס אשדוד ראיות לכאורה הקושרות את השניים להברחת הסיגריות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך