שבועיים לפני החגים: סכסוך עבודה הוכרז בנמלים, ומה הסיבה הפעם?

נמל אשדוד ונמל חיפה בדרך לעוד השבתה בתקופה הכי לוהטת בשנה - לקראת החגים
ספינות עוגנות בנמל

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוכי עבודה בנמלי הים באשדוד ובחיפה, וזאת מכיוון שהנמלים סירבו לחתום על הסכם המסגרת בנוסח מותאם להסכם שגובש בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין משרד האוצר. ניסנקורן התריע בפני משרד האוצר על כוונתו להכריז על סכסוך לפני כשבוע וחצי, וזאת לאחר שהסכם המסגרת אמור היה להיכנס לתוקפו כבר בחודש יולי אך זה טרם קרה.

"עובדי הנמלים נוהגים באחריות ובאיפוק אך לא אתן לפגוע בזכויותיהם", אמר ניסנקורן, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי הוסיף כי "גורמים שונים ממשיכים לעכב את יישום ההסכם ולפעול באופן כוחני וחד צדדי. כולי תקווה כי הנהלות הנמלים יתעשתו בהקדם. ללא פתרון למשבר בזמן הקרוב, ההסתדרות תפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותה, לרבות השבתה מלאה של הנמלים".

כאמור, הנמלים מסרבים לחתום על הסכם המסגרת, ונציין כי על אף שנוהל משא ומתן בין הצדדים והיו הסכמות בנושא, נציגויות העובדים, הן בנמל אשדוד והן בנמל חיפה, קיבלו הודעה מהנהלות הנמלים כי אין בכוונתן לחתום על ההסכם. הסכם זה, לפי דברי ניסנקורן, אמור להוביל לצמצום פערים בין דור ב' לדור א' וכן ימשיך להבטיח את ביטחונם התעסקותי של עובדי הנמלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך