קייטנת אומנויות לילדים ונוער על הספקטרום האוטיסטי

לראשונה באשדוד, נפתחה בבית האומנים ע"ש אריה קלנג, קייטנה לילדים על הספקטרום האוטיסטי, הפועלת בשני מחזורים של חמישה ימים כל אחד וכוללת פעילויות וסדנאות בתחומי האומנות השונים המותאמות למשתתפי הקייטנה. הקייטנה מלווה ע"י מנחים מקצועיים המתמחים בעבודה עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הקייטנה החלה לפעול ב- 14.8 ותמשך עד 25.8
קייטנת אומנויות לילדים ונוער על הספקטרום האוטיסטי

בשילוב ידיים בין מוזאון אשדוד לאמנות הפועל במסגרת החברה העירונית לתרבות, מנהל השירותים החברתיים ומנהל החינוך בעיריית אשדוד התאפשר לקיים את התוכנית הייחודית המותאמת לילדים ונוער על הספקטרום האוטיסטי וכוללת פעילויות יצירה אישית, יוגה ותנועה במרחב, סדנאות אומנות קבוצתית, מוסיקה וביקורים בתערוכות מידי יום.
הפעילות מתקיימת במסגרת מת"ת – מרחב תרפיה ותרבות במוזיאון, שהינו מרחב חדשני והיחיד מסוגו בארץ המיועד לטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. כיום לא קיים באף מוזיאון בארץ, מרחב שכזה, כחלק מתוכנית שנתית וקבועה, המנגיש את הפעילות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים .

הקייטנה פועלת בשעות 8:00-13:00 בתקופה בה מערכת החינוך המיוחד נמצאת בחופשה, דבר שמקל מאוד על התמודדות ההורים ותורם לרווחת המשפחה כולה והילד בפרט. ההתמודדות המשפחתית עם ילד עם צרכים מיוחדים יכולה, לעיתים, להיות מורכבת, מאתגרת ומתישה. מענה זה, הניתן לילדים על הספקטרום האוטיסטי בתקופת החופשה, מספק לילדים פעילות פנאי מהנה ומאפשר להורים מרחב נשימה ופניות לילדיהם הנוספים ולעצמם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך