הם חזרו: נחיל מדוזות הולך להרוס לכם את הביקור בים

לפרטים המלאים היכנסו לכתבה...

אמנם חשבנו שסיימנו עם נחיל המדוזות לקיץ הנוכחי, אך בחופי אשדוד הבחינו בסוף השבוע האחרון הרוחצים בדגל המדוזות הסגול שמסמן את הימצאות החוטיות הנודדות במי הים התיכון.

מדובר במספר מדוזות ומעט צריבות במים, וכעת לא ברור האם מדובר בנחיל חדש או שמא מדובר בשוליים של הנחיל הגדול שכבר עבר אותנו בעונה הנוכחית. בחופי אשקלון ואשדוד מרגישים צריבות רבות במים, ומספר מדוזות נשטפו אל החוף. על פי ההערכה, ייתכן שבזמן הקרוב הן יגיעו גם לחופי המרכז.

במכון לחקר ימים ואגמים מכירים את התופעה הזו כבר מספר ימים, אך לא ייחסו לכך חשיבות רבה, אולי בשל הדיווחים כי מדובר בפריטים מעטים. עם זאת, לאור פניית חדשות 2 על הצריבות המרובות, אמרו במכון כי יבצעו סקירה מחודשת בתחילת ה. עוד הם ציינו כי בשל כך שאין מספיק סירות דייג שמגיעות לעומקים שבהם ניתן לספק דיווחים, יש בעיה באיסוף המידע.

עד שנת 2000 נרשמו מקרים רבים של הופעתם של שני נחילי מדוזות בעונה אחת. מאז אותה שנה התופעה הזו לא נצפתה, אך אין זאת אומרת שזה לא ייתכן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך