אמני אשדוד: הדור הבא – ים קפלן

הכירו את ים קפלן, שהציור עבורה הוא כמו אוויר לנשימה
אמני אשדוד: הדור הבא - ים קפלן

ים קפלן (21) למדה במקיף ד' במגמת כימיה וביולוגיה. באופן די מפתיע, היא גילתה שמה שהיא רוצה לעשות בחיים לא קשור לטבלת היסודות בכימייה, אלא לטבלת צבעי היסוד. "תמיד אהבתי לצייר", היא מספרת, "זה היה תחביב. פעם בחודש חודשיים, כשהיה לי משעמם, והייתי מחפשת מה לעשות, הייתי פונה לציור".

מתי הבנת שזה יותר מתחביב?
"כשפגשתי את ולדימיר פאין. לפני שמונה חודשים חיפשתי מורה לציור, והכרתי את בנו רומן שהפנה אותי אליו. באתי לשיעור ראשון, ונשארתי. הוא לימד אותי לא לפחד מהבד הלבן, ועבורי הוא מורה רוחני יותר מאשר מורה של טכניקה. את זה אפשר ללמוד ביוטיוב דרך צפייה בכמה סרטונים, אבל אם אין חוצפה והשראה, אז אי אפשר ליצור, והוא מלמד ליצור".

ים מציירת בצבעי אקריליק על קנבס, על עץ ועל מה שמזדמן. היא לא אוהבת לצייר בגוונים אלא להשתמש בצבעים כמו שהם. "הציורים שלי נובעים מרגש, זה נהיה צורך שהוא פיזי. גם אם זה ציור קטן, ולא פרויקט גדול, אני חייבת לצייר. יש לי את הפינה שלי בחדר, עם כן ציור מלא צבעים".

20160529_085204

לפני כחודש היא הציגה את יצירותיה בסטודיו של ולדימיר ברחוב האורגים 4. "סגרנו את הקומה, תלינו ציורים, השמענו מוזיקה, שתינו יין, הגיעו הרבה אנשים טובים והאווירה הייתה כיפית. אפילו מכרתי כמה ציורים. לא חשבתי שזה יקרה, אני בשוק שציורים שלי נמצאים בבתים אחרים, בבתים מעולים כי אני מכירה חלק מהקונים. לא חשבתי לעשות מזה עסק, אבל אם מישהו אוהב את הציור, ובסדר עם המחיר, אז למה לא. גם ככה אין לי מקום".

בנובמבר ים תתחיל ללמוד ציור בהרצליה במכללת בסיס לאמנות ותרבות בהנהלתו של פרופסור יעקב דורצ'ין. הלימודים נמשכים ארבע שנים. לשאלתי האם אפשר להתפרנס מציור היא עונה "אפשר להתפרנס מלנשום? לא חושבת. זה הצורך שלי, אני חייבת, גם אם אעבוד שתי עבודות, זה צורך. זה הרבה מעבר לתחביב".

את הציורים של ים תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלה. "תמיד אפשר ליצור קשר", היא אומרת, "אשמח לדבר עם אנשים על אמנות".

20160529_083537

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך