טיפאני ג'קסון: "ניצחתי את הסרטן"

זה לא קורה כל יום. מכבי בן אשדוד החתימה את טיפאני ג'קסון, שזכתה בעבר עם הקבוצה בשתי אליפויות, אבל חלתה בסרטן השד והחלימה רק לאחרונה, לאחר סדרת טיפולים כימותרפיים וניתוחים. ג'קסון הפייטרית אמרה בראיון בלעדי שערכנו איתה, מביתה שבדאלס: "אני נותנת תקווה למי שחלה במחלה הארורה הזו". ג'קסון מתגעגעת לאשדוד: "הקהילה באשדוד חמה וזה בדיוק מה שאני צריכה עכשיו". מנכ"ל מכבי בן אשדוד, אורי בן סימון: "החזרה של טיפאני לקבוצה היא דבר חשוב לקבוצה ולאנושות". ראיון עם ווינרית אמיתית

כדי להבין מי זו טיפאני ג'קסון וכמה היא לוחמת שתנצח כל דבר, כולל את המחלה הארורה שפקדה אותה, שווה לראות פוסט שכתבה ב-2013, עוד לפני שבכלל חלתה: "נחשו מי חזרה. מי שמכיר אותי, יודע מה זה עבורי לשחק. אני הולכת על כל האתגרים".
זוהי טיפאני. השחקנית החדשה ישנה של מכבי בן אשדוד, שחתמה לעונה הקרובה, לאחר שגברה על מחלת סרטן השד שפקדה אותה בדצמבר האחרון. אחרי שהיא ניצחה את הסרטן, כולל הטיפולים הכימותרפיים הקשים ומספר ניתוחים, "קטן" עליה הליגה הישראלית והאירופאית. או כמו שהיא אומרת : "מוקדם מידי עבורי לתלות את הנעליים".

את טיפאני (31) תפסנו בביתה שבדאלס, ארה"ב. היא מיד הסכימה לראיון בלעדי לעיתון שאתם מחזיקים ביד. מקצוענית מבטן ומלידה. המקצוענות שלה, עזרה בעבר להשיג שתי אליפויות עם מכבי בן אשדוד והישג שיא של חצי גמר היורוקאפ. עכשיו היא חוזרת בדיוק לאותה מטרה, הליגה והיורוקאפ.

טיפאני שלום, קודם כל מה שלומך?
"מצוין, תודה".

מה זה עבורך לחזור לשחק כדורסל אחרי ההחלמה מסרטן השד?
"אני ניצחתי את המחלה וזה היה חשוב לי, במיוחד היה חשוב לי לחזור לשחק כדורסל מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שאני עוד אוהבת את המשחק הזה, ואני עדיין השקעתי הרבה בכדי לחזור לשחק ואני לא מוכנה לתלות את הנעליים שלי עדיין, ויש לי עדיין מה להשיג".
טיפאני, שיודעת שהיא הופכת לסמל של מי שניצחה את הסרטן יותר מאשר שחקנית מקצוענית שבאה לעזור לאשדוד, ממשיכה: "אבל הסיבה הענקית ביותר היא לתת תקווה למי שחולה במחלה הזו. אני רוצה לשתף את כולם במסע הזה ובמה שעברתי בעקבות המחלה".
ג'קסון מדברת כעת על הניצחון של המלחמה, אבל בדצמבר האחרון היא הפתיעה בפוסט קשה ורגשני, שכתבה בעמוד קרן התרומות שנפתח עבורה. פוסט שנראה רחוק מאוד מהניצחון הזה עכשיו, של המחלה שאפשר לה לחזור לשחק: "החדשות היו הרסניות ושוברות לב, עבורי ועבור משפחתי טיפשה שכמותי, חשבתי שדבר כזה לעולם לא יקרה לאתלטית 'בריאה', אבל מסתבר שטעיתי. העולם שלי התהפך מקצה לקצה".

אבל עכשיו כאמור היא נמצאת 180 מעלות מהפוסט ההוא, או נכון יותר חיים שלמים מהפוסט, חיים שהיא רוצה לנצל עד תום, כולל הכדורסל.

ג'קסון: "חשוב לי שכל מי שסובל מהמחלה הזאת, באופן ישיר או עקיף, תהיה לו תקווה, ואני רוצה להיות התקווה הזו שלו. אני חושבת שכשיראו אותי משחקת שוב אחרי חודשים ארוכים של טיפולים ושל מספר ניתוחים, זו תהיה תקווה עבורם".

הקריירה של ג'קסון כוללת שיאים כמו WNBA והרמות הגבוהות ביותר באירופה. לשם היא מכוונת עתה – להגיע עם אשדוד להישגים. היא בוגרת מכללת טקסס והייתה הבחירה החמישית בדראפט 2007 על ידי ניו יורק ליברטי, בה היא שיחקה במרבית הקריירה שלה בליגת הנשים הטובה בעולם. ב-2010 עברה לטולסה שוק, לקחה שנת שבתון, ילדה וחזרה שוב לשחק במדי טולסה. ג'קסטו הגיעה ל-WNBA אחרי קריירה מפוארת בטקסס, שם זכתה (2004) בפרס פרשמנית השנה של רשת התקשורת ESPN. כמו כן, נבחרה לחמישייה הראשונה של קונפרנס הביג-12 ב-2005 ו-2006.

אחד הדברים שהחזיקו אתה יותר מכל הוא בנה הקטן, בן ה-3 וחצי מרלי, עליו היא כתבה: "זו הסיבה שלעולם לא אוותר". חייה סובבים סביב הילד והכדורסל ושניהם גרמו לה להילחם בכל הכח במחלה.

חשבת בכלל שתחזרי לשחק?
"תמיד ידעתי שאחזור, לעולם לא היה לי ספק בכך, אפילו לא ליום אחד. ידעתי שאנצח ואחזור לשחק כדורסל".

ועכשיו חזרת לאשדוד…
"ואני מודה להם על האפשרות".

ולמה את הכי מתגעגעת באשדוד?
"אני מתגעגעת לחברים וחברות כמו מיכל אפשטיין, שי דורון, יאיר מור יוסף עוזר המאמן, לאורי בן סימון, לטאלי קריאף ולעוד אנשים בעיר. אבל אני מתגעגעת בעיקר לקהילה החמה של מכבי אשדוד והעיר אשדוד. זו קהילה מחבקת ואני זקוקה לזה מאוד עכשיו, אני ממש שמחה לחזור לקבוצה ולעיר. אהה וכן למסעדות הטעימות של העיר (צוחקת)".

תודה על הזמן שלך.
"בשמחה ותמסור לכולם שבת שלום בשמי".

אגב גם באשדוד שמחו לראותה חזרה. בפוסט שפורסם בדף הרשמי של מכבי בן אשדוד נכתב על חזרתה של ג'קסון: "בוקר טוב אשדודים! בוקר טוב במיוחד… אנחנו בשלבים מתקדמים מאוד בבניית הקבוצה והכנות לעונה האירופאית, כל החתמה של שחקנית והשלמת יעד היא מרגשת אבל ההחתמה הזאת מרגשת אותנו במיוחד. אחרי שנה לא פשוטה חוזרת אלינו שחקנית ענקית, ווינרית לא מתפשרת ומעל הכל, אישה נפלאה שזכינו כבר להכיר ולחוות איתה ובזכותה הרבה רגעים קסומים. עכשיו היא חוזרת אלינו והשמחה גדולה. תעשו הרבה כבוד לטיפאני ג'קסון. מגיע לה הכל, אנחנו לא יכולים כבר לחכות".

מי שסיכם מצוין את הדברים היה מנכ"ל הקבוצה אורי בן סימון: "החזרה של טיפאני לקבוצה היא דבר מאוד חשוב לנו ולאנושות. לא שוכחים לה את השנתיים הנפלאות והזכייה בשתי אליפויות. האוהדים מתים עליה ואנחנו שמחים ומתרגשים כמוה על החזרה שלה. מקווה שבהזדמנות זאת תגבר המודעות לסרטן השד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך