האם נמצאו מפגעי בטיחות במדרכות באשדוד ובגן יבנה?

מתנדבי עמותת "אור ירוק" ביצעו בדיקה האם המדרכות פנויות לצעידה בטוחה לטובת הולכי הרגל. עמותת "אור ירוק": "על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביהם, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם"
האם נמצאו מפגעי בטיחות במדרכות באשדוד ובגן יבנה?

מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם והשלטים החוסמים, כולם מסכנים את הולכי הרגל במקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר עבורם, במדרכה.

לכן, יצאו מתנדבי מועדון "אור ירוק" באשדוד ובגן יבנה לבדוק האם גם במדרכות ביישובים אלה ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל, משום שהם מאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.

המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.

הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ): בגן יבנה ברחובות דוד המלך, שמואל הנביא ואחוזה בכל המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות עומדות בתקן. באשדוד ברחובות התאנה והעשרים ואחד בשתיים מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן; ברחוב אבא הלל סילבר בשלוש מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן; ברחובות המליץ, הרב קוק ונעמי שמר באחת מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן; ברחובות האשכול, בלפור, המלך אמציה, הרב יוסף משאש, מיכאקשווילי, שדרות אלטלנה, המעפילים ודוד לבונטין בכל המדידות נמצא כי המדרכות עומדות בתקן. חסמים שנמצאו ברחובות השונים במרחב המוקצה להולכי הרגל: עמודי חשמל, עמודי תאורה, פסולת, מחזורית ופחי זבל.

עמותת "אור ירוק": "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך